user icon

Hakkinen: "Verstappen dé verrassing van 2015"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2015 12:12
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso-coureur Max Verstappen en Red Bull Racing-rijder Daniil Kvyat hebben dit jaar de meeste indruk gemaakt. Althans, in elk geval op tweevoudig wereldkampioen Mika Hakkinen. De Fin was voorafgaand aan het seizoen nog sceptisch over Verstappen, maar is helemaal om.

Aan Ilta Sanomat laat Hakkinen weten: "Max Verstappen was de grootste verrassing van dit seizoen. Zijn rijstijl was echt indrukwekkend, al voerde hij het soms misschien iets te ver door. Maar zijn agressieve manier van rijden was voor buitenstaanders zeer interessant om te volgen."

Hakkinen deelt ook een pluim uit aan Kvyat, die in zijn eerste jaar bij Red Bull Racing meer punten scoorde dan Daniel Ricciardo. "Hij heeft aangetoond over meer veerkracht en zelfvertrouwen te beschikken dan voorheen. Ik geloof niet dat Ricciardo plotseling langzamer is dan vorig jaar."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Nu hoor ik geen enkele negatieve uitlaat meer van eender welke F1 of ex F1 piloot over het ganse F1 seizoen van Max.
    Misschien terug de minimum leeftijd vrij laten ipv op 18 jaar zetten en in het bezit van een rijbewijs zijn ?

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 12:16
    • Een negatieve uitlaat, is dat een knalpijp die verkeerd om is gemonteerd? ;-)

      • + 4
      • 2 dec 2015 - 12:20
    • @ NBBT om je -1 om te zetten bij deze +++.
      Ik hou wel van dit soort uitlaat ingen...

      • + 2
      • 2 dec 2015 - 12:25
    • Of om je op te monteren ( let op de (uitlaat) klem toon )

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 12:26
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Jawel, Massa was na de race in Abu Dhabi weer negatief.

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 12:27
    • Droopy

      Posts: 630

      Ene Villeneuve? Is die al positief over Max geweest?

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 12:41
    • @ Droopy
      Neen, die zwijgt nu als vermoord.

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 14:15
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik vind Max' optreden vooral een pleidooi om meer ruim baan te geven voor getalenteerd jong bloed. Wat nou precies de minimum leeftijd moet zijn, daar maak ik me minder druk om. Het is meer de vraag ten koste van wie dat dan moet gaan. Maar zoals gebruikelijk, over echte problemen denkt de FIA niet na, men laat het liever op zijn beloop.

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 12:27
    • Stitch

      Posts: 5.311

      en ik om weer meer vrijheid tot racen en minder straffen uit te delen. Behalve voor janken in de Media (Massa).

      • + 2
      • 2 dec 2015 - 12:41
    • yep, janken als Massa moet automatisch worden bestraft met 20 plaatsen gridstraf, zaltemleren ;)

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 13:16
  • Max Verstappen is het levende bewijs dat je geen kinderen moet toelaten in de f1, dat wordt natuurlijk nooit wat met hem, dat ziet iedere kenner....

    • + 4
    • 2 dec 2015 - 12:54
    • En ook geen meisjes.....tenzij ze pitspoes willen worden.

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 17:59
  • Snap niet waarom mensen zich hier zo druk maken om de prestaties van Max Verstappen. Iedereen heeft zijn eigen mening, zo ook Hakkinen. Het siert hem om zijn mening bij te stellen nadat hij de coureur in kwestie 1 geheel seizoen aan het werk heeft gezien.
    Tevens ben ik het met hem eens dat Kvyat de andere revelatie van het seizoen is. Waar iedereen verwachtte dat Ricciardo zijn lijn zou door trekken, heeft deze dit seizoen het echt wel afgelegd tegen een rookie in het team. Wat dat betreft is Ricciardo stil blijven staan en stilstand betekend achteruitgang.
    De meeste hier zullen pro-Ricciardo zijn omdat men op korte termijn hoopt dat Max Verstappen doorschuift naar Red Bull ten koste van Kvyat. Het karakter Kvyat en zijn uitstraling zullen mensen niet aanstaan omdat hij misschien wel volgens de 'fanboys' de plek van Verstappen bij Red Bull in zijn bezit houd. Grotere onzin bestaat niet. Kvyat heeft na een race of 5,6 zijn draai gevonden en heeft recht op een plek binnen de Red Bull stal. Hulde aan Christian Horner die dat ook gezien heeft en zich niet door druk van de media en anderen zich laat verleiden om Verstappen in de auto te zetten.
    Mensen die zeggen dat Kvyat het qua qualifying heeft afgelegd tegen Ricciardo moeten even in het zusterteam gaan kijken, Daar won een (verguisde) Sainz het dit jaar van Verstappen.
    Welkom in de nieuwe wereld die 'fanboys' heet.... prutsers....

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 13:04
    • NicoS

      Posts: 12.637

      Wie maakt zich hier nu druk......

      • + 3
      • 2 dec 2015 - 13:10
    • @ Nicos Schijnbaar jij, anders had je wel inhoudelijk gereageerd toch?

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 13:17
    • NicoS

      Posts: 12.637

      Ik vind jou reactie nogal overdreven...vooral het "verguisde" en "prutsers".
      Daaruit maak ik op dat jij je er heel druk om maakt.....
      Zo goed?

      • + 3
      • 2 dec 2015 - 13:24
    • @ Nicos Over die 'fanboys' mensen die Sainz verguizen en prutsers stoor ik me eigenlijk niet, maar vind wel dat ze eens toegesproken mogen worden dat de Formule 1 niet alleen Max Verstappen is. En dat mensen hier af en toe het gevoel voor realiteit totaal ontschoten en verloren zijn. Al die gasten die hier zo'n beetje klaar komen op ieder bericht wat over Verstappen gaat, gaat me gewoon te ver. We zijn met een hele grote meute hier, waarvan bepaalde mensen elke realiteitszin verloren hebben, sinds dat Verstappen zijn debuut heeft gemaakt.
      Ik ga overigens mee in de positieve woorden over Max. Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben niet degene die elke topic gaat aannemen om over Verstappen te praten.
      Ik maak me niet druk, wil het alleen eventjes van mijn kant zeggen. Hopelijk begrijp je dat.
      Thanks voor je inhoudelijke reactie.

      • + 2
      • 2 dec 2015 - 13:29
    • NicoS

      Posts: 12.637

      Natuurlijk begrijp ik het Tomas, maar je kunt er van alles over zeggen, het helpt toch niet.
      Realiteitszin is bij sommige ook ver te zoeken, zowel het positivisme als negativisme.
      Ik maak mij er niet druk om.
      Jij hebt je punt gemaakt, misschien lucht het op. ;)

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 13:41
    • Toma,
      begrijpelijke reactie, ook die hieronder staat. Maar dit stukje gaat nu eenmaal (toevallig) over ene Max Verstappen. Dan is het toch niet gek dat mensen dan daar op reageren. Tuurlijk het is F1today en geen Verstappentoday. Maar geef de liefhebbers toch ook de ruimte om lyrisch te zijn over onze eerst echt er toe doende F1 coureur. We hebben niet zoveel keus in Nederland. Live and let live..

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 13:46
    • Dat Max in 2016 in het RBR team gaat rijden is idd onzin. Max moet nog een hoop leren. 2016 wordt ook een transitie jaar (door Horner zelf aangegeven) en het is daarom alleen maar beter dat Max nog een jaar in de TR stal staat. Echter denk ik dat in 2017 Max wel de stap naar RBR gaat maken. RBR zou gek zijn om zo'n talent die gang te ontzeggen.
      Dus in 2017 gaat 1 van de huidige RBR line-up de tent verlaten. Wie dat gaat zijn zal eind 2016 beslist worden aan de hand van hun prestaties. Kvyat en Ricciardo zijn uitstekende coureurs, alleen niet van het caliber Verstappen...

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 13:51
    • Kom nou zeg. Kvyat heeft het zeker goed gedaan. Maar Ricciardo had ook aardig wat tegen slagen. Zodra het een beetje eerlijk verloopt is hij nog steeds een stuk sneller. Zie afgelopen weekend.

      • + 1
      • 2 dec 2015 - 14:55
    • Volgend jaar geen EK voor voetballend NL. Goed dat we dan nog lekker chauvinistisch kunnen juichen voor Max. Ja toch?

      • + 0
      • 2 dec 2015 - 20:02
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Laat hem dat maar eens tegen die punten strooier van een Derek Warwick zeggen.

    • + 0
    • 2 dec 2015 - 17:38

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar