user icon

Raikkonen vond Braziliaanse Grand Prix maar saai

  • Gepubliceerd op 16 nov 2015 10:41
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari-coureur Kimi Raikkonen heeft weinig plezier beleefd aan de Grand Prix van Brazilië. De Fin stond op een twee stop-strategie en concentreerde zich vooral op het heel houden van de banden. Dat lukte, maar zonder enige opwinding. Raikkonen finishte op grote afstand van de top drie als vierde. "Voor mij was het maar een saaie race."

Hij vervolgt: "Op vers rubber was het nog wel te doen, maar op gebruikte banden worstelde ik met de voorkant van de auto en het gedrag van de banden. Het was een listige race. We startten als vierde en we eindigden als vierde. Niet schokkend, maar beter dan als laatste finishen. Als we drie stops hadden gedaan in plaats van twee, dan had dat niks uitgemaakt voor onze klassering."

"Dit is hoe het tegenwoordig vaak gaat. Voorheen hadden we nog wel eens gekke omstandigheden, een safety car hier en daar, dat soort dingen. Dan krijg je vanzelf meer actie op de baan en meer duels. Maar nu is een saaie race eerder regel dan uitzondering. Brazilië was zo'n dag."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.540

    Ik zou zeggen, doe er wat aan Kimi!

    Dat ik dat vanachter mijn TV zou zeggen kan nog, maar dat jij als muzikant van de band na het optreden zegt dat je het maar een saai optreden vond is veelzeggend.

    • + 3
    • 16 nov 2015 - 10:44
    • AUDI_F1

      Posts: 1.717

      Heb Kimi niet eens gezien. Volgens mij was de helft van de wedstrijd de camera op Max gericht. Dat was tenminste spannend.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 19:09
  • Omdat Kimi het zegt zal hij vast wel kritiek krijgen, maar hij heeft eigenlijk wel gelijk. Het was denk ik de saaiste race van het seizoen. Het enige hoogtepunt was Max en om Pastor kon je nog een keertje lachen maar verder houd het ook wel op.

    • + 3
    • 16 nov 2015 - 10:50
  • chao

    Posts: 1.008

    Kimi jij bent SAAI! Ga aub rally rijden, dan kan Max volgend jaar al in die Ferrari rijden.

    • + -1
    • 16 nov 2015 - 10:53
  • Kimi eens.

    • + 1
    • 16 nov 2015 - 11:04
  • Is het geen idee om langs de baan waterinstallaties te installeren, zodat er op ieder moment tijdens de race, er water op de baan kan komen. Dus het simuleren daarvnan.

    • + 1
    • 16 nov 2015 - 11:07
    • Dat is inderdaad een idee, maar wel een heel erg slecht idee.

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 11:17
    • Dat idee is al eens serieus door ome Bernie geopperd, gelukkig was hij de eneig dit dit serieus overwoog.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 12:12
    • gp

      Posts: 4.148

      Als je het nog niet doorhad, elke keer als ze weer eens een regeltje maken om het minder saai te maken heeft dat als gevolg dat het nog saaier word.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 13:28
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Het was een vreselijke race. De verschillen zijn te groot, er vinden nauwelijks wat gevechten plaats. Ja, het middenveld, maar om nou elke race alleen maar daar naar te kijken...

    • + 2
    • 16 nov 2015 - 11:14
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik kan me prima vermaken met de gevechten in het middenveld! Dat de winst naar Mercedes zou gaan was al duidelijk vanaf de kwalificatie.

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 12:40
  • Nou Kimi, je was niet de enige. Er was weinig aan. En zowat de enige die de race nog enigszins het aankijken waard maakte was je toekomstige opvolger! ;-)

    • + 1
    • 16 nov 2015 - 11:16
    • Ja Kimi mme eens, het enige wat de moeite waard was om te bekijken kon je helaas vanuit jouw positie niet zien ;-))

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 11:54
  • Kimi was verwend in Austin met een echte strijd voor hem.

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 12:08
    • Levano

      Posts: 802

      In de strijd tegen het reclamebord aan de muur, toch? :P

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 18:52
  • LimboF1

    Posts: 4.661

    Als Max de zijn inhaalacties niet had uitgevoerd, was ik waarschijnlijk in slaap gevallen.
    Ik vond het voor Soa Paulo een erg saaie race, normaal is het een race die toch altijd wel iets te bieden heeft.

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 12:59
    • Komt ook doordat er geen uitvallers (alleen Sainz in de eerste ronde) waren. Een safety car was toch leuk geweest.

      Bij de Nascar doen ze soms een competition caution. Dit houdt in dat als de verschillen te groot worden, dat de safety car naar buiten komt en het veld weer dicht bij elkaar brengt.

      Misschien niet de eerlijkste manier, maar het geeft wel spectakel en daar draait het toch om?!

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 16:21
    • Levano

      Posts: 802

      SOA? xD

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 18:51

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar