Jenson Button verrast over terugval van Ferrari
- Gepubliceerd op 09 jun 2010 16:13
-
26
- Door: Robin Smeets
"Het is vrij ongebruikelijk dat ze zijn teruggevallen, want ze kenden een ijzersterke winter", vertelde McLaren-coureur Button. "Ze waren erg snel, betrouwbaar en dat lieten ze in de eerste race ook zien."
"Echter, wij hebben ons steeds sneller verbeterd en nu liggen we voor op Ferrari. Je mag dat team echter nog niet afschrijven, want het is een sterk team en Fernando en Felipe zullen het er ook niet bij laten zitten."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 51
Hoop dat ze de volgende races toch al minstes een klein beetje dichter kunnen komen. Zo rond plaats 4 tot 7, al is het maar voor een spannendere race bij de eerste plaatsen...
Posts: 350
ik denk niet dat ferrari dit seizoen terug komt, button zegt wel dat we ferrari niet mogen afschaven maar ik denk dat het tussen red bull en mc laren gaat, ferrari had de eerste race niet op snelheid gewonnen maar door de pech van vettel
Posts: 1.650
Ferrari had wel wat geluk met de uitval maar in de race waren ze zelfs sneller mijn beste. Komt daar nog bij dat Alonso zelf aangaf dat hij niet het onderste uit de kan had gehaald.
Posts: 9.176
@Werner
Als ik tegen Alonso zeg:\" During the race I f***** your wife\" zal hij altijd antwoorden: It was a very good race. I had a clean start bla bla bla. Moraal van dit verhaal? 99% van wat een coureur zegt is PR
Posts: 15.285
OK, het zag er in de wintertests en de eerste race allemaal goed uit voor Ferrari, maarja dat zegt niet zo heel veel. Vorig jaar zat het ook niet lekker met de doorontwikkeling, dus dat is niet echt iets nieuws.
Posts: 10.412
komen wel weer terug...
Posts: 2.181
Hoop ik ook zo krijgen we een onvoorstelbaar gevecht voor de titel..
Posts: 5.792
Ik ben bang van niet al vind ik het wel jammer dat ze een grote achterstand hebben .ik zie alonso graag racen en het is een van de beste rijder.hij verdiend gewoon mee te doen om het Kampioesschap
Posts: 350
button jij weet even goed als ons dat je ferrari bijna al ksn afschrijven ze wonnen alleen de eerste race maar dat kwam ook alleen doordat vettel problemen had, ze zijn gewoon niet goed genoeg in door ontwikkelen
Posts: 1.650
Als er een team goed is in doorontwikkelen dan is het noramalieter wel degelijk Ferrari èn Mc Laren. Jij doet alsof dat allemaal de normaalste zaak van de wereld is maar met dat ridicuul testverbod en restricties allerhande is het allemaal veel moeilijker geworden dan vroeger. In ieder geval hebben ze in Valencia een nieuw super update met een nieuwe B specificatie, nieuw uitlaatsysteem, vloer enz... Hopenlijk dat het wat brengt.
Ik word niet goed van mensen die maar wat lullen.
Posts: 3.592
Is niet per se \'lullen\', maar bekijken waar ze nu staan en de laatste races evalueren. Het gaat om hoe ze nu presteren en niet over wat ze in Valencia gaan doen, want ja, daar komen updates aan, maar we zullen eerst moeten afwachten wat de uitwerking daarvan gaat zijn.
Men kan niet anders concluderen dat Ferrari de boot heeft gemist tot nu toe en ik zie het niet zo snel gebeuren dat ze de aansluiting weer gaan vinden helaas.
Posts: 696
@werner : Ferrari was heel goed in het doorontwikkelen van hun wagen tot het testverbod er kwam. Vorig jaar hebben ze het opgegeven. Dit jaar waren ze aan het begin van het seizoen gelijkwaardig met RedBull, maar nu zijn ze duidelijk trager. Misschien komen ze nog terug, maar ik heb er een hard hoofd in. Wanneer ik naar het verleden kijk dan kan ik namelijk niet zeggen dat Ferrari een innovatief team is. Mij lukt het in ieder geval niet om een revolutionaire ontwikkeling in de F1 toe te schrijven aan Ferrari. Het succes van de afgelopen tien jaar is naar mijn mening ook voornamelijk gekomen, omdat ze gewoon meer geld te besteden hadden als andere teams, en daardoor meer voordelen konden halen uit bestaande techniek door maar te testen en te testen en te testen. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vrees dat het dit jaar niet meer goed gaat komen met Ferrari.
Posts: 408
@lotus: Ferrari was in het verleden juist hartstikke innovatief. Begin jaren 90 praat ik dan over. Elektronische versnellingsbakken etc. Oké echt betrouwbaar was het allemaal niet, maar goed.
Posts: 7.177
Ze moesten ook niet de basis nemen van de f60...
Posts: 3.145
Ik ben echt geen Ferrari fan, maar ik gun ze en zijn fans het van harte als ze vanaf nu, of in ieder geval met hun update voor Silverstone vooraan mee gaan doen. Dat is immers waar Ferrari hoort te staan en hoort mee te doen.
Posts: 12.432
Terugval is in dit geval een langzaam sluimerend proces van de afgelopen jaren. En nu de Italianen bijna de overhand hebben bij Ferrari zie ik voor de nabije toekomst ook geen verbetering komen.
Posts: 1.748
Ha dat verraste mij ook alleen denk ik dat Ferrari niet achteruit gaat maar dat de rest sneller ontwikkelt.
Posts: 2.181
dat vind ik ook,dat ze gewoon in bahrein niveau zijn gebleven en de rest is een stap verder...
Posts: 2.885
Ik kan me anders nog een uitspraak herinneren van Alonso, die zei na China geen updates meer te hebben gezien. En zoals iedereen weet is stilstand achteruitgang in de Formule 1.
Posts: 2.714
Ik meende dat Mclaren in Canada met een nieuwe update komt, voorvleugel vloer enz...
Posts: 2.181
Het zou niet verkeerd zijn als je ziet dat de concurrent ook blijft ontwikkelen dan wil je steeds nieuwe dingen in je auto proberen..
Posts: 586
In valencia rijden ze met de de B-spec auto volgens de planning, als Ferrari dan het gat niet heeft kunnen dichten is het seizoen verloren voor ze zitten ze ook alweer op schema om met de auto van volgend jaar te beginnen.
Posts: 5.792
Goosie wat ben jij een stoere jongen Pietje
Posts: 412
Ik zou me dood schamen als ik Montezmolul was , vorig jaar vroegtijdig gestopt met ontwikkelen van F60 met de hoop op een sterk 2010. Goed , de eerste race was sterk maar door geen doorontwikkeling steeds slechter.
Posts: 1.016
Dat Ferrari sinds China niets nieuws meer op de auto heeft geschroefd is slecht PUNT.
Maar ze zijn bij Ferrari echt niet onnozel, ze weten hoe ze een snelle betrouwbare auto moeten maken. Die hadden ze namelijk aan het begin van dit seizoen, nog geen 3 maandjes geleden.
Bij Ferrari zullen ze nu echt wel door hebben dat het niet moet blijven bij de \'Valencia Update\' en dat ze daarna aggressief door moeten ontwikkelen.
Bij Ferrari kunnen ze ook rekenen en met de huidige puntentelling kun je grote stappen maken in de beide kampioenschappen.
In Canada zullen ze het niet zo slecht doen als in Turkeye. De Ferrari is sterk op de rechte stukken en ik voorspel dat ze daar weer gewoon voor de Renaults en Mercedes\' staan en het gat met de de Mac\'s en RedBulls een stuk kleiner zal zijn. Met mannen als Alonso en Massa aan het stuur betekend dat podiumkansen.
Een podiumpje in Canada en een goed resultaat op Valencia dankzij een sterk verbeterde auto en niemand lult meer over Italiaanse toestanden, het missen van Britse übermenschen binnen het team en dat soort belachelijke onzin...
Posts: 9.253
Ik snap die gasten bij Ferrari niet. Halverwege \'09 hebben ze in pokertermen \"hun hand gefold\", want boehoehoe KERS en een diffuser is wel erg moeilijk. Maar de auto van \'10 zou ouderwets onverslaanbaar zijn, daar hadden ze immers alle tijd voor. In de winter zijn ze snel, ook in race-simulates RB speelde verstoppertje maar de andere teams hadden ze bij de neus. Desondanks begonnen ze al met verhalen over een mogelijke B-spec.
Als je na race 1 als team ziet dat je niet de snelste auto hebt terwijl gerekend had op dominantie ga je toch als de sodemieter verder werken om alsnog die voorsprong te pakken vanaf race 3? Nu staan de Macs voor ze en dat was nou net wat ze niet wilden hebben, getuige de uitspraken van Alonso na zijn races (allemaal van de strekking: \"we staan iig nog voor Hamilton\"). Maar misschien luidt de race op het lelijkste circuit wel de mooiste comeback van het jaar in!