user icon

Lewis Hamilton: "Ik heb hiervoor gebeden en eindelijk is het gelukt!"

  • Gepubliceerd op 29 mei 2016 16:10
  • comments 35
  • Door: Mathijs Carolus

De Grand Prix van Monaco betekent de eerste overwinning voor Lewis Hamilton in het seizoen 2016. De zege heeft Hamilton terug gebracht in het gevecht om het kampioenschap omdat Nico Rosberg slechts als zevende over de meet kwam. 

Lewis Hamilton: "Eindelijk ging het eens een keer van een leien dakje. Dank voor de fans voor het trotseren van de regen. Ik heb hier echt voor gebeden en eindelijk is het gelukt. Ik moest mijn banden heel lang goed te zien houden, dat was een enorme uitdaging. Ricciardo heeft me het vandaag erg moeilijk gemaakt, hij is een geweldige rijder om tegen te rijden."

Doordat Hamilton de Grand Prix van Monaco won en teamgenoot Rosberg slechts als zevende eindigde zit er nog maar 26 punten tussen de Mercedes-teamgenoten, in het voordeel van de Duitser.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Swingtip

    Posts: 152

    Hamilton echt de slimste en Red Bull heeft Ricc laten zaken. Hoe dat laatste heeft kunnen gebeuren ?!?

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 16:18
    • JV

      Posts: 2.057

      Nou echt de slimste dat denk ik niet.
      Ik vind wel dat die ultra soft veel te lang meegaat.
      Hooguit 15/20 ronden zou mooi zijn.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 18:02
    • Kennie

      Posts: 2.567

      RIC is behoorlijk door zijn team in de steek gelaten. Hij zei zelf dat het team de call maakte, dan moeten ze echt klaar staan. Wanneer dat verliep zoals het hoorde had RIC gewonnen, snap wel dat hij zich screwed voelde. Maar om nu meteen Spanje erbij te halen vond ik minder professioneel.

      @JV Had ook niet verwacht dat ze zo lang meegingen, maar er is nu eenmaal weinig slijtage op de banden in Monaco, helemaal als het asfalt ook nog eens een lage(re) temperatuur heeft dan normaal en ook nog eens nat geweest is.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 18:15
  • danny1977

    Posts: 297

    Chicane afsnijden en ricciardo blokken.... no futher action taken....

    • + 3
    • 29 mei 2016 - 16:21
    • Bubgel

      Posts: 1

      Het verbaast mij niet eens meer. Hij komt altijd als enige in het veld met zulke dingen weg.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 19:07
    • Aviflex

      Posts: 1.150

      was niet echt afsnijden

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 19:39
    • Myth

      Posts: 2

      Dat heet toch racen? Kop op, mogen ze dan helemaal niets meer? Ga dan een loterij houden voor de uitslag!

      Er was niets mis met de actie van Hamilton. Hij hield voldoende ruimte over! Als dit al niet door de beugel kon, dan was Rosberg twee weken geleden wel helemaal fout, want die drukte Hamilton van de baan. Terwijl Hamilton nu ruim 1 auto breedte overhield voor Ricciardo. Ricciardo had niet de ballen om er naast te blijven!

      • + 3
      • 29 mei 2016 - 20:13
    • Concalves

      Posts: 505

      @Bubgel Eat praat je nou voor BS man, Canada 2014 Rosberg..

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 20:15
    • Arran

      Posts: 1.080

      Dat geeft wel aan hoe genadeloos Hamilton is... hij gaat over lijken om te winnen.
      Wederom het was echt op het randje daar met Ric in de Chicane.. en voornamelijk Ricciardo's rijden dat erger heeft voorkomen, was dit Rosberg/Hamilton geweest die elkaar geen milimeter gunnen, was het volgens mij Barcalonaatje 2.0 geworden.

      Maar wel machtig van Ricciardo erna... ff tijdens accellereren langs de vangrail in de regen, met een handje rijden om met de andere ff Hamilton vriendelijk erna te groeten.
      Ik zou echt met witte knokkels van angst dat stuurtje vasthouden daar alsof mijn leven er vanaf hing :D

      • + 0
      • 30 mei 2016 - 03:37
    • Dit is racen en dit is een killer mentaliteit. Niet gaan lopen zeiken. Schumacher deed het, toen vonden we het tof, maar als Hamilton het doet gaan we opeens piepen. Beetje raar.

      • + 0
      • 30 mei 2016 - 08:47
  • Swingtip

    Posts: 152

    Ricc was er niet voorbij. Het is wel racen... niet klaverjassen @Danny1977

    • + 6
    • 29 mei 2016 - 16:23
  • JaapB

    Posts: 1.178

    2 races achter elkaar dat RBR zijn pitstops verkloot, niet goed voor zijn motivatie.
    Max zonde maar zag het wel een beetje aankomen eigenlijk, je ziet dat je snel rijdt en wilt steeds sneller en steeds sneller inhalen om zoveel mogelijk punten te halen en dan ga je een keer te ver of rem je te laat. Goed leermoment weer en weet zeker dat hij in Canada gewoon weer top 6 staat op de grid!

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 16:24
  • ConkersF1

    Posts: 603

    #blessed #stillirise #godisthegreat #justinbieberismyboyfriend

    • + 2
    • 29 mei 2016 - 16:42
    • Kan iemand bij uitleggen waarom die Bieber in de secured area werd toegelaten?

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 17:17
    • Levano

      Posts: 802

      @NBTT Omdat hij een kleuter is die niet buiten de box mag komen.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 17:51
    • Omdat hij dikke moneys heeft, jwz.

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 17:52
    • JV

      Posts: 2.057

      Vast een feest vriendje van lewis

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 18:04
    • chao

      Posts: 1.034

      Was in opdracht van Bernie.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 20:51
  • mario

    Posts: 7.641

    Goed van Lewis en z'n team met de strategie, dat hebben ze gewoon goed uitgevoerd.... Veel beter dan bij Red Bull.....

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 16:44
    • Strategie van Lewis was zeker goed, maar zonder hulp van RBR was hij 2e geworden.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 23:22
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Het was Lewis z'n eigen call qua strategie, dat is serieus indrukwekkend. Terechte winnaar.

    • + 7
    • 29 mei 2016 - 16:46
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Hij is nogsteeds geen feestende pannenkoek zoals sommigen hier vaak schreeuwen

      • + 0
      • 30 mei 2016 - 20:00
  • Dus Lewis had niet alleen hulp van de RBR-pitscrew, maar ook hulp van boven? Toe maar!

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 17:15
    • louc_

      Posts: 2.280

      Lewis zijn grootste hulp kwam van Pirelli! Maximum tussen 15 en 20 ronden op de ultra soft! Het dubbele en hij reed nog supertijden,

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 17:22
    • Aha! Dan was het hulp van onderen. ;-)

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 17:44
    • @Louc, Dat die banden absurd lang mee gingen wisten ze vooraf al, maar je hebt ook wel gelijk, Hamilton was inderdaad geweldig in het sparen van zijn banden ...

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 17:58
    • Aviflex

      Posts: 1.150

      hij had donderdag al gezegd dat er bijna geen verschil zit tussen ss en us

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 19:41
  • Levano

    Posts: 802

    Ja, dat bidden heeft je zeker geholpen...

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 17:51
  • chao

    Posts: 1.034

    Bidden voor een overwinning, kan je zien wat voor verwend kerel dat is en waarschijnlijk denkt tie nu dat hij gehoord is door onze heer...

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 20:54
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Biddende medemens in zijn waarde laten, en visa versa, dat zou een ieder sieren met als gevolg veel minder ellende op deze aardkloot ;-)

      • + 0
      • 30 mei 2016 - 20:02
  • sailor

    Posts: 10.290

    Prima gereden Hammie.

    Ik ben warempel blij dat Hamilton heeft gewonnen , ik moet me echt in de arm knijpen of ik niet droom , maar het is echt zo.

    Hamilton heeft na al die pech wel weer eens recht op die volle 25 punten , ga zo door.

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 23:04
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Sailor, dat is de sportieve kant van jou.
      Jij als nico liefhebber en vaak negatief over lewis, deze post siert je wel.

      • + 0
      • 30 mei 2016 - 20:04
    • Aviflex

      Posts: 1.150

      leuk om van een aniti ham fan te horen:)

      • + 0
      • 31 mei 2016 - 18:20

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 915
  • Podiums 23
  • Grand Prix 123
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov