Red Bull-teambaas Horner ontkent voortrekken van Vettel
- Gepubliceerd op 10 jul 2010 17:34
-
43
- Door: Robin Smeets
Vettel's voorvleugel brak spontaan af in de derde training vanochtend, waarna het team besloot om de andere nieuwe vleugel, die bij Webber op de auto gemonteerd zat, op de auto van Vettel te schroeven. Webber was hier niet blij mee en liet dit na afloop van de kwalificatie ook merken. Teambaas Christian Horner ontkende dat het team Vettel voortrekt.
"Ik denk niet dat we een coureur voortrekken. Je zag vandaag weer dat de tijden van onze coureur weer erg dichtbij elkaar lagen", vertelde Horner. "Jammer genoeg bevonden we ons vandaag wel in een lastige situatie. We hadden nog maar één voorvleugel over die iets andere karakteristieken heeft dan de oudere versie. Beide coureurs hebben de nieuwe vleugel al uitgeprobeerd en de ene kon er beter mee overweg dan de andere coureur."
"Soms moet ik moeilijke beslissingen nemen. We hadden nog maar één nieuwe vleugel over en op basis van de stand in het kampioenschap hebben we besloten dat deze naar Sebastian ging. We zullen beide coureurs op een zo eerlijk mogelijke manier blijven steunen, maar soms moet je lastige beslissingen nemen en vandaag was dat er zo één."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (43)
Login om te reagerenPosts: 10.412
ja ja waar had webber gestaan met die nieuwe voorvleugel?
Posts: 3.091
aan de hand van de trainingen van vanochtend, 2e...
Posts: 11.414
Vettel was in VT3 inderdaad 3 honderdste sneller dan Webber ja. Dat was alleen wel omdat Webber bijna de hele training met een lange stint bezig was.
Webber heeft maar 1 snel rondje gedaan en Vettel is de hele training bezig geweest met kwalificatie rondjes.
Als VT3 de graadmeter is voor wie de eerste keus bij onderdelen en strategie krijgt dan geeft dat dus alleen maar des te meer aan dat ze Vettel voortrekken.
Posts: 3.091
En dat is ook logisch. Vettel staat voor in het kampioenschap. Ik ontken ook niet dat Vettel voorgetrokken wordt. Ik geef alleen maar aan dat je niet kan weten waar Webber had gestaan als hij wel de beschikking had over de nieuwe voorvleugel. Alonso fan is er natuurlijk heilig van overtuigd dat Webber voor Vettel gestaan had.
Posts: 11.414
Ja, maar Horner beweert dat ze Vettel niet voortrekken.
Het gaat me er niet zozeer om DAT ze Vettel voortrekken (alhoewel dat ook al lullig is), maar dat ze bij Red Bull denken dat we zo debiel zijn dat we niet door die verhalen van Horner heen prikken.
Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat Webber er anders voor gestaan had. Wat dat betreft dus missie geslaagd voor Horner.
Posts: 3.091
Mijn reactie is gewoon een reactie op Alonso fan. Mij boeit het verder geen ruk wat jullie denken van Webber\'s mogelijke posities met dit of dat. Ik wist van te voren dat er sowieso gezeik zou komen. Als Webber pole had gepakt hadden jullie Vettel afgebrand want het is toch Vettel\'s \'afgedankte\' chassis waar Webber het mee doet en met Vettel op pole hadden jullie sowieso gezegd dat dat logisch is aangezien Webber met een kapot chassis moet rijden. Nu is Webber z\'n vleugel kwijt aan Vettel en is het \'met die vleugel had hij voor Vettel gestaan\'.
Dat Horner zegt dat Vettel niet voorgetrokken wordt is logisch. Dat zegt Witmarsh ook bij McLaren over Hamilton en Button en Domenicali bij Ferrari over Alonso en Massa. Maar als puntje bij paaltje komt zullen ook die teams kiezen voor hun ster coureur. Dat is iets gegenereerd door de Fans van F1 die de tijden van Schumacher\'s dominantie zat waren. In die tijden werd de voorkeur nog gewoon uitgesproken. Nu krijgen wij het niet te horen maar het onderscheid is duidelijk nog aanwezig.
Posts: 11.414
Je zit dus gewoon te klieren. OK, weten we dat ook weer.
Posts: 3.091
Oh god, nu ben ik degene die kliert. Het moet niet gekker worden.
Jullie grijpen elke kans om Vettel naar beneden te halen maar ik ben degene die kliert. Dag, patrick.
Posts: 10.089
keuzes maken ja.. dit keer in het voordeel voor Vettel, maar we weten wel gelijk hoeveel winst die vleugel geeft, 0.1 sec
Posts: 2.181
Ik wil niet vervelend zijn maar de laatste tijden doen zij meer in het voordeel van Vettel hoor.
Posts: 5.397
Ik heb dit seizoen echt enorm veel sympathie gekregen voor Webber. Dat verwende jochie in zn team wordt overduidelijk voorgetrokken daar maar toch blijft die pushen om te laten zien wie de nr.1 is. Webber doet het gewoon goed, zelfs met het afgedankte chassis van dat jankjong en als Webber gewoon die vleugel had gehad ipv Vettel had die gewoon op pole gestaan hier. Die Horner is gewoon een achterbakse malloot die wel heel bijdehand loopt te ouwehoeren continu maar totaal de ervaring niet heeft!! Dat zag je in Canada wel met de tactiek van RB en de controversie in Turkije. Word Hamilton geen kampioen dan hoop ik dat het Button of Webber word. Zolang die Vettel maar niet wint.
Posts: 1.481
Ik ga nu een Horner uitspraak doen: \"De vriendschap tussen Vettel en Webber duurt niet lang meer.\"
Het verschil tussen de uitspraak van Horner en mij is dat die van mij ook echt ergens op gebaseerd is, en geen wilde \"ik roep wat ik wil uitspraak\".
En nou maar hopen dat dit ziekelijke ventje niet het kampioenschap voor twee zeer talentvolle coureurs verpest door zijn capriolen. (toch hoop ik dat McLaren wint, zolang het maar normaal gaat)
Posts: 1.481
200 reacties :)
Posts: 10.412
waar hebben we de grote bbq?:P
Posts: 1.481
Dinsdag als we de wereldbeker ontvangen in de grachten op een woonboot :)
Posts: 2.181
Ik lust wel een spekje;)
Posts: 1.481
Zelf menemen want ik betaal niet :)
Posts: 2.181
Ooh ok,dan neem ik zelf mee:P
Posts: 2.049
Het is ook niet eerlijk he; Vettel verprutst zijn voorvleugel en Webber die er wel zorg voor draagt moet dezijne afgeven. Ik bedoel, als Horner dat niet oneerlijk noemt, wat dan wel? Alle coureurs zijn gelijk aan elkaar, maar sommige zijn meer aan elkaar gelijk dan andere?
Posts: 2.181
Maar jah ik denk dat ze proberen gewoon webbel zover achter vettel in het kampioenschap te krijgen,en dan heeft hij niks meer te zoeken dan vettel en het team te helpen tot aan finish.
Posts: 234
Haha animal farm gelezen zeker ;) ?
Posts: 2.181
:D
Posts: 331
let maar op Webber zal het hier niet bij laten zitten,morgen krijgen we weer zo\'n race Webber / Vettel en degene die hier achter rijd Alonso / Halmilton of eender wie loopt met de vruchten en Horner blijft met de gebakken peren achter
verheug mij al op de race morgen vooral de start die is zeer belangrijk bepalend voor de race
mclaren1
Posts: 2.049
Ik vind het ook raar dat ze die vleugel niet meer hebben kunnen repareren. Door die bult op het wegdek is enkel de neus krom gaan staan; zover ik de beelden zag zijn er geen onderdelen afgebroken van de vleugelstukken, dus ik denk dat enkel de bevestigingspunten naar de knoppen zijn. Misschien dat ze die voor de race morgen nog kunnen repareren en dan snel nog op de auto van Webber kunnen zetten?
Posts: 343
Tuurlijk...ik denk dat de patex op is.
Posts: 2.049
Je moet ook weten dat het stuk neus en de \"plaat\" waar alle vleugels opsteken 2 verschillende onderdelen zijn die gewoon op elkaar geschroefd zijn. Ze kunnen makkelijk een andere voorvleugel nemen, de plaat van de neus schroeven en dan de plaat met de nieuwe vleugels erop.
