user icon

Gutierrez: "Vertrek bij Sauber beste besluit ooit"

  • Gepubliceerd op 19 nov 2015 12:08
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Esteban Gutierrez maakt volgend seizoen zijn comeback op de Formule 1-grid. Na een jaartje als test- en reserverijder bij Ferrari krijgt hij een herkansing bij Haas F1 Team. Eerder racete hij voor Sauber, maar na 2014 besloot hij een stapje achteruit te doen om er nu twee vooruit te zetten.

In die opzet lijkt hij te slagen. Gutierrez heeft dan ook geen spijt van zijn besluit om Sauber te verlaten. "Het was een moeilijk jaar. Het was niet makkelijk, maar het draaide uit op een geweldig jaar voor mij. De strategie en de visie was altijd op de toekomst gericht. Het was een groot risico om een racestoeltje bij Sauber te verruilen voor een contract als derde rijder."

"Het is uiteindelijk de beste beslissing uit mijn carrière geweest. Ik wist dat Haas F1 Team tot de Formule 1 toe zou treden en ik rook kansen. Het is een belangrijke speler in Amerika, ze behalen mooie resultaten in de NASCAR en ze pakken de Formule 1 serieus aan. Bovendien is de relatie met Ferrari uitstekend en hecht", aldus de Mexicaan tegenover Globo.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Niiek

    Posts: 675

    Nou een goed besluit was het zeker, hoefde we tenminste niet meer op de grid te zien. Zeer beperkte rijder die Guttierez. Gaat helemaal aan gort gereden worden door Grosjean.

    • + 1
    • 19 nov 2015 - 12:09
    • Meike

      Posts: 24

      Guttierez (of Gitaarles zoals ik hem vaak noem) ben ik ook geen grote fan van, maar reken er op dat hij door zijn periode bij Ferrari wel wat bijgespijkerd is. Ik denk, als die Haas F1 een beetje gaat qua snelheid, zeker zijn meerdere moet erkennen in Grojean, maar hij is ook weer geen pannenkoek, ik denk dat hij een groter talent is dan Maldonado... En zo langzaam is Pastor ook weer niet.

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 12:27
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      "En zo langzaam is Pastor ook weer niet"
      Kom op zeg, hij staat 17-1 achter in kwalificatieduels dit jaar. Pastor is gewoon te traag.

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 12:33
    • Patrace

      Posts: 2.419

      Misschien is Pastor niet zo traag, maar dat weten we pas als hij zijn rondjes eens zou afmaken. Nu staat hij al ergens halverwege stil.
      En Gutiérrez is vast een nuttige testrijder maar ik verwacht ook dat hij geen partij zal zijn voor Grosjean.

      • + 1
      • 19 nov 2015 - 13:21
    • Beetje natrappen nu hij een zitje bij Haas heeft volgend jaar. Ik neem nam hem al niet erg serieus. Wat een flapdrol.

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 13:44
  • LimboF1

    Posts: 4.659

    Ik denk dat er bij Sauber ook geen spijt was dat hij vertrok, behalve dat de sponsor wegviel. Gutierrez heeft het geluk dat hij een goede sponsor heeft en daardoor rijdt hij nu in de F1. Komend jaar krijgt hij zijn herkansing en als het weer een tegenvallend jaar is als bij Suaber, dan zal zijn carrière snel voorbij zijn in de F1.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 12:30
    • Bij Sauber hadden ze toch al coureurs zat onder contract...

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 13:12
    • Ze hadden bij Sauber Esteban nog een contract aangeboden voor de passagiersstoel naast Giedo, maar toen die afhaakte hield het voor Esteban ook automatisch op. Een rol als paspop voor McGregor ging daarmee ook al niet dor voor hem. Uiteindelijk uit arremoede getekend bij Ferrari en nu is hij het Haasje...

      • + 0
      • 19 nov 2015 - 13:24
  • "Voor jou zes anderen..." dacht Monisha.

    • + 6
    • 19 nov 2015 - 13:28
    • NBTT.. Hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-)

      • + 1
      • 19 nov 2015 - 14:59
    • szixxx

      Posts: 4.754

      En zo geschiedde ;-)

      • + 1
      • 19 nov 2015 - 15:08
    • Carrinthe

      Posts: 835

      LMAO :D

      • + 1
      • 19 nov 2015 - 17:24
    • Onder de gordel! Haha

      • + 1
      • 20 nov 2015 - 00:21
  • Toch ben ik wel benieuwd naar wat GUT gaat doen volgend jaar.
    Grosjean was in zijn debuutjaar nou ook niet echt overtuigend en pas toen hij bij Lotus instapte kwam zijn potentieel naar voren. Het zijn niet allemaal Max Verstappens die in de F1 komen.

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 17:05
  • Volgend jaar lekker achterhoede gevechten hebben met Mclaren. Haas team zal meer op dat van de schildpad lijken...

    • + 0
    • 19 nov 2015 - 20:29
    • Dat weet ik zo net nog niet 1 van de 2 zou best eens kunnen verrassen..
      Haas pakt het serieus aan en bij Honda willen ze hun eer herstellen..

      • + 0
      • 20 nov 2015 - 00:22

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar