VT2: Sebastian Vettel nipt sneller dan Alonso in tweede training
- Gepubliceerd op 11 jun 2010 21:31
-
49
- Door: Robin Smeets
Dreigende wolken met regen kwamen steeds dichterbij het circuit, tot een regenbui kwam het echter niet. De voorspelling is dat er morgen en zondag wel regen zal vallen tijdens de sessies.
Webber, Massa, Sutil, Hamilton, Kubica, Schumacher en Liuzzi sloten de top tien af. Achteraan het veld waren het de drie nieuwe teams die als laatst afsloten. Toch is er achterin een verandering te vinden. Niet HRT maar het Britse Virgin Racing sluit als laatste af. Meer dan vijf tienden scheiden HRT en Virgin, waardoor Timo Glock en Lucas di Grassi opnieuw als laatst de tijdenlijst af moesten sluiten.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (49)
Login om te reagerenPosts: 2.567
De zachte banden hadden het zwaar op dit circuit.Daarom was vettel de snelste man!
Posts: 72
Ik hoop zo dat Ferrari zich kan mengen in de strijd!
Posts: 10.412
tja en nu mensen? Ferrari toch beter dan in 1e training... maar we zullen het morgen zien in de q.
Posts: 10.089
ALONSO IS BACKKKKK!!!! GAAT VOOR TOP 3 MORGE ZOALS HET ER NAAR UIT ZIET...........
Posts: 7.177
Raikonnen denk je dat nu al? Training moet je je niet teveel van aantrekken. Daar kan je nooit op rekenen. Mclaren bijv zou sneller zijn denk ik en mercedes Gp waarschijnlijk ook. en natuurlijk redbull dus al p7 zit je dan. Alleen ja is afwachten
Posts: 73
Allemaal hebben ze last van graining op de soft, met veel brandstof.. Wel mooi om te zien hoe dicht ze langs de muur gaan in die laatste knik. Mooi om te zien dat ze bij Ferrari toch een goede setup hebben gevonden, want in het begin van de sessie gingen ze niet zo lekker.
Bedankt aan die gene die me de link heeft door gestuurd, zodat ik de live stream kon bekijken.
Posts: 123
Waar kijk je dat dan?
Posts: 72
nogmaals, ik blijf hopen, maar erg voorzichtig... mclaren reed volgens mij een ander programma dan toenstraks...
Posts: 320
Spannende training met een hele snelle top zes. Constant de sectortijden via livetiming bekeken. Denk dat rb en McLaren een fractie voor de beide mercedessen zitten. Ferrari kan ertussen komen hoewel alonso wel flink constanter was dan massa. msc lijkt veel slechter dan hij was. Had een paar maal bijzonder snelle sectortijden die niet onder doen voor rb en McLaren. Wordt een spannende kwali morgen met mogelijk een of twee verassingen!
Posts: 2.181
Een behoorlijk terugval van de mclaren\'s en goed herstel ferrari en mercedes gp...
Posts: 10.089
en jij bent nieuw hier?? als je beetje je verstand gebruikt, weet je dat VT1 en VT2 nooit wat zeggen, Vt3 zelfs niet, wel meer mar ook niet alles,
Posts: 2.181
Dus prestaties van ferrari en mercedes gp zeggen niks volgens jou?
Posts: 3.145
@ Fusy:
Wat Raikkonen-FAN zegt is dat je helemaal niets van FP kunt zeggen, Ferrari zat er in Turkey ook goed bij tijdens de FP\'s en in de race verloren ze 1 seconde per lap. Wie weet is McLaren bezig met een regen setup en RB en Ferrari niet, zien we beide teams per rondje \'n keer of 4/5 van de baan schieten omdat ze een droogweer setup hebben als we de voorspelde regen krijgen zondag.
Het schijnt te zijn dat McLaren met te veel downforce gereden heeft, niet met de volledige 18k toeren en met (zo lijkt het te zijn) met meer brandstof; van een McLaren insider;
You have to consider facts such as:
- Extreme amounts of rear wing used compared to everyone else - Mainly set up work for sunday considering the weather conditions predicted - This took off 8-15 kph Straight line speed
- Engine not fully turned up as is the case with most teams
- Both Lewis and Jenson look to be running more fuel than nearly everyone in both sessions
- Race sim runs look very postive
Dus terugval? Dat kunnen we toch echt pas zeggen na a.s. zondag :)
Posts: 2.567
wacht maar morgen:P
REGENT VERWACHT!!!
Posts: 72
@ REDACTIE: Als ik deze website op mijn telefoon bekijk valt het eerste stuk van elke zin nogsteeds weg! Los dit AUB op!
Alvast mijn vriendelijke dank!
Posts: 320
iPhone? Heb ik ook. Na het laden van de pagina nog een x verversen en het is weg. Dan kun je alles zien.
Posts: 11.414
Ik heb nergens last van. Bij mij werkt het prima.
Posts: 562
Heb ik ook heb een N97 en bij zowel de standaardbrowser als de Opera Mobile heb ik er last van!! Verder bij geen enkele site! Vind ik een hele slechte zaak.
Posts: 73
@Fusy
Mclaren begon eerder met de long runs.. dus een beetje een vertekend beeld,..
Was wel mooi om te zien dat Rosberg, Hamilton voorbij kwam op het rechte stuk.. d.m.v. de slipstream..
Posts: 3.471
Haha!! Alonso is back!! Gezien deze training dan... Het is nog maar de vraag of ze deze pace kunnen volhouden in de race en in de kwalificatie. Vooralsnog ziet het er niet al te slecht uit voor Ferrari, en dan met name Alonso, want Massa kan niet echt meekomen. Zijn 5e plaats in deze training vind ik dan wel sterk. Ben benieuwd naar morgen!
Posts: 2.181
Hoezo massa kan niet meekomen,hij zit toch netjes bij op 3tiend van alonso...
Posts: 10.089
JA ALONSO IS BACK, nu verwacht ik zeker een top 3 van hem.. netals iedereen hier
Posts: 2.181
Gaan we niet te vroeg juichen,we missen duidelijk de mclaren\'s in top 4 dus,tenzij dat er iets mis is ging:P
Posts: 7.177
Waarom juigen jullie al? Ik bedoel het is TRAINING. Dit zegt totaal niks. Wel serieus kijken. Want Redbull en Mclaren zijn sneller en ik denk ook dat mercedes GP sneller is. Dus reken nergens op
Posts: 2.181
@Jermaine
jah normaal gesproken zeggen de tijden die in de vrije training niet veel daar ben ik met je eens,maar ik neem wel de prestaties van mercedes en ferrari serieus het zijn team die nieuw updates in hun auto hebben en lijkt wel te werken.
Posts: 122
hoop op regen en dan gaat het om de skills
Posts: 73
@Fernando Alonso uit Tilburg,
Ferrari deed het ook goed in de long runs, dus ziet er goed uit!
Posts: 10.089
jajaaaa zekeerrr, de Ferrari is goed genoeg voor Top 3 nu, aan de auto ligt het niet meer
Posts: 2.567
hellas zien wij deze tijd niet meer het wordt (morgen) rijden van 1:30 of 1:33 want het gaat REGEN!!!
Posts: 2.181
Jep en kan de boel verpesten zeker..maar kunnen we spanning verwachten.
Posts: 8.004
Ik verwacht de \'\'normale\'\' top bovenaan morgen, ik kan niet geloven dat er door Ferrari en McLaren weer zo geblunderd gaat worden als eerder dit seizoen. Snap ik het nou niet als ik zeg dat met de regen downforce niet zo heel belangrijk is maar een F-duct wel bepalend kan zijn. Of is dit ijdele hoop voor mij als McLaren fan.
Ik doe hier nooit aan mee maar ach, laat me eens gek doen morgen vanaf pole:
Hamilton
Vettel
Shumacher
Webber
Alonso
Rosberg
Sutil
Kobasan
Posts: 3.091
Ik geef je gelijk en zeg alvast dat er helemaal geen regen hoeft te vallen voor McLaren. Dit circuit heeft geen snelle bochten dus komt het hier puur op mechanische grip en topsnelheid aan. Bij McLaren zit dat wel snor. Ik denk een front row lockout voor McLaren, mss dat Vettel weer een geniaal rondje kan rijden maar Mercedes en Ferrari zullen niet mee doen voor Pole.
Posts: 2.712
En Button?
Posts: 8.004
@ daz ik zei toch dat ik ff gek ging doen :)
Posts: 265
Wat is er met Hispanie gebeurd!:D
Dit is wel heel erg toeval, nemen ze een keer update mee, of in iedergeval geen steun meer van Dalara en meteen niet meer het langzaamste team
Posts: 696
Gaat inderdaad de goed kant met hun op. Moet er wel de aantekening bij maken dat er heel weinig progressie bij Virgin is te vinden.
Posts: 15.285
Zoveel mensen hier zijn zo gek als een deur....
VT1: whooohoooo MSC heeft z\'n vorm terug hij gaat nu echt meedoen...
VT2: Alonso en Ferrari zijn echt goed man!@!!!!
hahahaha het zijn vrije trainingen.... elk team probeert verschillende dingen in de vrije trainingen.
Morgen kwalificatie, dan kijken we verder..... en dan zijn (mijn voorspellingen McLaren en RB vooraan en dan de Ferraries en Mercs
Renault met Kubica zit er misschien nog ergens tussen.
Posts: 143
zijn er hier 2 verschillende Raikkonen-FAN? Ik zie er eerst een juichen dat alonso morgen top 3 rijdt en vervolgens een reactie dat de VT\'s niets betekenen? *confused*
ontopic: kan het niet beter formuleren dan mario hier voor me eigenlijk.
Posts: 8
HRT weer \"goed\" erbij. Virgin begint langzamerhand het langzaamste team te worden.
Posts: 7.177
@ Redactie
Destijd had ik het zeg maar over de tijdenlijst aangegeven dat het niet klopte. De manier hoe het stond. Zie deze tijden lijst. het loopt het niet recht.
Posts: 8.004
Bij mij staat de tijdenlijst waterpas, op Hamilton na maarja die staat bij mij vetgedrukt :)
Posts: 78
wat mario zegt het zijn vrije trainingen
iedereen heeft zijn strategien top 5 zal morgen redbull en mclaren zijn en misschien een ferarri , mercedes of renault
Posts: 1.650
Op de website van Ferrari stond dat Alonso en Massa met volledig andere setup reden.
Ben al blij dat ze het nu wat beter doen maar het vel van de beer niet verkopen vooraleer het geschoten is.
Ik hoop van harte dat de grote updates voor Valencia gaan werken want het zouden drastische veranderingen zijn...
Persoonlijk denk ik dat Mc Laren de lakens gaat uitdelen morgen.
Posts: 1.650
Las juist op een Engelse site een interview met Alonso is die is gematigd optimistisch. Hij zei :\"in Instanboel waren we de vrijdag ook 4 en 5 maar haalden we Q3 niet eens\". Dus oppassen vooraleer conclusies te trekken...
Posts: 3
Me to can\'t wait!!!!!!!!!
Posts: 193
www.youtube.com/watch?v=Bjvq9ZTvrRw
Moet je die tijd van Montoya eens zien. Bah wat zijn we achteruit gegaan. Ik vond al dat het geluid en het beeld minder synchroon lopen in het huidige seizoen. Ik bedoel ik vond het spannender toen dan nu. Het lijkt minder rauw of zo. Ik weet het niet. Maar als je die tijd van Montoya bekijkt zal het antw deels daarvan af komen. Desalniettemin is het nu ook best spannend, maar ik mis iets. Waarom ik dit plaats? kwam de video tegen, dacht ohw dat ging toen een stuk sneller...
Posts: 8.004
Of je e wordt oud? :P
Posts: 193
www.youtube.com/watch?v=WqtUO8B4-Iw
Posts: 1.650
Eens iets anders : ik las op een Engelse site dat de laatste drie jaar de Red Bull illegaal zouden zijn geweest... Nu zou de Fia erachter zijn gekomen. Weet iemand hier iets over of zijn het (terug) geruchten ?