Ik vind het maar raar allemaal. Ik ben er zeker van dat de vleugel zelf niet beschadigd is door de bult in de weg; ze hadden die makkelijk nog kunnen hergebruiken. Misschien dat de vleugel tijdens het rijden toch nog beschadigt is geraakt, dat kan misschien dan wel.
Posts: 343
Ik denk dat repareren van een voorvleugel niet eenvoudig is er komt zoveel druk op te staan, dat dit niet met (patex, als geintje) te maken is.
Ik heb absolute geen idee hoe zon ding vast zit en verbaas me dus ook nog steeds dat ze zon ding, zo snel kunnen vervangen tijdens een pitsstop, niet dan?
Het topic gaat over het al dan niet voortrekken van 1 rijder daar kan ik duidelijk over zijn, natuurlijk word Vettel voorgetrokken hij heeft de toekomst.
Posts: 2.049
Je kan inderdaad we gelijk hebben en ik kan het misschien te simpel bekijken, maarja: wat voor een team ben je dan indien je niet kunt improviseren? Ik bedoel maar: indien de vleugel-onderdelen van de voorvleugel niet beschadigt geraakt zijn, moet er toch nog wel iets mee aan te vangen zijn? Ok, neem dan even aan dat het voor de kwalificatie niet repareerbaar is. De fabriek is niet ver weg van de race. Vlieg die vleugel over en laat hem daar over de nacht repareren.
En dan zwijg ik nog over de schandelijke move die RBR maakte om Vettel toch nog de nieuwe vleugel te geven.
Posts: 343
Enig idee hoeveel druk er op zo\'n vleugel komt te staan?
Dat is met een tubetje patex echt niet te repareren hoor.
Posts: 11.414
Lol hij ontkent dat vettel voorgetrokken wordt door te verklaren waarom ze Vettel voortrekken?
Posts: 234
Sorry dubbelpost :s
Posts: 7.033
RedBull had voorafgaand aan het weekend een nieuw type voorvleugel meegenomen, voor iedere rijder één. Maar die van Vettel brak af in de vrije training vanochtend en daarna werd die van Webbers auto afgehaald zodat Vettel met het nieuwe model kon blijven rijden. Webber moest het doen met het oude type. Met als uitkomst dus een krappe pole voor Vettel.
Hieruit blijkt dat die nieuwe vleugel zelfs van Webber zijn auto is afgehaald! Nou dan is het echt overduidelijk dat Vettel wordt voortgetrokken hoor.
Posts: 7.033
Ik ben benieuwd of Webber zich morgen kan inhouden op het circuit. Zou me niks verbazen als hij Vettel eraf beukt haha
Posts: 1.745
Daar dacht ik net ook aan.
Maar aangezien hij op het vuile deel staat, denk ik dat een van de coureurs achter hem er in de eerste ronde aan zal moeten geloven. Zou ik helemaal niet van opkijken.
Posts: 2.181
;)
Posts: 3.091
Als Webber nou vanaf het begin van het seizoen z\'n best had gedaan had hij misschien meer punten gehad dan Vettel en dus z\'n vleugel mogen houden...
Posts: 11.414
Als ze Vettel nou niet het hele seizoen al voorgetrokken hadden dan had het hele team er onnoemelijk veel beter voor gestaan.
Posts: 85
En die Webber kan weleens erg rare fratsen uithalen tijdens een race, nu een beetje woede erbij.....en maar naar buiten brengen dat het bij het team van McLaren nog eens goed mis gaat haha.
Ik zou zeggen als een van de rijders het verschil maakt dan zou ik de keuze kunnen begrijpen maar bij RB is dat duidelijk nog niet het geval.
Posts: 7.177
Tot nu toe alleen vettel
Posts: 245
Oostenrijker,...dat zegt genoeg,...toch?
Posts: 78
Ik weet het niet hoor Horner. Dit is eigenlijk best wel lullig voor webber. Vettel is nog maar 23 en heeft nog een hele toekomst voor zich en webber is al een stuk ouder maar bij Mercedes GP worden ze ook gelijk behandeld.
Posts: 1.308
alle ontkenning, is de eerste bekenning
Posts: 61
O en waar haal je deze deze wijsheid nou weer vandaan. Weet je wat, leg \'t ons anders nog eens 1 keer uit.