user icon

Actie Raikkonen uit 2012 inspireerde Verstappen

  • Gepubliceerd op 16 nov 2015 11:53
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Een inhaalmanoeuvre van Kimi Raikkonen op Michael Schumacher in de Braziliaanse Grand Prix van 2012 diende als voorbeeld voor Max Verstappen voor zijn eigen inhaalactie op Sergio Perez in de race van gisteren. Dat bekende de coureur van Scuderia Toro Rosso tegenover Motorsport.com.

Via de buitenkant in bocht 1 inhalen is mogelijk doordat je dan voor bocht 2 aan de binnenkant zit, zoals Raikkonen in 2012 aantoonde. Verstappen: "Ik zag het een paar jaar geleden met Raikkonen en Schumacher. Dat zag er wel leuk uit en nu kwam ik in de positie om het zelf ook zo te doen."

"Je kan nog zo je best doen, maar als de ander je van de baan ramt, zit je nog met de gebakken peren. Gelukkig strijdt Perez op faire wijze. Er was een beetje ruimte, ik remde buitenom en probeerde niet te blokkeren. Hij drukte me wijd, we toucheerden elkaar in bocht 2. Dat was goed voor mij, daardoor wist ik dat ik het ging halen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ed Drop

    Posts: 164

    mooie reactie, ere wie ere toekomt

    • + 4
    • 16 nov 2015 - 11:59
  • Frijns

    Posts: 2.564

    Dat hebben tientallen coureur in het verleden al laten zien, dat buitenom inhalen in bocht 1 mogelijk is. En toch was deze heel fraai uitgevoerd en toont aan hoe begaafd Max is!

    • + 5
    • 16 nov 2015 - 12:04
  • General

    Posts: 729

    Vreemd, want meteen na de race vertelde Max tegen de BBC (zie video eerder vandaag hier gepost) dat hij deze actie gewoon puur op gevoel inzette en er verder niet te veel over na dacht... Dat strookt niet met dit nieuwe bericht.

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 12:21
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      ''"Ik zag het een paar jaar geleden met Raikkonen en Schumacher. Dat zag er wel leuk uit en nu kwam ik in de positie om het zelf ook zo te doen."
      Klinkt alsof hij het gewoon nog op gevoel inzette hoor..

      • + 6
      • 16 nov 2015 - 12:23
    • Je moet nog steeds aanvoelen dat het een goede gelegenheid is om de actie uit te voeren.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 16:09
  • Het klinkt allemaal zo makkelijk en bescheiden. Voorafgaand aan een GP weekend wat trainen op je eigen PC met racestoeltje, 's avonds/in het vliegtuig lekker even wat oude GP's terugkijken en dan op zondag zelf "even" een race afwerken.

    Het lijkt allemaal zo natuurlijk en gemakkelijk te gaan bij hem, zelfs een blokkerend wiel is over het algemeen zeldzaam bij Max. Volgens mij toont dit alles zijn enorme talent aan.

    Overigens had hij geluk dat het Perez was overigens, dezelfde actie op Maldonado was vast in tranen geëindigd.

    In elk geval was het weer genieten om Max zoveel in beeld te zien én nog eens een paar leuke acties uit te zien halen ook.

    • + 3
    • 16 nov 2015 - 12:27
    • Ze weten hem wel te vinden.
      Heel knap als na een jaar de camera's je al zo bewust opzoeken in afwachting van een actie.

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 13:30
    • Stitch

      Posts: 5.311

      Ik denk niet dat ie deze actie zo bij Maldonado zou hebben ingezet.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 13:56
  • red

    Posts: 508

    Tweet

    • + 2
    • 16 nov 2015 - 12:33
  • dverwoerd

    Posts: 1

    www.youtube.com/watch?v=p_irUPwPoaA

    • + 2
    • 16 nov 2015 - 13:29
  • Persoonlijk vind ik deze er wel één om in te lijsten Hakkinen, Schumacher en.......Zonta.
    www.google.nl/url?sa=t&;rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB0QtwIwAGoVChMIibfI24CVyQIVB0kaCh2LVg48&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D-eE3gCy5zvM&usg=AFQjCNERENQ154qGI2Jvy6auHjWQ_XKKVA

    • + 1
    • 16 nov 2015 - 14:07
  • Hakkinen, Schumacher........en Zonta. Was weliswaar geen bochtje buitenom maar wel een all time favorit.
    www.youtube.com/watch?v=-eE3gCy5zvM

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 14:11
    • 2x gepost. Dacht dat het er niet door kwam.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 14:15
  • rafael

    Posts: 2.154

    Wat dacht jij anderson: Een inhaalmanoeuvre van Michael Schumacher op Kimi Raikkonen in de Braziliaanse Grand Prix van 2006(binnenkant)

    • + 2
    • 16 nov 2015 - 15:21
  • Dashaus

    Posts: 122

    Leuk om te horen. Kimi wordt imo wel erg hard afgeserveerd hier vind ik.
    Ook al gaat het een beetje minder tegenwoordig vind ik het te kort door de bocht om maar te zeggen dat Kimi te oud is of dat ie zn skills is verloren.
    Wie weet presteert ie wel minder omdat zn bolide als testcase gebruikt wordt...
    Ik gun hem iig nog wel een jaartje mede vanwege zijn tijd bij mclaren waar hij bewezen heeft een topcoureur te zijn.
    Ferrari zal hem wel niet voor niets gebeld hebben.

    • + 0
    • 17 nov 2015 - 03:13

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar