user icon

Sainz gaat uit van langer verblijf bij Toro Rosso

  • Gepubliceerd op 13 nov 2015 13:58
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz is vrij zeker van zijn zaak dat hij ook volgend seizoen voor Scuderia Toro Rosso uitkomt. De Spanjaard is nog niet bevestigd voor 2016, maar dat lijkt een formaliteit. De World Series by Renault-kampioen van vorig jaar is bezig aan een behoorlijk debuutseizoen in de Formule 1. Een beloning in de vorm van een nieuw contract ligt in de lijn der verwachting.

Sainz: "Laat ik het zo formuleren; het is nog niet honderd procent zeker, maar ik maak me geen zorgen over mijn toekomst. Daar ben ik op gefocust, een langer verblijf bij Toro Rosso. Dat zou me blij maken, want ik geloof in dit team voor volgend jaar. Als we de grote pijnpunten van dit seizoen aanpakken, te weten de kracht en de betrouwbaarheid, dan komen we in een mooie uitgangspositie voor 2016."

"Ik heb ervaring opgedaan en via de nodige zelfreflectie hoop ik deze winter een volgende stap te zetten. Nu ik de Formule 1 beter ken, ken ik ook mezelf beter en weet ik wat ik moet doen om mezelf te verbeteren. Zo bouw ik mezelf op richting 2016, een belangrijk jaar. Dan moet ik het beste uit mezelf en uit de auto zien te halen. Ik heb het dit jaar redelijk goed gedaan, maar volgend seizoen wil ik minder betrouwbaarheidsproblemen en meer punten."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Dacht dat het al zeker was.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 14:00
    • Sympathieke rijder, zal volgend jaar toch dichter naar Max moeten kruipen (rijden ;-)), dit kwam ik hier gisteren tegen, zegt genoeg denk ik t.co/mjI0F111tr (bron ROEL2015)

      • + 1
      • 13 nov 2015 - 14:22
    • aesop

      Posts: 659

      @perestijn
      Die statistiek zegt niet alles natuurlijk. Verschil was minder groot geweest als ze beiden minder pech hadden gehad. Voor beiden wordt volgend jaar het jaar van bevestiging. Voor Sainz iets meer dan voor Max.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:44
    • svenpenie

      Posts: 12

      @perestijn. ook al is dit compleet off topic wat mij heel erg opvalt aan de graphic waarnaar je verwijst is het feit dat Button meer punten heeft dan Alonso. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de marge zo groot was, maar daarentegen staat wel dat het team gewoon veel pech kent.

      • + 1
      • 13 nov 2015 - 14:46
    • Aiii

      Posts: 718

      @Perestijn, ik heb juist het idee dat hoe verder in het seizoen we komen, hoe beter Max gaat t.o.v. Sainz (al is het verschil ook niet super groot). Aan het begin van het seizoen zat Sainz er veel vaker voor dan nu, zowel in training, race als kwalificatie. Geen idee of dat komt door Max' gebrek aan ervaring aan het begin van het seizoen of omdat Carlos teveel druk is gaan voelen en meer fouten is gaan maken.

      OT: Sainz is een heel goede coureur, ik neem dus aan dat TR gewoon met hem doorgaat. Ik zie Sainz en Max (in andere teams) nog best wel eens aan de top strijden met elkaar om het kampioenschap in de toekomst.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 15:41
  • Terecht

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 14:00
    • Klopt heeft iets langer nodig als Max maar is niets mis mee dus volgens mij er volgend jaar gewoon bij.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 15:15
  • "maar volgend seizoen wil ik minder betrouwbaarheidsproblemen en meer punten."

    Doelt hij hierbij op de problemen met de auto of met die van zichzelf. Dat maakt nogal een verschil bij de "nodige zelfreflectie" m.i.

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 14:03
  • AUDI_F1

    Posts: 1.763

    Terecht, en samen met Max een heel goed rijders duo.

    • + 4
    • 13 nov 2015 - 14:07
  • Zo zo, nog steeds niet officieel geregeld? Nou, dan zou ik die laatste twee races maar goed mijn best doen als ik Carlos was........

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 14:08
  • Toro Rosso zou ook gek zijn als ze dat niet doen. Ze hebben gewoon een kneitergoede line-up en ze presteren prima samen. Ik weet zo snel ook niemand in het Red Bull talentenprogramma die Sainz zou kunnen vervangen.

    Als de Toro Rosso qua auto volgend jaar net zo goed is als dit jaar dan wordt het met deze twee rijders én de Ferrari motor een leuk seizoen denk ik.

    • + 4
    • 13 nov 2015 - 14:09
    • Ja maar dan moet Sainz toch echt dichterbij Max kruipen (op de baan en niet in bed ;))

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:43
    • Waarom moet Sainz dichter naar Max?

      Max lijkt in alles uitzonderlijk. Niks mis mee maar het zal maar je teammaat zijn.
      Ik denk dat Sainz nu al beter is dan bijvoorbeeld Bottas. Al heb ik wel het gevoel dat Sainz beetje in de "overdrive" zit om Max bij te houden. Moet hij denk ik niet doen.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:17
  • bullshit

    Posts: 95

    Als hij nu ook eens punten gaat scoren en niet het werk over laat aan Max kunnen ze misschien nog Lotus voorbij

    • + 3
    • 13 nov 2015 - 14:22
  • LimboF1

    Posts: 4.832

    Ik moet bekennen voor dit seizoen niet zo een goede indruk van hem te hebben, maar daar moet ik volledig op terugkomen. Ik vindt dat hij komend jaar een stoeltje verdient bij TR, hij doet het goed en is een aardige kerel. Hij vormt met Max een goed rijders duo, maar hoop wel dat Max hem komend jaar op alle gebieden voor blijft.

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 14:25
  • Volgend seizoen wordt het seizoen van de waarheid voor Carlos.

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 14:39
  • Carlos verdient absoluut een tweede jaar bij Toro Rosso. Zijn probleem is echter wel dat hij de laatste tijd teveel fouten maakt. Dat komt imo. door zijn teamgenoot. Carlos is momenteel aan het 'over-driven' (wat anders dan overdrijven) om bij te blijven. Dat in combinatie met zijn ruwe rijstijl maakt dat hij vaak op en over de limiet rijdt. Max is hem gewoon voorbij in alles. Maar Carlos is goed genoeg voor nog een jaar Toro Rosso, er is ook amper een ander goed alternatief binnen de Red Bull stal overigens.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 14:46
    • Die ruwe rijstijl en limiet rijden mag ik wel. Zorgt voor actie. Zitten al genoeg grijze muizen tussen.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:55
  • Prima, volgens mij kunnen de twee rijders het aardig vinden en is Sainz zo traag nog niet.
    Zie alleen maar voordelen vanuit oogpunt Max gezien.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 14:54
  • Rimmer

    Posts: 8.429

    Ja ach, een slecht debuutseizoen was het zeker niet dus een verlenging is gerechtvaardigd.
    Iedere coureur hoopt en denkt de nieuwe revelatie te worden/zijn. Slechts weinigen is dat gegund. Sainz is het in iedergeval niet. Hij heeft pech gehad, motorproblemen en zelf fouten gemaakt maar hij staat qua punten in de buurt van Button en Alonso terwijl in de overzichten is te zien dat die een auto hadden die niet alleen veel slechter en trager is maar ook nog eens veel meer componenten heeft moeten vervangen.
    Indrukwekkend is het gewoon niet, slecht ook niet.
    Maar hij heeft gewoon de pech naast Max te zitten die magische dingen heeft laten zien en volledig op eigen kracht met Vettel om p3/4 wist te knokken. Dan lijkt je ook al snel minder goed. Duidelijk is wel dat Sainz niet het supertalent is waar stiekum iedere coureur en ieder team van droomt. Dat is Max.
    Nog een jaar in de STR kan voor Sainz eigenlijk alleen maar slechter uitpakken.
    Niemand verwacht meer wat maar Max is nog steeds groeiende terwijl Sainz geen blijk van progressie geeft. Dan kan je wel de hele winter gaan reflecteren en goede voornemens maken maar als in Melbourne de lichten doven en Max alweer aan de horizon verdwijnt dan zijn de goede voornemens en motivatie in 1,5 weer aan gort.
    2016 wordt gewoon deel 2 van de grote Max Verstappen show. Hoeveel pech en motorproblemen heeft die wel niet gehad..

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 14:57
  • Maximo

    Posts: 6.774

    Hij is zeker snel, maar vind hem nog wat te veel foutjes maken.

    • + 1
    • 13 nov 2015 - 15:11
    • Idd niet constant genoeg, maar zal nog wel verbeteren

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 17:23
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Sainz moet nu echt de scherpe randjes er vanaf halen. Begin dit seizoen ging Sainz gelijk op met Max maar halverwege nam Max een stevige eindspurt. Ik denk dat Sainz volgend jaar gewoon een stoeltje heeft bij STR maar dan zal hij dat jaar toch echt goed zijn best moeten doen. Uit de topic maak ik toch op uit dat hij zichzelf aan het verkopen is. Het gekke is dat Max meer betrouwbaarheids problemen kende dan Sainz. Sainz is te lief op de baan. Max heeft ballen en heeft lak aan de gevestigde orde. Alleen dan kom je aan de top.

    • + 2
    • 13 nov 2015 - 15:52
  • Als ze minder pech hadden gehad was het verschil nog veel pijnlijker geweest voor sainz... Vind het niks bijzonders ,die hele carlos niet....

    • + 1