user icon

Alonso moet van zichzelf beter presteren in 2016

  • Gepubliceerd op 13 nov 2015 12:15
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Fernando Alonso heeft toegegeven dat 2015 niet als zijn beste jaar in de Formule 1 de boeken in gaat. De auto is niet goed genoeg en de Honda-motor valt vies tegen, maar zelf stak de Spanjaard ook niet in al te beste vorm. De hoogtepunten dit seizoen zijn op de vingers van één hand te tellen.

Zo eerlijk is Alonso wel. "Of ik dit jaar echt goed gepresteerd heb? Ik denk het niet. Ik heb wat sterke ronden gereden hier en daar. Het tweede deel van de kwalificatie in Japan schiet me te binnen, die ronde was op de limiet. De hele race in Austin onder moeilijke omstandigheden nog. Daar had ik vertrouwen in de wagen en was ik in staat om te pushen."

"Afgezien van die spaarzame momenten heb ik geen al te best seizoen gedraaid. Ik moet mezelf absoluut verbeteren voor volgend jaar. Als je vooraan mee strijdt, dan motiveert dat meer. Dat helpt dan wel mee. Ik sta een beetje op standby, in de zuinige modus. Volgend jaar zal ik er meer energie in steken."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Alonso14

    Posts: 202

    "I am in economy mode" Volgend jaar gaat hij vlammen, mark my words!!!

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 12:19
    • aesop

      Posts: 659

      Tja, miljoenen binnenharken tegen minimale inspanning, dat is idd economisch werken.

      • + 4
      • 13 nov 2015 - 12:21
    • Fernando is de beste van de grid en is in de top-5 beste piloten aller tijden dat staat buiten kijf. Gemotiveerd blijven met een kachel die niet vooruit te branden is en dan nog om de haverklap het laat afweten zou voor mij al ondraagbaar zijn, dus hoedje af voor deze man. Die 35 mio die hij opstrijkt is meegenomen natuurlijk maar dit motiveert hem niet meer want hij bulkt reeds van het geld

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 15:01
  • Hij is duidelijk (nog meer) gegroeid als coureur; dit is de eerste keer dat ik Alonso kan betrappen op zelfkritiek. Daar kunnen wel wat andere oud gedienden een voorbeeld aan nemen (Massa..) Bij mij stijgt hij in ieder geval met stip naar mijn top 5 favoriete coureurs, want je bent ook een grote als je dit kunt en wilt zeggen!

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 12:35
    • Inderdaad, goed vergelijk met Massa, Massa rijdt waardeloos seizoen! My god.

      Massa rijdt persoonlijk beter seizoen dan Alonso en nog commentaar op Massa
      Mag Alonso zich misschien beetje schamen voor zo'n enorm bedrag geen 100% prestatie proberen te leveren?

      • + 2
      • 13 nov 2015 - 13:02
    • Massa heeft een betere auto onder zn kont. Alonso op 75% van zn kunnen wast Massa nog steeds de oren als ze in dezelfde auto zitten, dat is wel aangetoond dacht ik zo..

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 13:17
    • Klopt Massa heeft een betere auto, dat is inderdaad een goed excuus voor Alonso?

      "Ik moet mezelf absoluut verbeteren voor volgend jaar. Als je vooraan mee strijdt, dan motiveert dat meer. Dat helpt dan wel mee. Ik sta een beetje op standby, in de zuinige modus. Volgend jaar zal ik er meer energie in steken."

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 13:25
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Tja vroeger gaf hij gewoon simpel een ander of het team de schuld (ook als hij zelf fout was). Dus ja, een lichte vooruitgang. Hij wordt er vast milder van nu het niet zo opvalt daar in de achterhoede en de centjes lekker binnen harkt zonder al te veel moeite.

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:08
    • Alonso zegt niets over de betere auto van Massa. Ik zeg dat als reactie op de opmerking dat Massa een beter seizoen rijdt dan Alonso ;)

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:11
    • En Massa rijdt ook een beter seizoen als Alonso, en dat komt dus niet door de auto maar door de gematigde inzet van Alonso. Als Alonso zelf zegt dat hij in de zuinige modes staat en dat hij er volgend jaar meer energie in moet steken ga ik ervan uit dat hij dit jaar "er met de pet naar heeft gegooid " ;-)

      Of wil je zeggen dat Alonso 75% inzet heeft getoond en Massa nog minder :-)

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:14
    • Ik wil ermee zeggen dat Alonso in met de pet ernaar gooi-modus op 75% nog steeds een betere coureur is dan een Massa op de toppen van zijn kunnen :)

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 14:53
    • Dat vermoeden had ik al een beetje :-)

      Persoonlijk vind ik Alonso de meest overgewaardeerde coureur op de grid :-)

      • + 2
      • 13 nov 2015 - 15:29
    • Dat vermoeden had ik dan weer :)

      • + 1
      • 13 nov 2015 - 16:27
    • Okay, misschien was dat om te sarren :-)

      Ze worden allemaal overgewaardeerd behalve Rosberg :-)

      En serieus

      Iedereen is zo goed als de auto het toe laat.
      Goede auto wordt jezelf ook sneller van.
      Met een waardeloos hok kan je ook niet winnen of snel zijn.

      Daarnaast vindt ik Massa wel erg sterk het laatste jaar. En dan kunnen we zeggen dat Bottas minder is maar dat kunnen wij van de buitenkant denk ik niet beoordelen. Ik als groot Williams fan ga er vanuit dat ze beide het maximale uit de "witte kogel" halen. Ik ben in ieder geval blij dat ze tweede jaar op rij 3de worden bij de constructeurs :-)

      • + 0
      • 13 nov 2015 - 16:32
    • Mee eens (goede auto verhaal en Rosberg :)), Massa rijdt een heel behoorlijk seizoen. Had eigenlijk verwacht dat ie zou wegzakken t.o.v. Bottas maar het tegendeel is waar

      • + 1
      • 13 nov 2015 - 16:43
    • Nou zijn we het eens, dat schiet ook niet op ;-)

      • + 1
      • 13 nov 2015 - 16:47
    • Hehe, ja pijnlijke gewaarwording

      • + 1
      • 13 nov 2015 - 18:51
  • Zo verschrikkelijk zonde want Alonso hoort gewoon nog tot de allerbeste coureurs en zou met een topwagen gewoon voor de titel kunnen strijden.

    Stel je voor hoe gaaf het kampioenschap zou zijn wanneer Mercedes, Ferrari en McLaren aan elkaar gewaagd zijn volgend jaar..... maar helaas zie ik dat niet gebeuren. Tegen de tijd McLaren-Honda uberhaupt om de titel kan strijden (als dat al gebeurd) is Alonso al weg denk ik.

    • + 0
    • 13 nov 2015 - 16:29

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park