user icon

Vettel en Webber vandaag bijeen om de lucht te klaren

  • Gepubliceerd op 03 jun 2010 09:14
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Red Bull Racing heeft vandaag een teambijeenkomst in de thuisbasis in Milton Keynes gepland. Doel van het beraad is duidelijk, coureurs Sebastian Vettel en Mark Webber hebben na hun botsing in Turkije het nodige te bespreken.

Op weg naar een mogelijke dubbelzege in Istanbul raakten de twee teamgenoten elkaar en wierpen zo de overwinning in de schoot van McLaren. Red Bull Racing moet nu zorgen dat de coureurs weer door één deur kunnen met elkaar. Over de schuldvraag is veel te doen. Het team trok een eerdere verklaring dat Webber het meest verantwoordelijk was reeds terug. Beide heren zouden iets van schuld op zich moeten nemen.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Kan het weer niet geloven dat RB dit nieuws naar buiten blijft brengen....

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 09:24
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ze houden jullie op hoogte;)

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 11:35
  • Jaja... Nou, ik denk dat Webber maar beter een ander team kan gaan zoeken voor 2011. En ik denk ook, dat hij de titel waarnaar hij zo lekker op weg is kan gaan vergeten. Mijn onderbuikgevoelens zegge mij namelijk, dat Webber op de één of andere manier benadeeld gaat worden door RBR (meer brandstof aan boord tijdens de race dan nodig, pitstop verknoeien, dat soort zaken).

    Ik hoop overigens dat ik het heel erg gruwelijk mis heb!!! Ik zie - zeker nadat ik de race eindelijk helemaal heb bekeken - liever Webber dan Vettel het WK pakken.

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 09:40
  • Op een Belgische site las ik dat de RB auto al een paar keer net over de grens van het reglement was bevonden en nog voor de race moest worden aangepast. Diffuser, hoek van draagrmen etc.
    Misschien is de controverse tussen de coureurs een mooi rookgordijn.

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 09:46
  • AtteH

    Posts: 1.560

    Het is meestal de pers die dit doet, als hun alsmaar vragen blijven stellen aan RBR, dan komt ook telkens weer dit nieuws naar buiten. Als de pers hun stil houdt, dan houdt RBR hun ook wel stil...

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 09:47
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      En wie zegt dat RB elke keer wat moet zeggen...? Nooit van \'geen commentaar\' gehoord? Heeft de pers volgens mij ook niet veel te schrijven.

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 10:20
  • Ik denk dat webber geen kans meer maak op het wk omdat kleuter vettel anders gaat huilen Mweeh Mweeh... . Als de situatie zich voordoet dat Vettel kampioen kan worden moet Webber gewoon vettel van de baan rijden. Kan die knikkende beentjes van Dr Horner goed gebruiken

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 10:54
    • Leuk dat je Vettel niet mag maar ga toch aub ergens anders janken. Jezus wat een kinderachtig gedrag.

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 22:31
  • Natuurlijk blijft de pers doorzagen, dat is leuk (voor de pers). Maar inderdaad is RBR niet praktisch bezig. \"We hebben de zaken opgelost en wensen er verder geen woorden meer aan vuil te maken\" is een prachtige dooddoener waar de pers helemaal niets mee kan. Verder alles binnenskamers houden (zoals het hoort) en gassen met die handel.

    Go Webber! ;-)

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 10:55
  • Ja ze moeten gewoon stil blijven zitten en de rijen gesloten houden.
    Volgende race klapt Kobayashi er, op zijn japans, loeihard af en sleept, wederom op zijn japans, nog twee man met zich mee. Dan heeft niemand het meer over Turkije.

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 11:23
    • Ja, of er gebeurt zoiets geks als een Lotus in Q2 of zo. Ik noem maar een dwarsstraat. Of Rosberg op pole (of beter: Petrov!)...

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 11:29
  • Mark Webber is dicht bij contractverlenging met Red Bull Racing. De 33-jarige Australiër, die tijdens de afgelopen race nog hevig werd bekritiseerd door de teamleiding, hoeft slechts nog te tekenen.

    Dat heeft Dr. Helmut Marko, de begeleider van Red Bulls autosportactiviteiten, gezegd in het Oostenrijkse TV-programma Sport und Talk aus dem Hangar 7.

    \"Het is min of meer een formaliteit dat we de samenwerking met Mark verlengen binnen de komende dagen\", aldus Marko, die de 33-jarige coureur direct na afloop van de race in Turkije de schuld gaf van de crash tussen hem en zijn teamgenoot Sebastian Vettel.

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 11:24
  • Lijkt alsof RBR door Mark een nieuw kontrakt aan te bieden hun excuses maken, of niet?

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 11:25
    • Zou kunnen. Als ze dat dan ook en plein public doen, is het helemaal geweldig. Is voor de pers ook meteen de kous af!

      • + 0
      • 3 jun 2010 - 12:34
  • plaats ze beide even in een box ring:P vroeger sloegen ze mekaar ook naast de baan en was het over. haha

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 12:37
  • nou de 2 zijn al weer vrienden, kijk maar op GPupdate

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 14:53
  • F1Freak

    Posts: 201

    Vond het wel een beetje gemaakt hoe ze daar staan.

    • + 0
    • 3 jun 2010 - 18:28

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 121
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar