Lewis Hamilton blijft kampioenschapsleider na tweede plaats in Valencia
- Gepubliceerd op 27 jun 2010 17:05
-
26
- Door: Robin Smeets
"Het is erg positief dat ik nog altijd het kampioenschap leidt en dat we ook bij de constructeurs nog altijd bovenaan staan", vertelde Hamilton. "Jenson en ik hebben tot nu toe erg hard gewerkt dit seizoen en gelukkig betaalt dat zich uit in goede resultaten. Hopelijk kunnen we het gat richting Red Bull helemaal dichten en de strijd met ze aangaan."
WK-stand na GP Europa
1. Lewis Hamiton (McL) - 127
2. Jenson Button (McL) - 121
3. Sebastian Vettel (RED) - 115
4. Mark Webber (RED) - 103
5. Fernando Alonso (FER) - 96
6. Robert Kubica (REN) - 83
7. Nico Rosberg (MER) - 74
8. Felipe Massa (FER) - 67
9. Michael Schumacher (MER) - 34
10. Adrian Sutil (FOR) - 31
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 2.714
Dik verdient!
Edit: Op naar de grote update van Silverstone.
Posts: 9.176
MSC voelt de hete adem van Sutil in zijn nek na 2 slechte resultaten.
Posts: 15.285
Ik zie Sutil nog wel voorbij Schumacher gaan. Ik gun het hem ook wel.
Posts: 73
@Pietje2013
--
Schumacher reed 3e tijdens zijn 1e pitstop, maar werd genaaid door het rode licht.. waardoor hij 19e kwam te liggen..
Daarnaast had hij als enige in de 1e ronde!!! al 4 plekken goed gemaakt.
Houd toch eens op met dat domme Schumacher Bashen..
De beste man heeft dit seizoen nog geen geluk gehad, maar ik ga hard lachen als ie komend seizoen weer de \"oude\" is..
Posts: 774
En waarom reed Schumacher 3e? Misschien omdat zo\'n beetje iedereen die voor hem reed (en dat waren er nogal wat) al naar binnen was geweest?
Posts: 2.267
genaaid? Dat zijn toch gewoon de regels!
Posts: 9.176
Het is een feit dat MSC de laaste races geen goede zaken heeft gedaan. Als dat al onder bashen valt weet ik het ook niet meer. Probleem hier zijn alle fanboys die geen kritiek kunnen verdragen ook al is het een feit.
Posts: 9.176
En dat weer de \"oude\" is. Dat is zeker een wetenschapelijk onderbouwde feit?
Posts: 7.033
Deze 2de plaats voelt als en overwinning bij mij, had alleen maar van kunnen dromen dat er een 2de plaats in zat op Valencia zonder upgrades. Lewis en Button hebben mij positief verrasten dat geldt ook voor de Saubers. Alonso en Webber zijn de grootste verliezers van dit weekend.
Posts: 1.725
FIA heeft vandaag beide kampioenschappen verkloot.
Posts: 461
Ja inderdaad mee eens.
Ik wil niet ingaan op de topic m.b.t. de boze Alonso, want daar wordt te veel onzin geroepen, behoorlijk subjectief.
Snap ik de ophef van Alonso? Ja zeker. Hamilton haalde de safety-car in. Als daar volgens de stewards een drive trough tegen over staat, zij het zo. Ook is het een regel, dat je 3 ronden de tijd hebt om deze in te lossen. Keurig gedaan door McLaren. Echter, dat hij z\'n tweede plek behoud is minder terecht, maar geen gevolg van oneerlijk spel. Een oneerlijke actie is opgevolgd door een straf, die eerlijk is uitgezeten.
De FIA moet nakijken wat er scheelt aan de regels, want dit klopt niet. Wel ben ik van mening dat Alonso eens moet stoppen met z\'n geschreeuw. Dat je het er niet mee eens bent kan ik me voorstellen, maar enige nuance in z\'n uitspraken zou toch op z\'n minst terecht zijn. Het is nog steeds een prof, en er zijn nog steeds heel veel mensen die de sport volgen. Niet alleen slecht voor zijn imago, maar ook dat van de sport.
Posts: 331
lul toch niet zo dit is dik verdient,ferrari moet maar eens met een betere update en niet zo zielig doen,want als het wat heet wordt onder hun voeten beginnen ze te klagen.
Klagen moet je tegen de klaagmuur doen en niet op het veld
Posts: 2.181
\'\'Fia beide kampionschappen verkloot\'\'pardon??
Als ze bij ferrari geen snelle auto weten te bouwen en dat hun correurs behoorlijk fouten maken en die zogenaamde grote update pakket
niet heel veel heeft gebracht daar heeft fia niks mee te maken, en trouwens ze lagen al achter in ten opzich van mclaren en RB,in beide kampionschappen..
Posts: 6
he toet pep,als je als 2voudig kampioen elke race je set-up aan een rookie meegeeft en hij gaat gaande weg het seizoen beter presteerd als jou heb je pech, geloof je jezelf wel je bent een gefrusteerde fan die alles door een alonso bril ziet hongarije 2007 was zeker ook een fout van Mclarenn(het ophouden in de pits tijdens de quali)je moet niet zo zeiken koop een carrera racebaan met een alonso auto en hamilton auto dan laat je elke race kanslonso voor hamilton rijden de rode auto is gewoon niet goed klaar jammer harder door ontwikkelen pech grote update voor Valencia schreeuwde ze en daarna 3kwart race achter buemi rijden maar ja dat had je ook zeker niet in de gaten.het gaat je goed TOET PEP
Posts: 2.223
Een punt en een komma hier daar kan toch geen kwaad?
Is het tenminste in een keer fatsoenlijk leesbaar.
kanslonso= ook al zoiets... Respecteer toch gewoon iemands naam en hou die ook aan, ook al ben je geen fan van die betreffende rijder.
Net zo vervelend, is ook iemand die het nodig vind om Massa maar te schrappen en er Britney neer te zetten...
Posts: 1.745
\"kanslonso\", die vind ik leuk
Posts: 73
Je reactie staat bol van de aannames, bovendien klopt er van je taalgebruik geen snars.
Maar voor de duidelijkheid, ik ben een Schumacher liefhebber.. en van de rest van je tekst kan ik geen hout snijden, vooral het tweede deel over dat ik een carrera racebaan zou moeten kopen.
Maargoed, jij bent het schoolvoorbeeld van die kansloze reactie hier op dit forum, ongelovelijk!
Posts: 2.049
\"Kanslonso\". Die moet ik zeker onthouden xD.
Kunnen we voor de rest aub de discussie binnen de andere 2 topics houden?
Posts: 73
Wat is er dan zo mooi aan Kanslonso?
Is het Kansvol, Kansrijk of Kansloos.
Geen van de drie klinkt als Alonso..
Posts: 10.089
ik vind hem anders wel grappig
Posts: 2.181
Lol hehe
Posts: 73
Tommieeee(300) Vandaag om 17:55
Het enige wat ik wil zeggen is dat Schumacher het lang niet zo slecht doet, als dat de resultaten doen laten blijken.
Bovendien had hij in de 1e ronde(!) al 4 plekken ingehaald..
en dat als enige in het veld. De beste man mist nog wat geluk, maar nogmaals ik ga echt hard lachen als hij straks weer mee doet, maar hij zal het bij sommige nooit goed doen, ligt hij 15e dan is hij zogenaamd zijn kunnen kwijt, ligt hij straks 1e dan ligt het aan Brawn die hem bevooroordeeld.
Posts: 73
.
Posts: 10.089
bij de eerst volgende SC moet je er gewoon voorbij gaan, je rijd 4 rondjes lang, sluit achteraan het veld aan, op je 1e plek
dan los je je Drive Throug ff in, en win je gemakkelijk
:D
Posts: 2.181
Eigenlijk is ferrari de hele jaar alleen maar bezig met andere dan met zichzelf..
Als niet over kleine teams gaat,dan gaat over het nieuw f1 en alles wat erin houdt,zoals bijv niet testen,moeilijk inhalen
en enzovoort.
En nu een safety-car die niet in hun voordeel speelt dan gaan alle remmen los ...
Posts: 15.285
@Fusy: Dat is zeker weten een feit.