VT3: Sebastian Vettel in slotseconden naar snelste tijd

Sebastian Vettel heeft zojuist de derde en laatste vrije training in Valencia als snelste afgesloten. De Duitser versloeg Robert Kubica in zijn allerlaatste rondje met een tiende. Mark Webber eindigde als derde.

Robert Kubica leek de training als snelste af te sluiten, maar Sebastian Vettel reed in zijn allerlaatste rondje, toen de vlag al uithing, een 1:38.052 en was daarmee 0.102 seconden sneller dan Kubica. Mark Webber eindigde als derde op bijna drie tienden achterstand.

Force India kwam erg sterk voor de dag tijdens deze laatste sessie met Adrian Sutil op een mooie vierde plaats. De Duitser kwam ruim vier tienden tekort op Vettel. Teamgenoot Vitantonio Liuzzi eindigde met de zevende tijd, vlak achter Fernando Alonso (vijfde) en Rubens Barrichello (zesde).

Felipe Massa reed in zijn Ferrari de achtste tijd, maar kende nog wel een schrikmomentje. De Braziliaan, die gisteren al veel tijd verloor in de tweede training door een spin, raakte bijna de muur maar kon wel verder. Het McLaren-duo Jenson Button en Lewis Hamilton sloten de top-tien.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Die Kubica heeft er zin in.... netjes. Over Mercedes GP zal ik me maar niet meer uitlaten; trainingen zeggen niets maar hun tijden zeggen toch wel genoeg..

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:04
    • Ik denk dat ze wel wat hebben verloren (net als McLaren) maar niet zoveel.

      • + 0
      • 26 jun 2010 - 12:06
  • Kenney

    Posts: 2.250

    ik ben benieuwd, 3 teams die zullen strijden om pole en misschien ook nog Kubica die nog steeds goed in zijn vel zit in die Renault.
    En ik schrijf McLaren nog niet af, er kan nog vanalles gebeuren en Hamilton is gewoon superieur als het erop aankomt. Misschien hadden ze gewoon een totaal ander programma.
    Ook de grid heel dicht bij mekaar, dus misschien komen er nog verrassingen met toprijders die het zullen moeten laten afweten.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:07
  • Flop India gaat lekker, en Barrichello 6e... had ik niet verwacht. Mercedes valt beetje tegen maar die gingen eerder dan de vlag naar binnen.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:08
    • Godius

      Posts: 658

      Valt me ook op dat de FI auto\'s flinke stappen hebben gemaakt. Vooral na het debacle van Spyker :\')

      • + 0
      • 26 jun 2010 - 12:10
  • Mooie training weer. Jammer dat het toch weer die stomme Red Bulls zijn... Begint beetje te vervelen als je het mij vraagt. Ik gun het Webber meer, omdat die gewoon normaal blijft, en Vettel steralures krijgt.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:09
    • Vettel heeft altijd al steralures gehad. Alleen vond men dat in het begin nog grappig.

      • + 0
      • 26 jun 2010 - 13:50
  • Deze tijden zeggen weinig want de top teams staan er morgen gewoon weer goed bij.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:14
  • xvettelx

    Posts: 78

    seb gaat voor pole

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:15
  • laatste training helaas gemist moest mee naar de markt. bah veels te warm... ach nog even wachten tot q1. in tussen maar tt assen kijken.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:23
    • Te warm? Het is heerlijk weer, ik heb vanochtend 50 km gefietst.

      • + 0
      • 26 jun 2010 - 12:26
    • ah ik kan training nog zien op duitse rtl nu.:P

      • + 0
      • 26 jun 2010 - 12:48
    • Ben dit weekend een schutting aan het plaatsen geweest. Inderdaad, veeeel te warm.

      • + 0
      • 26 jun 2010 - 15:45
  • Bergie

    Posts: 57

    Alonso was op de harde banden 2 tienden sneller dan de Red Bulls, zijn snelste tijd was ook op harde banden. Hopen dat ze de zachte banden nog een beetje aan de praat krijgen, dan kan Ferrari ook meedoen om de pole.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:25
  • F108

    Posts: 122

    word weer triple kill voor renaul motoren

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 12:37
  • Mensen toch spreek jezelf geen moed in door te zeggen dat Alonso nog sneller kan. Aan het einde van de Q staat Ferrari gewoon weer op de plek waar ze thuis horen dit seizoen: de 6de en 7de stek.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 13:09
    • Alonsofreak

      Posts: 1

      Dhr. Bernie Eikelstone... ik zou nog maar is kijken wat er straks gaan gebeuren... Weet jij wel dat ze nu ook een grote update hebben met onder andere een vergelijkend uitlaatsysteem van Red Bull.. Heeft Massa dan genoeg strijdlust dan dit jaar.. Ik heb het nog niet gezien.. Ik denk dat de bestes op het veld Alonso, Hammy, Kubica, Webber en Vettel zijn. En waar stond Alonso de vorige race? Toch wel de 3e (2e bij de race) positie... Schaam je...

      • + 0
      • 26 jun 2010 - 13:20
    • Fusy

      Posts: 2.181

      tja het blijft maar doorgaan..

      • + 0
      • 29 jun 2010 - 01:05
  • Het zegt allemaal niks, de snelste race ronden van vorig jaar door Glock(!) was net zo snel als ze nu rijden. Ik denk dat het straks rond de 1:36.500 de pole-tijd zal zijn.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 13:27
  • Supa

    Posts: 2.714

    Mclaren nog steeds aan het verstoppen?

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 13:52
  • Het lijkt er toch een beetje op dat de slagorde een beetje is zoals die in Monaco was. Dan lijkt het circuit dus wellicht toch meer op Monaco dan Canada.

    • + 0
    • 26 jun 2010 - 13:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar