user icon

Vettel realiseert zich dat Mercedes vandaag te snel was

  • Gepubliceerd op 15 nov 2015 19:17
  • comments 10
  • Door: Jeroen Jonkers

Sebastian Vettel kon tijdens de Braziliaanse Grand Prix niets anders doen dan toezien hoe het Mercedes-duo bij hem wegreed. De Duitser hoopte voor aanvang van de race dat hij het Nico Rosberg en Lewis Hamilton lastig zou kunnen maken, maar dat zat er niet in. De derde plaats was maximaal realiseert ook Vettel zich.

"Het was gewoon een erg goede race voor ons, al hoopte ik dat ik wat meer kon doen bij de start", aldus Vettel. "Mijn start was aardig, maar niet beter dan die van de Mercedessen. Ik hoopte dat ik ze kon blijven volgen, maar ze reden bij me weg. We moeten toegeven dat ze vandaag gewoon sneller waren, al was het verschil kleiner dan tijdens andere races."

"We waren ongeveer drie tienden per ronde te langzaam en in de laatste stint waren we zelfs iets sneller. Zoals ik al zei reden we een sterke race, maar niet extreem spektaculair. Hopelijk kunnen we de toeschouwers dat de volgende race wel bieden."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Nog ff door sleutelen van de winter en hopelijk doet RB dan ook weer mee.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:25
  • Mercedes was niet alleen vandaag te snel..... Kom op, hier is toch eigenlijk geen ene mallemoer meer aan. Ben blij dat het seizoen er bijna opzit, hoop dat volgend jaar er meer auto's voor de overwinning kunnen meedoen, desnoods Maldonado in een overgangs Renault.

    • + -1
    • 15 nov 2015 - 19:27
  • In een Mercedes had Vettel gewonnen van die 2.

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 20:02
    • louc_

      Posts: 2.276

      In een Mercedes won Vettel bijna alle races!

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 21:14
    • Lewis is toch ook geen koekenbakker dunkt me..

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 00:12
    • Lewis zal geen koekenbakker zijn nee, maar hij heeft nooit een teamgenoot zo op achterstand gezet als een Vettel of Schumacher TIJDENS races... Rosberg zit er altijd dicht op net als dat Alonso en Button dat deden...

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 01:19
    • Nee Hamilton heeft idd nog nooit zijn teammaat op een grote achterstand gezet als een Schumacher of Vettel. Hamilton zijn teammaten waren namelijk altijd van een veel hoger niveau. En Vettel kon in dezelfde auto niet eens van Ricciardo winnen.......want dat was een teammaat die minimaal van hetzelfde niveau was.

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 08:33
  • Het viel gelukkig nog mee, na afloop van de kwalificatie dacht ik dat het gat groter zou zijn. Overigens was Raikkonen weer helemaal nergens. Een halve seconde per ronde langzamer op een kort rondje. Treurig.

    • + 0
    • 16 nov 2015 - 00:30
    • Maar wel op een 2 stops strategie. Kimi heeft het naar mijn mening niet zo slecht gedaan deze race.

      • + 1
      • 16 nov 2015 - 08:14
    • Vettel zat op 3 stops en Kimi op 2. De 3 stoppers was de beste/snelste keuze achteraf gezien, dus daar zit het verschil. Ferrari probeert tenminste een verschillende strategie aan beide coureurs te geven, in tegenstelling tot Mercedes...

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 15:30

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar