user icon
user icon

Red Bull Racing neemt voorbeeld aan Brawn GP

  • Gepubliceerd op 05 nov 2015 13:22
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Dat een korte en onrustige voorbereiding niet ongunstig hoeft te zijn voor een Formule 1-team, heeft Brawn GP in 2009 wel bewezen. Daar klampt Red Bull Racing-teambaas Christian Horner zich aan vast. Ross Brawn nam de renstal van Honda over en stampte in kort tijdsbestek een formatie uit de grond die vooral dankzij de dubbele diffuser de wereldtitels voor zich opeiste.

Horner acht Red Bull Racing ook in staat om adequaat met een chaotische voorbereiding om te gaan. "Ik hoop dat we binnen een maand weten waar we aan toe zijn. Maar ik herinner me 2009 nog met het team van Ross Brawn. Bij hen viel de beslissing pas in januari en hetzelfde jaar werden ze kampioen. Dat toont aan dat er ook met een krap schema van alles mogelijk is, als je maar slim bent."

"Het is november, de tijd begint te dringen. We hebben wel iets in ons hoofd, maar de definitieve beslissing ligt bij Dietrich Mateschitz. Meer valt er op dit moment niet te zeggen. Ik kan niet uitweiden over de opties die we hebben. In onze positie kunnen we helemaal niks uitsluiten, maar als we doorgaan met Renault zal dat wel met een andere relatie zijn."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Eerst 2 weken, nu weer een maand, ze houden het spannend...lol

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:30
    • En tot die tijd elke dag een artikel over Red Bull, iemand nog een blikje?

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:42
    • Plusminus

      Posts: 256

      "ze houden het spannend" je bedoeld het zijn gewoon bluffers, eerst met vertrek dreigen en nu ieder aanbod willen omarmen. Praatjesmakers zijn het. Niet bepaald proffesioneel.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 17:03
    • Edward M

      Posts: 838

      We weten het volgend weekend al RB en torro hebben genoeg motoren tot het eind van het seizoen als ze de verbeterde motor er in gaan hangen is het dus duidelijk welke kant ze op gaan.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 17:24
  • Gladstrijken en plooien....

    Met een grote U bocht en droge ogen toch Renault achterin de RB ?

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:30
    • Als het waar is alleen het blok de rest is voor RB dus is het geen Renault.

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 13:34
    • Zo slecht is die Renault ook weer niet als we kijken waar ze stonden laatst w-e toch mooi 4 & 5de plek gehaald (ok Ferrari's hebben zwaar zitten tuinieren...)

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:06
  • Dit is volgens een eerder bericht boter na de vis om er maar een cliché tegenaan te gooien.

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:32
    • Ja idd, dacht te begrijpen dat t nog een jaartje Renault werd..

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 13:34
    • Schumi81

      Posts: 617

      Dat is boter noch vis.
      Het is een beetje boter na de vis.
      Ik sneed er doorheen als zachte boter.
      Juist bij die echtparen, waarbij het boter en ei is...

      • + -1
      • 5 nov 2015 - 13:37
    • Gard

      Posts: 863

      Mosterd na de maaltijd.

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 16:40
  • Wat is dit nu weer voor bericht????
    Er is toch al een bericht geweest waarin staat dat men doorgaat met Renault-motoren die aangepast zijn door Illmore?

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:50
    • Dit is uit een interview in Mexico zondag jl.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 13:52
    • Het is nog niet officieel.
      Alles wat hier nu staat is ook al eerder gezegd, maar de aangekondigde deal plaatst het wel in een ander licht.
      'Als we doorgaan met Renault zal dat wel met een andere relatie zijn'...
      Nu Red Bull (waarschijnlijk) deeleigenaar van de powerunit is geworden ligt die relatie inderdaad anders!

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 13:55
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Ja NBTT. Het was maar een gerucht van TheJudge13 met een titel alsof het al definitief was. Even later publiciteren ze dit waaruit blijkt dat de situatie nog steeds onveranderd is.

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 14:37
    • Kevin, dit bericht hier boven komt niet van Thejudge13 tenminste niet vandaag.
      En het vorige bericht beneden heb ik gelezen bij Thejudge13 en daar heb ik toch wel het volste vertrouwen in.

      • + -1
      • 5 nov 2015 - 14:58
  • LimboF1

    Posts: 4.050

    Hij moet wel niet vergeten dat Brawn een geweldige vinding had gedaan. Newey zal iets uit de hoge hoed moeten toveren of wellicht iets illegaals.....

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 15:01
    • @Limbof1, het chassis is nu al een van de beste en daar zal echt nog wel wat te halen zijn plus dat ze een paar maanden terug al ongeveer 0,45 gevonden buiten de tokens die nu zijn toegepast door Renault en hebben ze nu alles in eigen hand dus denk ik dat ze in 2016 redelijk mee kunnen (podium plaatsen) en 2017 er staan en kunnenstrijden tegen MB / Ferrari en evt Honda wat ik ook hoop dit alles als het waar is natuurlijk, wat ik wel geloof.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 15:50
  • Maximo

    Posts: 5.839

    Begrijp van Spaanse sites dat RB de motoren van Renault geleverd gaat krijgen (eind 2015 spec, wat ook de basis als voor 2016 zal zijn) en dat zij dan samen Ilien (of hoe die gast ook alweer heet) het hybride deel gaan ontwikkelen.

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 15:50

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar