user icon


Button: "Beste race van 2015 verdwijnt wellicht"

  • Gepubliceerd op 16 dec 2015 16:33
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Het zou eeuwig zonde zijn als het Circuit of the Americas nabij Austin van de Formule 1-kalender valt. McLaren-coureur Jenson Button breekt een lans voor de gastheer van de Grand Prix van de Verenigde Staten. De staat Texas heeft de subsidie voor Circuit of the Americas teruggeschroefd.

Button: "Austin was met afstand de beste race van 2015 en de ironie wil dat dit juist het evenement is dat het gevaar loopt om van de kalender te verdwijnen. Dat zou echt jammer zijn. Het is een leuk circuit, een leuke stad en het is leuk om in de Verenigde Staten te racen."

Paul Hembery van Pirelli sluit zich bij de woorden van de wereldkampioen van 2009 aan en steunt het Circuit of the Americas in The Guardian. "Om Austin nu alweer te verliezen, terwijl ze daar een mooi circuit en een goede georganiseerde show hebben, zou zeer negatief zijn voor de Formule 1."


Reacties (19)

Login om te reageren
  • Zou echt zonde zijn als deze gp verdwijnt.

    • + 0
    • 16 dec 2015 - 16:34
  • Was ook wel vanwege de uitzonderlijke weersomstandigheden.

    • + 2
    • 16 dec 2015 - 17:12
    • Arrows F1

      Posts: 899

      Dit jaar wel maar ook op het droge kan het hier een leuke race worden met goede inhaalmogelijkheden

      • + 0
      • 16 dec 2015 - 20:46
    • @F1osaurus, eens! kijk maar naar de edities daarvoor, de weersomstandigheden waren de oorzaak dat de race nog om aan te zien was.
      De baan leent zich niet voor spannende races, veel te wijds en teveel uitloop, er kan zelfs een boeing 747 met gemak landen, biedt weinig uitdaging

      • + 1
      • 17 dec 2015 - 08:21
  • Normaal is het daar kurkdroog en is er weinig aan die race te beleven.

    • + 1
    • 16 dec 2015 - 17:16
    • Arrows F1

      Posts: 899

      Austin heeft altijd wel aardige races opgeleverd, hoop dat de race kan blijven!

      • + 1
      • 16 dec 2015 - 20:47
  • Mooie lay-out deze baan, maar denk dat het schoentje wringt bij die knullige organisatoren die F1 verwarren met Can-AM...

    • + 0
    • 16 dec 2015 - 17:32
  • Fortynine

    Posts: 67

    Tja, dat krijg je ervan, je laten subsidiëren door de overheid................ Niks zo veranderlijk als de politiek................. En de FIA, maar dat is een ander onderwerp.

    • + 1
    • 16 dec 2015 - 19:46
    • FIA??? Ik adviseer je bij deze even wat beter onderzoek te doen voordat je dit zegt...
      De FIA heeft hier niets mee te maken.

      • + 0
      • 16 dec 2015 - 19:58
    • @ tomask

      hij bedoelt dat de FIA ook erg veranderlijk is. is dus een grap

      • + 0
      • 16 dec 2015 - 20:17
    • Vind de FIA nou niet veranderlijk als ik eerlijk ben. De FIA bepaald alleen de regels voor de autosport-klasses. En die regels zijn naar mijn idee vrij duidelijk. Al het circus er omheen maakt de boel natuurlijk vrij veranderlijk, maar de FIA heeft naar mijn idee zijn zaken altijd goed voor elkaar.

      • + 0
      • 16 dec 2015 - 20:24
  • LimboF1

    Posts: 3.805

    Ik had graag willen zien dat Button onderbouwt waarom dit de beste race van 2015 was. Er waren veel mooie races en er zijn locaties genoeg waar men mooie races kan houden. Maar er zijn circuits die ze beter van de kalender kunnen halen, neem Mexico als voorbeeld.

    • + 0
    • 16 dec 2015 - 20:52
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Mexico vond ik nu juist wel weer leuk.

      • + 0
      • 16 dec 2015 - 21:17
    • Is simpelweg een prachtig circuit om op te racen. Dit jaar was het weer de party pooper, en de organisatie die mss te weinig inzet heeft gedaan om tickets te verkopen en zij-evenementen te organiseren, maar los daarvan is het een zalig circuit en zou het zeer jammer zijn dat we COTA zouden verliezen door een politieker die populair wil doen door wat centen te sparen.

      • + 0
      • 16 dec 2015 - 22:24
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Ja, laten we een race na 1 jaar alweer van de kalender halen omdat die race saai was. Man, man, man

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 00:12
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Kan er niet mee zitten, vind het 3x niks dat circuit.

    • + 0
    • 16 dec 2015 - 21:16
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik tennis en mijn club krijgt 0 subsidie. Misschien moet een extreem elitaire sport als de autoracerij gewoon eens leren zijn broek op te houden zonder alsmaar te vreten uit die ruif staatssubsidies.

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 00:55
    • eigenlijk hoort het zo te zijn, oorzaak dat de f1 dit nooit zal leren is omdat ze telkens weer uitwijken naar landen waar ze nog wél bereid zijn de staatskas te plunderen voor dit soort prestige evenementen, de landen worden wel steeds vager en de fans begrijpen het niet meer, dat wel, maar dat zal Bernie & Co. jeuken...

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 08:24
    • Voor de sport is het ook helemaal niet nodig....gebeurt alleen omdat die vuillak van een Eikelsteen en z'n CVC buddies zoveel geld willen verdienen.

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 09:59

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (39)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar