user icon

Red Bull Racing blijft in Formule 1: "Tot in 2016!"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2015 15:44
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Voor zover er nog enige twijfel over bestond, Red Bull Racing blijft in de Formule 1. Red Bull-baas Dietrich Mateschitz liet eerder al weten dat er te veel op het spel stond om zijn teams terug te trekken en via social media laat de Oostenrijkse renstal niks aan duidelijkheid te wensen over. Via Twitter meldt Red Bull Racing: "Abu Dhabi, we hebben weer een geweldig tijd gehad. Tot ziens in 2016!"

 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Had niks anders verwacht.

    • + 2
    • 2 dec 2015 - 15:44
  • Ik zie toch duidelijk 8 (!) vraagtekens....

    • + 2
    • 2 dec 2015 - 15:56
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Dat zijn niet-ladende emotions (twee handjes en een finishvlag)

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 15:58
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Dat zijn ongewassen voetjes, lijkt me...

      • + 2
      • 2 dec 2015 - 17:27
  • Ze hebben nog een heel jaar om te peinzen hoe ze verder zullen gaan

    • + 1
    • 2 dec 2015 - 16:30
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Heb het al eerder gezegd red Bull kan en wil niet zonder de F1 het is gewoon een en al politiek.

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 17:02
  • Gut, wat een verrassing zeg! Er zijn vast heel wat kratjes bier verloren door mensen die anders hadden gedacht. NOT!

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 17:07
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Allemachtig! Dat zelfs zo'n niks zeggende tweet nog tot een nieuwsbericht leidt...

    • + 1
    • 2 dec 2015 - 17:26
  • General

    Posts: 729

    Tja... over een paar weken is het al 2016.
    Die korte periode hou zelfs IK een F1 team in leven ;)

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 17:39
  • adamcooperF1 twitterde op dinsdag 01-12-2015 om 10:24:13 The indications are that after some power games with Bernie Renault's Carlos Ghosn has got what he wanted, but let's wait for firm news

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 18:02
  • Leest net op motorsport dat de FIA akkoord is dat Toro Rosso 2015 Ferrari motoren mag gebruiken.....

    Dus RedBull zal binnenkort ook wel (eindelijk) eens duidelijkheid geven.

    • + 1
    • 2 dec 2015 - 20:56
    • Peter

      Posts: 950

      De naam Toro Rosso is niet genoemd. Sterker nog, er is een gat wat nog niet ingevuld is...?

      "The World Motor Sport Council was also advised that the FIA had agreed for Ferrari to supply a fourth customer team with a 2015 specification Power Unit in 2016.”

      Een vierde klantenteam? Haas is 1, Sauber is 2, Manor is Merc, wie is 3 als TR 4 is?
      Of kijk ik te diep in het glaasje?

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 21:21
    • Peter

      Posts: 950

      Of gaat RedBull zeer verrassend het vierde team zijn met een re-homologated 2016 spec Ferrari. Een die dus niet verder wordt ontwikkeld gedurende het seizoen.

      “Power Units homologated in previous seasons may now be re-homologated. Previously no manufacturer could supply more than one specification of PU.

      Info van AdamCoopersF1 blog

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 21:36
    • Speedl9

      Posts: 645

      Motorbouwer Ferrari geeft 3 keer een 2016 motor en een keer een 2015 motor weg.
      Ferrari zelf = 1
      Haas F1 = 2
      Sauber = 3
      Toro Rosso = 4 als in 2015 spec.

      Trouwens vraag ik me af of Sauber wel genoeg geld heeft om een Ferrari motor te kopen.
      Stel je voor dat hun een 2015 krijgen en TR alsnog een 2016!

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 21:38
    • Wat ik belangrijker vind is dat de WMSC de FIA en FOM het mandaat hebben gegeven volgens hetzelfde Motorsport om regels voor 2017 door te gaan drukken. Oa op kostengebied

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 21:42
    • MadMax2.0

      Posts: 627

      Juist Rammsteinfan ik zie dat als zeer goed nieuws.....Bernie slaat met de vuist op tafel en doet wat goed is voor de formule1 en niet dat egoïstische gedrag van de fabrikanten die hun eigenbelang ver voor het belang van de F1 stellen!

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 22:30
  • MadMax2.0

    Posts: 627

    Toch denk ik dat er achter de schermen veel gebeurd en gebeurd is.........denk dat RB misschien wel meer macht heeft dan wij denken. Het idee van de klantenmotor is misschien wel geblokt door de 4 fabrikanten maar denk echt dat het een eis is geweest van Redbull om in de formule1 te blijven dat deze motor er echt gaat komen. Het compromis dat RB heeft gesloten is dat ze 2015 dan maar als een overbruggingsjaar gaan beschouwen en voor TR dan maar laten rijden met een oudere motor. RB krijgt het misschien nog wel zwaar met de halve Renault das afwachten.....Bernie drukt de regelveranderingen er wel door in Januari hoewel hij dat nu ook al kan gaan doen want de fabrikanten komen toch maar met een slap aftreksel dat nog geen schim is van wat Bernie in gedachte heeft. Bernie wil gewoon spektakel en spannende races en meer teams die voor een overwinning vechten........laten zien dat hij ervoor kan zorgen dat de kijkcijfers weer omhoog knallen anders verkoopt de F1 straks helemaal niet meer en dat zou hem in zijn eer aantasten.....

    • + 0