user icon

'Max doet me denken aan Michael Schumacher'

  • Gepubliceerd op 07 dec 2015 14:08
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen is bij de Autosport Awards in het zonnetje gezet middels de Rookie of the Year-award. Oud-coureur Martin Brundle, tegenwoordig co-commentator en analist by Sky Sports F1, mocht de prijs overhandigen. De Brit had - niet voor het eerst - mooie woorden voor Verstappen over.

"Wat me aan Max zo bevalt, is zijn zelfvertrouwen", vertelde Brundle op het podium bij de Autosport Awards. "Hij heeft wat crashes gehad en enkele moeilijke momenten meegemaakt, maar steeds weet hij sterker terug te komen. Het doet me denken aan de jonge Michael Schumacher, die in 1991 de reserve-auto van Nelson Piquet in de prak reed."

"Ik dacht destijds: 'Oké, nu gaan we zien hoe goed die Schumacher is'. Piquet was witheet dat Michael zijn auto beschadigd had. De volgende ronde reed Schumacher vol gas door 130R. Hij was zelfs nog sneller dan in zijn eigen wagen. Dat grenzeloze vertrouwen, dat geloof in eigen kunnen en die pure snelheid - dat zie ik in Max en vele anderen zien hetzelfde als ik."

"Het gevoel dat hij heeft met de auto en bij het remmen... Op zijn inhaalacties kun je alleen maar jaloers zijn. En hij is nog maar een tiener! Ik heb gezegd dat hij tegen de tijd dat hij twintig is in een auto zit waarmee hij de wereldtitel kan winnen maar wellicht moet ik dat wat herzien. Ik weet zeker dat er veel topteams zijn die nu al jagen op zijn handtekening onder een contract."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Heb ik vandaag al gezegd dat Max goed is? Nee?

    Max, Je bent fantastisch uit bed gestapt vandaag! Daar zie ik nog wel een Wereldkampioen van worden ;)

    [sarcasmeoff]

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 14:16
    • ik vind dat iedereen nogal terughoudend is over Max, ik vind het jammer dat hij niet de lof krijgt die hij verdient

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 14:21
    • Klopt, Sainz krijgt altijd al alle aandacht. Wordt daar een beetje moe van, aangezien Max altijd in de schaduw staat van hem ;)

      Kom op media, maak maar meer berichten over onze Max!

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 14:25
    • 4P1

      Posts: 141

      Ja wat moeten we nog zeggen als hij de eerste keer op het podium komt of een race wint ?

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 23:41
  • Patrace

    Posts: 2.615

    Ik denk dat Martin Brundle stiekem de voorzitter is van de internationale Max Verstappen fanclub.

    Geweldig om te zien dat oud F1 coureurs en ervaren journalisten het talent van Max herkennen en erkennen. Zelfs de grootste criticasters voorafgaand aan het seizoen zijn inmiddels om. Ja, ik geloof dat we wel kunnen stellen dat Max een bovengemiddeld talent is. :-)

    • + 2
    • 7 dec 2015 - 14:27
  • Veel topteams ?.

    1 Ferrari ?
    2 Mercedes ?
    3 Williams ?
    3 Red Bull heeft voor de komende 2 seizoenen zijn handtekening al.

    Wie nog meer kan zich een top team noemen dan?

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 14:28
    • babyShumi

      Posts: 406

      alleen mercedes is een top team

      de rest is veldvulling met deze motorregels

      • + -4
      • 7 dec 2015 - 14:32
    • en we weten allemaal dat dat in de F1 ook heel snel kan veranderen.

      hoe kort geleden was Red Bull het team dat niet verslagen kon worden?

      • + 2
      • 7 dec 2015 - 15:01
  • We kunnen niet wachten op het nieuw seizoen... om The Max terug te zien

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 15:27
  • Zonder nou gelijk te zeggen dat Max de nieuwe Schumi is, maar er zit wel een kern van waarheid in. Schumacher kwam in de F1 als nieuw talent, presteerde op een niveau zoals ze dat nog niet eerder hadden gezien en was de coureur to get voor vele teams op zijn manier.

    Natuurlijk zijn er meer wereldkampioenen geweest waarvan je het aan zag komen. Maar Schumacher had iets unieks, iets dat andere coureurs niet hadden. Ik denk dat dat gevoel bij vele experts nu weer terug komt. Talent hebben ze allemaal wel of het nou Vettel of Hamilton is met een aantal wereldtitels of Maldonado die rondrijdt door een dikke zak geld mee te brengen, maar Max heeft iets unieks wat zelfs Vettel of Hamilton niet heeft lijkt het.

    • + 1
    • 7 dec 2015 - 15:47
    • Arran

      Posts: 1.095

      Hamilton heeft zijn rockstar imago die hem tegenwerkt denk ik, Vettel is een beedje te grote lolbroek (Geweldig imho, een duitser met een dosis humor) en Max is iemand die overkomt als geheel zakelijk. Iets wat Schumacher ook had, zakenman in de Dop die wanneer hij meer ervaring heeft, een grote stempel op de F1 kan zetten en daar buiten, net als Schumacher en Lauda hebben gedaan..

      Ik denk juist die zakelijke instelling gecombineerd met zijn leeftijd en talent Max zo laat opvallen boven de gevestigde orde in de F1..

      Ook ik moet toegeven, ik een van de Max critisie was, maar ik ben ook om, ik denk dat we ook nog veel gaan zien van hem in de toekomst. Komend jaar wordt het denk ik het jaar dat hij het gaat maken of niet.. Iedereen verwacht nu heel veel van hem, kan ie dat waarmaken, is zijn kostje gekocht, maar maakt hij het niet waar, ben ik wel bang het een soort 1 seizoens vlieg wordt...

      Persoonlijk hoop ik echt dat hij komend jaar de sterren er vanaf rijdt.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 17:59
    • Hoop dat Max eerder een Senna wordt dan een Schumacher.

      • + 0
      • 8 dec 2015 - 12:35
  • Max is gelukkig Max en helemaal zichzelf zonder maniertjes zoals vingertjes gebaar, dus beschaafd en geen opschepper, want daar lopen er in het F1 circus al genoeg van rond.
    Max, ga dus door met presteren op dit ( hoge) niveau en maak vooral bij de juiste keuze bij overgang naar een top team, zodat je geen 2e rijder wordt achter bijv. Vettel.
    Het nieuwe seizoen kan mij niet snel genoeg beginnen.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 17:55
  • ToTheMax

    Posts: 425

    Dat horloge wat hij omheeft lijkt wel een TAGHeuer Carrera, net als Senna vroeger omhad.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 18:35
  • Misschien met al deze positieve feedback, dat de stewards ook eens zien dat je niet moet straffen op pietluttigheden. Je moet zo'n talent ( elk talent vergelijkbaar, denk aan Sainz :-) ) moet je koesteren.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 19:16
  • Shrek

    Posts: 506

    Echter is Max tot nu toe wél sportief bezig!
    Voor mij een groot verschil.

    • + -1
    • 7 dec 2015 - 19:51
    • Ja, Schumacher was verschrikkelijk onsportief in zijn eerste jaar...

      • + 0
      • 8 dec 2015 - 09:27
  • Insure

    Posts: 1.236

    Het voordeel van Max is dat hij nog zo jong is. Alain Prost was bijna 39 toen hij zijn laatste wereldtitel haalde. Max is pas in 2036(!) op die leeftijd aan gekomen. Als er niets vreemd gebeurt zie ik Max nog wel tot diep in 2030 rijden.

    Brundle heeft Senna als concurrent gehad en Schumacher als teamgenoot. Hij heeft zeker recht van spreken.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 21:31
    • Kavu

      Posts: 30

      Brundle heeft Senna ook als teamgenoot gehad alleen niet in F1 maar in F3 .. hij heeft Senna dus nog meegemaakt als zeer jonge coureur.

      • + 0
      • 8 dec 2015 - 01:28
  • Kavu

    Posts: 30

    Hier de beelden dat Max de award in ontvangst krijgt van Martin Brundle ... www.youtube.com/watch?v=nm5rgvhPMkM

    • + 0
    • 8 dec 2015 - 01:32
  • Ik heb al een handtekening van hem.
    Maar die staat enkel niet onder een contract :):)

    • + 0
    • 8 dec 2015 - 12:34

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec