user icon

Jonge Rus koerst af op een toekomst bij F1-team

  • Gepubliceerd op 21 dec 2015 11:30
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Daniil Kvyat krijgt mogelijk op termijn gezelschap van een landgenoot. Hij is de enige Rus op de Formule 1-grid, maar daar komt in de toekomst wellicht verandering in. Dat beweert Oksana Kosachenko, de voormalige manager van Vitaly Petrov.

Petrov was de eerste Russische Formule 1-rijder. Kosachenko geeft aan persbureau Tass aan dat een nieuwe Rus in aantocht is. "Wij hebben geleerd dat een jonge Rus een contract getekend heeft bij een Formule 1-team. Het is een verbintenis voor de lange termijn, want hij is nog van zeer jeugdige leeftijd. Ik hoop dat Daniil Kvyat spoedig in goed gezelschap verkeert."

De identiteit van het Russische talent is niet bekend gemaakt.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • O nee, krijgen we die vrouw straks weer terug waarvan ik ruim een half jaar gedacht heb dat het de moeder van Vitaly Petrov was =)

    • + 3
    • 21 dec 2015 - 11:39
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Haha :-D

      • + 1
      • 21 dec 2015 - 12:07
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Wat een verschrikkelijke mevrouw was dat zeg... Was al zo blij dat we haar niet meer hoefden te aanschouwen

      • + 1
      • 21 dec 2015 - 14:35
  • Ik zit te denken aan Matevos Isaakyaan. Rus met Armeense roots. Reed dit jaar F2.0 en F2.0 Alps, plus een gastoptreden in GP3. Vraag me alleen wel af hoeveel SMP bank betaalt (op een derde plek in de Alps Cup 2014 na niet echt denderend)

    • + 1
    • 21 dec 2015 - 11:44
  • Deze piloot met naam X zal waarschijnlijk een mega-sponsor achter zich hebben daar op het eerste gezicht zie ik geen denderend Russisch talent ergens toeren...

    • + 1
    • 21 dec 2015 - 12:20
  • Sirotkin, Manor of Sauber.

    • + 2
    • 21 dec 2015 - 12:33
    • Die is het sowieso niet. Die is niet zeer jeugdig en was een jaar of twee geleden al dicht in de buurt van een stoeltje in de f1

      • + 1
      • 21 dec 2015 - 13:16
    • Hij is twintig, in het pre-Verstappen tijdperk is dat zeer jeugdig. Bovendien is er geen enkel realistisch alternatief.

      • + 2
      • 21 dec 2015 - 13:34
    • Met zeer jeugdig zullen ze maximaal 17 jaar bedoelen hoor.

      • + 2
      • 21 dec 2015 - 13:44
    • Zou 'm wel kunnen wezen. Sirotkin was best wel goed bezig laatste half jaar in de GP2.

      • + 0
      • 21 dec 2015 - 15:37
    • HAHOSTOLZE

      Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
      Ik las dit op het internet:



      In juli 2013 namen drie Russische bedrijven het Formule 1-team van Sauber over. De vader van Sirotkin is de algemeen directeur van een van deze bedrijven, het Russisch Nationaal Instituut voor Luchtvaarttechniek. Onderdeel van de deal was dat Sirotkin opgenomen werd in het opleidingsprogramma van Sauber.

      • + 0
      • 21 dec 2015 - 16:45
    • Ik gok op Sirotkin en pa Sorotkin die Manor gekocht hebben. Krijgen we met Rossi een Amerikaans-Russische line-up met Petrov als teambaas.

      • + 0
      • 21 dec 2015 - 17:47
    • "In juli 2013 namen drie Russische bedrijven het Formule 1-team van Sauber over. De vader van Sirotkin is de algemeen directeur van een van deze bedrijven, het Russisch Nationaal Instituut voor Luchtvaarttechniek. Onderdeel van de deal was dat Sirotkin opgenomen werd in het opleidingsprogramma van Sauber."

      @pietjebell: En die deal is daarna als een zeepbel geklapt. Er kwam geen geld, Sirotkin heeft één keer getest in een oude Ferrari en probeerde daarna bij Force India binnen te komen terwijl Monisha haar befaamde goocheltrucs uithaalde om geld van vier coureurs binnen te harken. Ook Force India scheerde vervolgens langs de rand van de afgrond toen Sirotkin's betalingen alvast werden doorgeboekt voor de wintertests begin dit jaar. Maar weer betaalden de Russen niet en moest in allerijl Carlos Slim te hulp schieten.

      Sirotkin is met de weinige grijpstuivers die uiteindelijk WEL overmaakte toen bij Rapax uitgekomen en draaide een redelijk seizoen. Dat instituut voor luchtvaarttechniek is overigens net zo'n gebakken lucht verhaal als zijn financiële sponsoring: het enige wat ze de laatste jaren hebben opgeleverd is een vuurvaste stoel... ter gebruik in het openbaar vervoer (tram, metro, trolleybus). Ik zou hoogst verbaasd zijn als het werkelijk om Sirotkin, maar goed, ik had ook niet gedacht dat Kvyat bij RBR zou landen.

      • + -1
      • 21 dec 2015 - 18:46
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Hmm, dat moet bij Sauber zijn gezien de vorige perikelen :)
    Daar zijn vast weer 5 coureurs getekend waarvan 1 onbekende niet F1 waardige Rus met bakken sponsorgeld wat nooit gaat komen, daarna op het randje van faillissement en op het allerlaatst toch nog door B Ekkelsteen gered.........

    • + 0
    • 21 dec 2015 - 14:29
    • Ik verheug me al op een bitch fight tussen Oksana Kosachenko en Monisha Kaltenborn. ;-)

      • + 1
      • 21 dec 2015 - 17:29
  • "Wij hebben geleerd dat een jonge Rus een contract getekend heeft bij een Formule 1-team."

    O ja? Op welke school leer je dat? Hou eens op met dat door Google Translate halen van Engelstalige berichten! Ik het Nederland heb je iets gehoord of begrepen.

    • + 1
    • 21 dec 2015 - 17:26
    • Nederland = Nederlands

      • + 0
      • 21 dec 2015 - 17:58
    • In die Sauber Schule, de contracten zijn al voorgedrukt en voorzien van de tekst: minimale inbreng € 25.000.000 en in de kleine lettertjes:Aan dit bedrag kunnen geen rechten worden ontleend.

      • + 2
      • 21 dec 2015 - 18:06
  • Ik denk Egor Orudzhev

    • + 0
    • 21 dec 2015 - 22:24

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar