user icon
user icon

Alonso probeert MotoGP-motor van Honda uit

  • Gepubliceerd op 07 dec 2015 12:45
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso was dit weekend in Japan voor de Honda Thanks Day, de afsluiter van het auto- en motorsportseizoen van Honda. De Spanjaard kroop voor de gelegenheid in een klassieke McLaren-Honda en voelde ook een tweewieler aan de tand. Alonso waagde zich aan een rit op een MotoGP-motor van Honda en kreeg tips van landgenoot Marc Marquez.

 

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • neor2

    Posts: 1.512

    Wat een heerlijke wagen is die oude McLaren-Honda toch om te zien.

    • + 2
    • 7 dec 2015 - 12:55
    • fantastische wagen om te zien idd, mooi in al zn eenvoud, grote vleugels, brede banden, etc, echt zoals een f1 wagen eruit hoort te zien, dan zien die vreemde creaties van tegenwoordig er echt niet uit vind ik.
      Was dit de McL Honda met v10 of v12? heerlijke sound had die v12 ook :-)

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 13:04
    • Dit is een MP4-6 uit 1991 met een dikke V12 :-)

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 13:35
    • oké thanks,
      ik meen trouwens op die foto te zien dat Alonso met rode betraande ogen in die wagen zit, is ook niet eerlijk waarom Senna zo'n ultra monster kreeg, en Alonso het met een trapauto moet doen...

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 13:39
    • Ik dacht dat het deze was: www.youtube.com/watch?v=CPNLDCd9da8

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 13:44
    • In 2017 zullen de auto's iets meer gaan lijken op die van toen volgens SKY

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 14:01
    • Verschil tussen een V6 turbo en een V12.

      www.youtube.com/watch?v=dMdcsKAG4ec

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 17:25
  • ralph2102

    Posts: 676

    MotoGP engine?

    • + 2
    • 7 dec 2015 - 12:58
    • Danny006

      Posts: 278

      Moest ik eerst gelijk aan denken ,.. wehehe GP2 engine

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 15:51
  • zou Alonso nu weer zo gefrustreerd over de boordradio hebben geroepen 'GP2 engine!'

    • + 1
    • 7 dec 2015 - 13:00
  • Dit soort wagens terug, hogere randen rond het hoofd en zie daar: meer fans, meer uitstraling, meer geluid meer van alles. Alleen al om te zien.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 13:16
    • Echt?

      Andere auto om te zien, oordoppen in voor het geluid en dan stromen de fans toe? Nee hoor.

      Die obsessie met het geluid. In de jaren 80 werd er ook al geklaagd dat de Renaults te braaf klonken. Die miste dat gepruttel en geknetter van de Cosworths. Dus, slecht afstellen en hopakker, daar komen de fans toestromen...

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 17:30
  • JV fan

    Posts: 1.863

    Dat was de MP4/6 Jean met de V12 van Honda

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 13:26
    • Aha, u had het ook al gemeld :-)

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 13:35
  • www.youtube.com/watch?v=CPNLDCd9da8

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 13:41
  • Nightwish

    Posts: 184

    Prachtige wagen inderdaad :) mooi in zijn eenvoud in plaats van al die randjes en vleugeltjes en andere tierelantijntjes overal. Ik vraag me af hoeveel langzamer deze auto's zijn ten opzichte van de huidige wagens.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 14:00
  • Cypher

    Posts: 2.115

    Is die witte nou de nieuw(achtige) NSX (concept). Mooi ding wel

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 14:53
  • LimboF1

    Posts: 4.051

    Stoer dat Alonso ook op een Moto-GP machine is gestapt, zou graag weten hoe hij dat vondt. Jammer dat die kwal Marques genoemg wordt, wat heeft die afgedaan door zijn bemoeienis met de titel.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 17:51
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Wrong, mark heeft zich niet in de laatste race niet bemoeid met het wk, hij heeft geen van de kanshebbers ingehaald en aangevallen.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 19:20
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Dat is ook wat Rossi voor pleitte en dat deed mark in de laatste race.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 19:21

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (38)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar