user icon

Vettel realiseert zich dat Mercedes vandaag te snel was

  • Gepubliceerd op 15 nov 2015 19:17
  • comments 10
  • Door: Jeroen Jonkers

Sebastian Vettel kon tijdens de Braziliaanse Grand Prix niets anders doen dan toezien hoe het Mercedes-duo bij hem wegreed. De Duitser hoopte voor aanvang van de race dat hij het Nico Rosberg en Lewis Hamilton lastig zou kunnen maken, maar dat zat er niet in. De derde plaats was maximaal realiseert ook Vettel zich.

"Het was gewoon een erg goede race voor ons, al hoopte ik dat ik wat meer kon doen bij de start", aldus Vettel. "Mijn start was aardig, maar niet beter dan die van de Mercedessen. Ik hoopte dat ik ze kon blijven volgen, maar ze reden bij me weg. We moeten toegeven dat ze vandaag gewoon sneller waren, al was het verschil kleiner dan tijdens andere races."

"We waren ongeveer drie tienden per ronde te langzaam en in de laatste stint waren we zelfs iets sneller. Zoals ik al zei reden we een sterke race, maar niet extreem spektaculair. Hopelijk kunnen we de toeschouwers dat de volgende race wel bieden."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Nog ff door sleutelen van de winter en hopelijk doet RB dan ook weer mee.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:25
  • Mercedes was niet alleen vandaag te snel..... Kom op, hier is toch eigenlijk geen ene mallemoer meer aan. Ben blij dat het seizoen er bijna opzit, hoop dat volgend jaar er meer auto's voor de overwinning kunnen meedoen, desnoods Maldonado in een overgangs Renault.

    • + -1
    • 15 nov 2015 - 19:27
  • In een Mercedes had Vettel gewonnen van die 2.

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 20:02
    • louc_

      Posts: 2.282

      In een Mercedes won Vettel bijna alle races!

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 21:14
    • Lewis is toch ook geen koekenbakker dunkt me..

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 00:12
    • Lewis zal geen koekenbakker zijn nee, maar hij heeft nooit een teamgenoot zo op achterstand gezet als een Vettel of Schumacher TIJDENS races... Rosberg zit er altijd dicht op net als dat Alonso en Button dat deden...

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 01:19
    • Nee Hamilton heeft idd nog nooit zijn teammaat op een grote achterstand gezet als een Schumacher of Vettel. Hamilton zijn teammaten waren namelijk altijd van een veel hoger niveau. En Vettel kon in dezelfde auto niet eens van Ricciardo winnen.......want dat was een teammaat die minimaal van hetzelfde niveau was.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 08:33
  • Het viel gelukkig nog mee, na afloop van de kwalificatie dacht ik dat het gat groter zou zijn. Overigens was Raikkonen weer helemaal nergens. Een halve seconde per ronde langzamer op een kort rondje. Treurig.

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 00:30
    • Maar wel op een 2 stops strategie. Kimi heeft het naar mijn mening niet zo slecht gedaan deze race.

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 08:14
    • Vettel zat op 3 stops en Kimi op 2. De 3 stoppers was de beste/snelste keuze achteraf gezien, dus daar zit het verschil. Ferrari probeert tenminste een verschillende strategie aan beide coureurs te geven, in tegenstelling tot Mercedes...

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 15:30

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar