user icon


Partner Siemens verlengt contract met Red Bull

  • Gepubliceerd op 25 nov 2015 16:32
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing en Siemens PLM Software hebben een nieuwe overeenkomst tot en met 2018 gesloten. Dat plaatst de woorden van Red Bull-baas Dietrich Mateschitz in een ander perspectief. Volgens de Oostenrijker was nog allerminst zeker dat Red Bull in de Formule 1 zou blijven.

Dat Red Bull Racing vervolgens doodleuk het contract met technologiepartner Siemens verlengt, doet toch een beetje afbreuk aan de uitspraken van Mateschitz. Teambaas Christian Horner: "Siemens legt al jaren de fundering onder onze ontwerpafdeling en we doen steeds vaker een beroep op hun software om onze processen vorm te geven."

"De voortdurend veranderende ontwerpen goed managen is uitgegroeid tot een steeds grotere uitdaging doordat onze capaciteit om te innoveren is toegenomen. Dankzij Siemens PLM Software kunnen we daar efficiënter op anticiperen."


Reacties (10)

Login om te reageren
  • Mateschitz wil ook niet uit de F1 stappen, maar wat moet hij dan als ze nergens een motor vandaan kunnen halen? Dan heeft hij toch geen keus? Ze schijnen voor volgend seizoen noodoplossingen te hebben gevonden, maar voor 2017 is er nog geen motoren oplossing.

    • + 0
    • 25 nov 2015 - 16:41
  • joop

    Posts: 1.030

    Een contract sluiten op voorwaarde dat.... is toch ook een mogelijkheid?

    • + 0
    • 25 nov 2015 - 16:58
    • Insure

      Posts: 1.182

      @ Joop

      Ik verwacht het niet. Het zou anders zijn geweest als het een schimmige Chinese sponsor zou zijn. Siemens en Tag Heuer zijn echter serieuze sponsoren. Die gaan geen contracten aan op voorwaardelijke basis.

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 19:13
  • BramG44

    Posts: 423

    wat ik nog steeds niet snap is waarom RBR die merkloze renault motor (als dat door gaat) niet als de basis gebruikt en die zelf door ontwikkeld. Er was toch een mega rolbank of zo iets aangeschaft die juist voor het ontwikkelen van een motor is? Er is ook geld genoeg dus dan is het geen goedkope klantemotor maar een eigen motor. Kan en mag dat wel, en als er genoeg geld is waarom doen ze dat dan niet? Het starten from scratch hoeft niet want die renault is de basis. Dus dan krijg je ook geen tweede Honda situatie en nog een bagger seizoen.

    • + 0
    • 25 nov 2015 - 17:01
    • joop

      Posts: 1.030

      Ferrari heeft toch ook aangegeven dat ze de 2015 motor willen leveren... Waarom zouden ze die motor dan niet als basis gebruiken??

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 17:03
    • G-speed

      Posts: 174

      Ik vermoed dat zowel Renault als Ferrari geen toestemming geven voor hun motor hiervoor te gaan gebruiken. Want als het mis gaat is het plotseling weer een Renault of Ferrari in plaats van een RB.

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 17:10
    • BramG44

      Posts: 423

      @ Joop, goed punt
      msn omdat er al een contract is met renault ?

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 17:18
    • BramG44

      Posts: 423

      @ g-speed, misschien is dat niet het geval als ze maar een gedeelte van die motor gebruiken, maar dus heel vaak misschien...:-)

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 17:19
    • G-speed

      Posts: 174

      Je hebt gelijk BramG44, en het zou voor RB ook een heel goede oplossig zijn. Maar ik kan mij voorstellen dat de motorleveranciers een beetje angst hebben om aan RB te leveren nadat ze Renault zo zwart hebben gemaakt toe het anders liep dan zij verwacht hadden..

      • + 0
      • 25 nov 2015 - 18:22
    • joop

      Posts: 1.030

      @BRAMG44

      .. contract?.... wat is dat....

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 08:43


IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar