user icon

Actie Raikkonen uit 2012 inspireerde Verstappen

  • Gepubliceerd op 16 nov 2015 11:53
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Een inhaalmanoeuvre van Kimi Raikkonen op Michael Schumacher in de Braziliaanse Grand Prix van 2012 diende als voorbeeld voor Max Verstappen voor zijn eigen inhaalactie op Sergio Perez in de race van gisteren. Dat bekende de coureur van Scuderia Toro Rosso tegenover Motorsport.com.

Via de buitenkant in bocht 1 inhalen is mogelijk doordat je dan voor bocht 2 aan de binnenkant zit, zoals Raikkonen in 2012 aantoonde. Verstappen: "Ik zag het een paar jaar geleden met Raikkonen en Schumacher. Dat zag er wel leuk uit en nu kwam ik in de positie om het zelf ook zo te doen."

"Je kan nog zo je best doen, maar als de ander je van de baan ramt, zit je nog met de gebakken peren. Gelukkig strijdt Perez op faire wijze. Er was een beetje ruimte, ik remde buitenom en probeerde niet te blokkeren. Hij drukte me wijd, we toucheerden elkaar in bocht 2. Dat was goed voor mij, daardoor wist ik dat ik het ging halen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ed Drop

    Posts: 164

    mooie reactie, ere wie ere toekomt

    • + 4
    • 16 nov 2015 - 11:59
  • Frijns

    Posts: 2.563

    Dat hebben tientallen coureur in het verleden al laten zien, dat buitenom inhalen in bocht 1 mogelijk is. En toch was deze heel fraai uitgevoerd en toont aan hoe begaafd Max is!

    • + 5
    • 16 nov 2015 - 12:04
  • General

    Posts: 729

    Vreemd, want meteen na de race vertelde Max tegen de BBC (zie video eerder vandaag hier gepost) dat hij deze actie gewoon puur op gevoel inzette en er verder niet te veel over na dacht... Dat strookt niet met dit nieuwe bericht.

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 12:21
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      ''"Ik zag het een paar jaar geleden met Raikkonen en Schumacher. Dat zag er wel leuk uit en nu kwam ik in de positie om het zelf ook zo te doen."
      Klinkt alsof hij het gewoon nog op gevoel inzette hoor..

      • + 6
      • 16 nov 2015 - 12:23
    • Je moet nog steeds aanvoelen dat het een goede gelegenheid is om de actie uit te voeren.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 16:09
  • Het klinkt allemaal zo makkelijk en bescheiden. Voorafgaand aan een GP weekend wat trainen op je eigen PC met racestoeltje, 's avonds/in het vliegtuig lekker even wat oude GP's terugkijken en dan op zondag zelf "even" een race afwerken.

    Het lijkt allemaal zo natuurlijk en gemakkelijk te gaan bij hem, zelfs een blokkerend wiel is over het algemeen zeldzaam bij Max. Volgens mij toont dit alles zijn enorme talent aan.

    Overigens had hij geluk dat het Perez was overigens, dezelfde actie op Maldonado was vast in tranen geëindigd.

    In elk geval was het weer genieten om Max zoveel in beeld te zien én nog eens een paar leuke acties uit te zien halen ook.

    • + 3
    • 16 nov 2015 - 12:27
    • Ze weten hem wel te vinden.
      Heel knap als na een jaar de camera's je al zo bewust opzoeken in afwachting van een actie.

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 13:30
    • Stitch

      Posts: 5.174

      Ik denk niet dat ie deze actie zo bij Maldonado zou hebben ingezet.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 13:56
  • red

    Posts: 483

    Tweet

    • + 2
    • 16 nov 2015 - 12:33
  • dverwoerd

    Posts: 1

    www.youtube.com/watch?v=p_irUPwPoaA

    • + 2
    • 16 nov 2015 - 13:29
  • Persoonlijk vind ik deze er wel één om in te lijsten Hakkinen, Schumacher en.......Zonta.
    www.google.nl/url?sa=t&;rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB0QtwIwAGoVChMIibfI24CVyQIVB0kaCh2LVg48&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D-eE3gCy5zvM&usg=AFQjCNERENQ154qGI2Jvy6auHjWQ_XKKVA

    • + 1
    • 16 nov 2015 - 14:07
  • Hakkinen, Schumacher........en Zonta. Was weliswaar geen bochtje buitenom maar wel een all time favorit.
    www.youtube.com/watch?v=-eE3gCy5zvM

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 14:11
    • 2x gepost. Dacht dat het er niet door kwam.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 14:15
  • rafael

    Posts: 2.129

    Wat dacht jij anderson: Een inhaalmanoeuvre van Michael Schumacher op Kimi Raikkonen in de Braziliaanse Grand Prix van 2006(binnenkant)

    • + 2
    • 16 nov 2015 - 15:21
  • Dashaus

    Posts: 122

    Leuk om te horen. Kimi wordt imo wel erg hard afgeserveerd hier vind ik.
    Ook al gaat het een beetje minder tegenwoordig vind ik het te kort door de bocht om maar te zeggen dat Kimi te oud is of dat ie zn skills is verloren.
    Wie weet presteert ie wel minder omdat zn bolide als testcase gebruikt wordt...
    Ik gun hem iig nog wel een jaartje mede vanwege zijn tijd bij mclaren waar hij bewezen heeft een topcoureur te zijn.
    Ferrari zal hem wel niet voor niets gebeld hebben.

    • + 0
    • 17 nov 2015 - 03:13

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar