user icon

Honda beslist op laatste moment over upgrade

  • Gepubliceerd op 03 jun 2016 15:40
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Honda wacht tot het laatste moment voordat het een besluit neemt over de introductie van een upgrade voor de aandrijflijn bij de Grand Prix van Canada. De Japanse motorpartner van McLaren heeft nog achttien tokens over om de performance van de krachtbron te verbeteren en de resultaten op de testbank zijn bemoedigend. Toch twijfelt Honda nog over de inzet van de update.

Yusuke Hasegawa: "Het staat buiten kijf dat een krachtige motor belangrijk is voor Montreal. Het is een stop-and-go circuit, dat vergt ook veel van het brandstofverbruik. Natuurlijk wil ik updates introduceren, maar op dit moment zijn we nog niet zover dat we iets kunnen bevestigen. De geplande update staat in Sakura op de testbank en ik heb goede resultaten gezien. We willen alleen nog bevestigd zien dat de technologie helemaal in orde is."

Concurrent Renault kwam in Monaco wel met een verbetering op de proppen en had daar slechts drie tokens voor nodig. "Dat heeft me wel verbaasd, dat ze maar drie tokens verbruikt hebben", vervolgt Hasegawa. "Als de geruchten kloppen en ze de verbrandingsmotor aangepast hebben, dan kan dat niet met maar drie tokens. Ik baseer me dan op de verhalen, ik heb de werkelijke cijfers niet tot mijn beschikking."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Waarom twijfel? Is betrouwbaarheid niet goed, bedoelen ze dat met de technologie?

    Het lijkt een beetje op besluiteloosheid, risicomijdend....

    Het is toch testen op de testbank en die update uren laten draaien?

    Of zie ik het verkeerd?

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 16:03
    • Op een Engelse site stond dat ze nog aan de betrouwbaarheid twijfelen.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 16:36
    • z0mer

      Posts: 2.087

      Ik begin steeds minder vertrouwen in Honda te krijgen als ik eerlijk ben. Las eerder week op Autosport dat McLaren nog niet eens een speciaal aero-pakket voor Monaco kon gebruiken vanwege het gebrek aan power van de motor. Het enige wat ze afgelopen winter hebben gedaan is de betrouwbaarheid en het ers-probleem opgelost, verder zijn er naar verluidt vrijwel geen verschillen.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 17:35
    • Ik krijg ook minder vertrouwen in Honda. Het duurt best lang allemaal.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 19:01
  • Kevin

    Posts: 5.005

    Het is wat Boullier al zei. Honda moet leren begrijpen dat je in deze sport eerst beslissingen moet nemen en daarna moet evalueren. Je hebt geen tijd om een beslissing te overdenken.

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 17:59
  • Boy Hayje

    Posts: 124

    Hasegawa heeft gelijk Renault heeft wel degelijk meer Tokens gebruikt , we zullen in Montreal de echte resultaten zien.

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 18:05
  • Politik

    Posts: 7.029

    Ik begrijp dat getreuzel ook niet. Waarom niet gewoon 1 auto met de verbeterde en 1 auto met de huidige motor?

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 19:24
    • z0mer

      Posts: 2.087

      Ik ook niet, ze doen net of ze meedoen om de titel, mensen willen die McLaren gewoons eens weer met twee vingers in die top 10 zien verschijnen. Dan maar een keer uitvallen, dit gepruttel is al helemaal niks.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 19:36
  • Ze twijfelen omdat de upgrade of niets brengt, of een bagger slechte betrouwbaarheid veroorzaakt.

    Ik gok op een combinatie van beide.

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 20:46
    • Politik

      Posts: 7.029

      Dat lijkt me niet logisch. Als de motor niets zou brengen betekent dat er een stel koekenbakkers aan het werk zijn in Japan en dat is niet zo. Betrouwbaarheid zou een reden kunnen zijn, maar die zal niet heel slecht zijn, anders twijfel je er niet over.

      • + 0
      • 3 jun 2016 - 22:13
    • Kan ook met betrouwbaarheid te maken hebben, maar misschien nog meer het verbruik testen. bvb 30pk winnen ten koste van nog meer brandstofverbruik zou eerder een stap achteruit zijn, en de Honda motor is al gekend als een zuiperd in vergelijking met Merc en Ferrari.

      • + 0
      • 4 jun 2016 - 07:35
  • de tests zien er goed uit maar ze weten nog niet of ze de upgrade in canada gaat introduceren. beetje raar dit

    • + 0
    • 3 jun 2016 - 22:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar