user icon

Di Montezemolo verbitterd over Ferrari-afscheid

  • Gepubliceerd op 19 jan 2016 14:42
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Luca di Montezemolo is van mening dat Ferrari hem te weinig erkenning heeft gegeven voor zijn werkzaamheden. De Italiaan was 23 jaar in dienst van de Italiaanse sportwagenfabrikant. In die periode behaalde Ferrari veertien wereldtitels in de Formule 1.

Geen geringe prestatie, maar bij de beursgang eind vorig jaar repten de nieuwe roergangers van Ferrari met geen woord over Di Montezemolo. Een bittere pil, geeft hij in de Financial Times toe. "Bij de betreding van de beurs toonden ze beelden en bij 23 van de 24 jaar waren mijn mensen en ik betrokken."

"Ik had op zijn minst een officieel bedankje van de eigenaren verwacht. De waarde van Ferrari op de beurs (bijna 10 miljard dollar) was ongelooflijk. Een cadeautje had niet gehoeven, maar een bedankje was wel het minste dat ze hadden kunnen doen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Denk niet dat ze nu beter af zijn met Sergio Marchionne...

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 15:04
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Welkom in de gewone mensenwereld Luca di Montezemolo.

    • + 2
    • 19 jan 2016 - 15:07
    • Dat is precies wat ik ook wilde schrijven.... Hij heeft zich wel altijd als een soort prima donna gedragen maar wat nou precies zijn verdienste was is mij niet echt duidelijk....

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 15:25
    • slevin

      Posts: 140

      @TDZ & bschuit

      Dit is toch wel dom gelul van de bovenste plank. De beste man heeft verdomd veel voor Ferrari betekend en gedaan, Hij was de gene die Ferrari uit grootte verliezen trok en het merk weer winst gevend wist te maken. Hij was ook de gene die Ferrari weer aan de top van de formule 1 bracht na 20 jaar. Zonder zijn inzet in de jaren negentig had Ferrari nu niet meer bestaan.

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 15:52
    • JM_K

      Posts: 966

      @ Slevin : Mee eens.... veel mensen vergeten vaak wat iemand gedaan heeft. Hij heeft het dreamteam bij elkaar gehaald.. en 6 WKs gewonen... Ik vond hem ook altijd mr Ferrari!

      • + -1
      • 19 jan 2016 - 17:01
    • TDZ

      Posts: 1.296

      @Slevin. Ik heb 18 jaar voor mijn baas gewerkt. Bij vertrek nam hij niet eens de moeite zich te laten zien en dankjewel te zeggen. Dus mijn beste, dit is geen ge*u*. Tegenwoordig is het iedereen voor zichzelf. Ik zeik Luca di Montezemolo niet af en hij heeft ook veel gedaan maar tegenwoordig is een bedankje al te veel moeite.

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 19:42
    • @TDZ: Dat jij hetzelfde hebt meegemaakt wil toch nog niet zeggen dat het een normale gang van zaken is? Ik heb jouw ervaringen zelf niet en ik denk dan ook dat het merendeel wel het fatsoen heeft om je te bedanken.

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 22:14
    • TDZ

      Posts: 1.296

      @hondamp4/4 ik zeg toch ook niet dat het de normale gang van zaken is. ik zeg alleen dat het tegenwoordig steeds meer ik ik ik ik is. "voor jou 10 anderen mentaliteit"

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 23:28
  • Rene_B

    Posts: 72

    Hij heeft vast genoeg bedankjes op z'n bankrekening staan.

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 15:28
  • AndreasF1

    Posts: 816

    Hij straalde in ieder geval wel de passie voor het merk Ferrari uit, kun je van Marchionne niet zeggen.

    • + 1
    • 19 jan 2016 - 15:34
    • Als alle vijf voet blaten dat je de F1 verlaat als het niet volgens jouw zin gaat "passie" is... Dan zit Red Bull met nog veel meer passie in de F1 dan Ferrari.

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 16:43
  • Alonso14

    Posts: 202

    Luca di Montezemolo heeft ontzettend veel voor Ferrari betekent en heeft er in feite zijn hele leven gewerkt, hij ademt de passie van ferrari en begrijp niet waarom zo veel mensen een hekel aan hem hebben. Hij was altijd tegen Marchionnes beslissing om ferrari vaker te produceren, luca streef altijd exclusiviteit.

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 16:54
    • Ja exclusiviteit, daar koop je een brood voor.... Ferrari overleeft dankzij dat ze plenty produceren , als Montezemolo zn zin had gekregen was Ferrari nu reuze exclusief EN failliet of straatarm..... De enige verdienste voor het merk is dat hij opgestapt is ...

      Al het er echt op aan komt is F1 maar bijzaak....

      • + 0
      • 19 jan 2016 - 18:29
    • Sorry dat ik t zo zeg, maar je kletst maar wat bschuit. Montezemolo heeft Ferrari uit het slop getrokken, heeft ervoor gezorgd dat Ferrari jarenlang de sterkste merknaam ter wereld was, ervoor gezorgd dat de kwaliteit naar een hoog plan is getild en er een zeer winstgevende onderneming van gemaakt. Dat is allemaal gebeurd in de 23 jaar dat hij er de scepter zwaaide. Dat heeft ie uiteraard niet alleen gedaan, maar met hem aan het roer is Ferrari verder gekomen dan Enzo ooit is gelukt.

      • + 1
      • 19 jan 2016 - 19:53
  • louc_

    Posts: 2.285

    Hier is ie dan Luca, dank je wel voor je volledige inzet in het Ferrari verhaal Luca di Montezemolo als je dit aanvaard?

    • + 0
    • 19 jan 2016 - 17:22
  • floris

    Posts: 800

    én, wat ik niet minder belangrijk vind.
    Enzo heeft hem persoonlijk als opvolger aangewezen.
    My God, Enzo zelf, de naamgever.
    Dat kun je toch niet zomaar negeren lijkt me ?

    • + 1
    • 19 jan 2016 - 17:46
  • Hebben ze Mosley en Ecclestone wel bedankt eigenlijk?

    • + -1
    • 19 jan 2016 - 19:51
  • slevin

    Posts: 140

    @NL brabham-bt50
    beschuit in naast onwetend nogal verbaal incontinent. Waarschijnlijk zit hij thuis met een wijf dat hem overdag niet aan het woord laat. Dat hij hier komt om zijn onzin uit te kramen, betekend waarschijnlijk dat zijn vrienden hem ook al niet meer serieus nemen

    • + 2
    • 19 jan 2016 - 19:57
    • Lees dit nu pas, wie weet :) Nouja, beter hier onzin uitkramen dan tegen je echte vrienden hehe

      • + 0
      • 20 jan 2016 - 13:24

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar