McLaren houdt vol: "We hebben het derde beste chassis"

Eric Boullier, racedirecteur van McLaren, is nog altijd van mening dat zijn team het op twee na beste chassis van de Formule 1 gebouwd heeft. Echter, dit zou slechts op een aantal circuits ook te zien zijn. Eerder verkondigde McLaren dat ze het Ferrari lastig zouden kunnen maken in Monaco, maar dit bleek te optimistisch.

Na de kwalificatie werd Boullier gevraagd of hij nog altijd van mening is dat de MP4-31 na Red Bull en Mercedes het beste chassis is. "Dat is een goede vraag", aldus Boullier. "Wanneer je kijkt naar de publieke data en de GPS-gegevens, dan wel."

"We hebben het dit weekend lastig met de banden en dat kost ons veel tijd. De rijders hebben niet het vertrouwen om de auto op de limiet te besturen. We kunnen het volledige potentieel dus niet benutten, maar op andere circuits kan dat wel."

Dp1998

Posts: 994

misschien in f1 2015 the game

  • 1
  • 29 mei 2016 - 12:02

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Dp1998

    Posts: 994

    misschien in f1 2015 the game

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 12:02
    • All politics... Ze zeggen eigenlijk: Honda, jullie bouwen de slechtste motor, alweer.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 12:26
    • En daarmee maken ze het onaantrekkelijk voor andere teams om met Honda in zee te gaan, zodat ze lekker de enige blijven die alle aandacht krijgen

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 12:28
    • die vent spoort niet echt

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 12:28
  • vjenne

    Posts: 567

    Moet zeggen dat de racepace ook echt wel beter is dan de kwalificatie. Vond ze de afgelopen twee wedstrijden goed meekomen in de top 10....

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 12:03
    • Schei toch uit.
      Button werd vorige race nog op een ronde gezet en het is dat Alonso uitviel,maar anders had hij dat zelfde lot ondergaan.
      McLaren had een hoop updates bij zich en de motor was verbeterd.
      Ze hebben een grote mond en komen geen stap dichter bij de top

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 12:11
  • szixxx

    Posts: 4.764

    Ik word zo moe van die man. Altijd dat slappe gelul! Waarom is deze pannenkoek teambaas?

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 12:10
    • Om eruit te knikkeren als er echt stront aan de knikker is want het zal nooit Ron's schuld zijn. Ik had altijd veel meer sympathie voor Martin Withmarsh dan voor deze bal gehakt.

      • + 1
      • 29 mei 2016 - 12:46
    • Dikkedop

      Posts: 793

      Ronnie is geen haar beter!

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 13:32
  • bagger313

    Posts: 13

    Snap dat ze dit roepen als promotie praatje om een sponsor te strikken, maar welke sponsor wilt er nou met een team in zee die continue roepen dat ze een topteam zijn terwijl ze vaak niet eens in de punten eindigen

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 12:11
  • Patrace

    Posts: 6.764

    Als hij dit werkelijk zo meent is dat wel een keiharde sneer naar hun motorenpartner Honda. Want als het chassis zo goed zou zijn, dan ligt het dus aan de motor dat ze niet op P5/6 staan.

    Ik geloof er geen reet van dat hun chassis daadwerkelijk zo goed is. De Honda motor komt nog altijd wat tekort, maar als hun chassis zo goed was hadden ze zeker op Monaco iets verder naar voren moeten staan. Ze staan meer dan 6 tienden achter P6 en dat is niet alleen de motor, lijkt me.

    Enne... lastig met de banden? Dat heeft toch ook alles met het chassis te maken?

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 12:20
    • The boss

      Posts: 40

      Niet alleen een sneer naar Honda maar ook naar Button en Allonso! Die niet het vertrouwen hebben om alles uit het chassis te halen.

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 12:35
  • Politik

    Posts: 9.980

    Juist met een goed chassis zou je de auto op de limiet moeten kunnen besturen. Zwak argument dus van Boullier. Als Mc Laren in staat was geweest de Torro Rosso's en de Force india' s dit weekend voor te blijven, had ik nog enigszins vertrouwen in de woorden van Boullier gehad. Nu niet helaas.

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 12:22
  • ....Bollier al net zo'n zeurderd als kvyat....

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 12:25
  • En toch te weinig zelfvertrouwen om Honda toe te staan andere teams van motoren te voorzien.

    • + 1
    • 29 mei 2016 - 12:30
    • Ja, stel je voor dat die motor het in een andere auto beter blijkt te doen!

      • + 0
      • 29 mei 2016 - 12:48
  • louc_

    Posts: 2.303

    Dat die niet rood word tot achter zijn kaken snap ik niet, Zoveel bla bla en dan toch niks!

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 12:50
  • Lemmens

    Posts: 273

    Kwasjs

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 12:56
  • Volgens mij 1 RBR 2 Mercedes en 3 STR 4 Ferrari en ergens tussen 5 en 11 de McLaren.

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 12:59
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Al hebben ze het beste chassis, ze doen gewoon (nog) steeds niet mee.

    • + 0
    • 29 mei 2016 - 13:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar