user icon

Red Bull Racing neemt voorbeeld aan Brawn GP

  • Gepubliceerd op 05 nov 2015 13:22
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Dat een korte en onrustige voorbereiding niet ongunstig hoeft te zijn voor een Formule 1-team, heeft Brawn GP in 2009 wel bewezen. Daar klampt Red Bull Racing-teambaas Christian Horner zich aan vast. Ross Brawn nam de renstal van Honda over en stampte in kort tijdsbestek een formatie uit de grond die vooral dankzij de dubbele diffuser de wereldtitels voor zich opeiste.

Horner acht Red Bull Racing ook in staat om adequaat met een chaotische voorbereiding om te gaan. "Ik hoop dat we binnen een maand weten waar we aan toe zijn. Maar ik herinner me 2009 nog met het team van Ross Brawn. Bij hen viel de beslissing pas in januari en hetzelfde jaar werden ze kampioen. Dat toont aan dat er ook met een krap schema van alles mogelijk is, als je maar slim bent."

"Het is november, de tijd begint te dringen. We hebben wel iets in ons hoofd, maar de definitieve beslissing ligt bij Dietrich Mateschitz. Meer valt er op dit moment niet te zeggen. Ik kan niet uitweiden over de opties die we hebben. In onze positie kunnen we helemaal niks uitsluiten, maar als we doorgaan met Renault zal dat wel met een andere relatie zijn."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Eerst 2 weken, nu weer een maand, ze houden het spannend...lol

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:30
    • En tot die tijd elke dag een artikel over Red Bull, iemand nog een blikje?

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:42
    • Plusminus

      Posts: 256

      "ze houden het spannend" je bedoeld het zijn gewoon bluffers, eerst met vertrek dreigen en nu ieder aanbod willen omarmen. Praatjesmakers zijn het. Niet bepaald proffesioneel.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 17:03
    • We weten het volgend weekend al RB en torro hebben genoeg motoren tot het eind van het seizoen als ze de verbeterde motor er in gaan hangen is het dus duidelijk welke kant ze op gaan.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 17:24
  • Gladstrijken en plooien....

    Met een grote U bocht en droge ogen toch Renault achterin de RB ?

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:30
    • Als het waar is alleen het blok de rest is voor RB dus is het geen Renault.

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 13:34
    • Zo slecht is die Renault ook weer niet als we kijken waar ze stonden laatst w-e toch mooi 4 & 5de plek gehaald (ok Ferrari's hebben zwaar zitten tuinieren...)

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 14:06
  • Dit is volgens een eerder bericht boter na de vis om er maar een cliché tegenaan te gooien.

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:32
    • Ja idd, dacht te begrijpen dat t nog een jaartje Renault werd..

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 13:34
    • Schumi81

      Posts: 621

      Dat is boter noch vis.
      Het is een beetje boter na de vis.
      Ik sneed er doorheen als zachte boter.
      Juist bij die echtparen, waarbij het boter en ei is...

      • + -1
      • 5 nov 2015 - 13:37
    • Gard

      Posts: 863

      Mosterd na de maaltijd.

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 16:40
  • Wat is dit nu weer voor bericht????
    Er is toch al een bericht geweest waarin staat dat men doorgaat met Renault-motoren die aangepast zijn door Illmore?

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 13:50
    • Dit is uit een interview in Mexico zondag jl.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 13:52
    • Het is nog niet officieel.
      Alles wat hier nu staat is ook al eerder gezegd, maar de aangekondigde deal plaatst het wel in een ander licht.
      'Als we doorgaan met Renault zal dat wel met een andere relatie zijn'...
      Nu Red Bull (waarschijnlijk) deeleigenaar van de powerunit is geworden ligt die relatie inderdaad anders!

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 13:55
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Ja NBTT. Het was maar een gerucht van TheJudge13 met een titel alsof het al definitief was. Even later publiciteren ze dit waaruit blijkt dat de situatie nog steeds onveranderd is.

      • + 1
      • 5 nov 2015 - 14:37
    • Kevin, dit bericht hier boven komt niet van Thejudge13 tenminste niet vandaag.
      En het vorige bericht beneden heb ik gelezen bij Thejudge13 en daar heb ik toch wel het volste vertrouwen in.

      • + -1
      • 5 nov 2015 - 14:58
  • LimboF1

    Posts: 4.989

    Hij moet wel niet vergeten dat Brawn een geweldige vinding had gedaan. Newey zal iets uit de hoge hoed moeten toveren of wellicht iets illegaals.....

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 15:01
    • @Limbof1, het chassis is nu al een van de beste en daar zal echt nog wel wat te halen zijn plus dat ze een paar maanden terug al ongeveer 0,45 gevonden buiten de tokens die nu zijn toegepast door Renault en hebben ze nu alles in eigen hand dus denk ik dat ze in 2016 redelijk mee kunnen (podium plaatsen) en 2017 er staan en kunnenstrijden tegen MB / Ferrari en evt Honda wat ik ook hoop dit alles als het waar is natuurlijk, wat ik wel geloof.

      • + 0
      • 5 nov 2015 - 15:50
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Begrijp van Spaanse sites dat RB de motoren van Renault geleverd gaat krijgen (eind 2015 spec, wat ook de basis als voor 2016 zal zijn) en dat zij dan samen Ilien (of hoe die gast ook alweer heet) het hybride deel gaan ontwikkelen.

    • + 0
    • 5 nov 2015 - 15:50

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar