user icon

Schumacher vecht hard om te herstellen volgens Todt

  • Gepubliceerd op 01 nov 2015 13:56
  • comments 17
  • Door: Mathijs Carolus

Michael Schumacher raakte eind 2013 zwaar gewond aan zijn hoofd na een val tijdens het skiën in de Franse Alpen. De zevenvoudig wereldkampioen verbleef ruim een half jaar in een ziekenhuis, werd vervolgens overgebracht naar een revalidatiekliniek en mocht in september naar huis om daar verder te werken aan zijn herstel in het bijzijn van de familie. FIA president Jean Todt gaat als goede vriend regelmatig bij Schumacher langs en laat weten dat de Duitser hard vecht om te herstellen van zijn verwondingen.

Todt geeft aan dat de herinneringen van de kampioenschappen van Schumacher bij hem naar boven kwamen toen Lewis Hamilton vorige week voor de derde keer wereldkampioen werd. "Vorige week toen Hamilton wereldkampioen werd en daarbij alle belangrijke mensen voorbij kwamen moest ik aan Michael denken. Ik ben erg trots op wat hij in mijn tijd als Ferrari-teambaas voor ons heeft gedaan. Michael is een zeer goede vriend van me. Ik onderhoud nauwe banden met hem en zijn familie. Ook ga ik regelmatig bij hem op bezoek. Ik zie dat dat hij hard vecht om te herstellen. Dat moet hij ook blijven doen voor zijn familie", aldus Todt. 

Los van de berichten van Todt is het de laatste tijd stil rondom Schumacher. Zijn manager Sabine Kehm liet vorig jaar weten dat Schumacher een lang en zwaar gevecht tegemoet gaat in zijn verdere herstel thuis. Uit respect voor de familie volgen updates in veranderingen van de gezondheidstoestand alleen via het management van Schumacher.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ik heb er helaas een hard hoofd in...

    • + 1
    • 1 nov 2015 - 14:11
  • HELAAS vraag ik me af of we hem ooit nog eens zien praten

    • + 1
    • 1 nov 2015 - 14:13
  • Kennie

    Posts: 2.571

    Ik ben benieuwd of we over 3-5-10 jaar nog steeds dezelfde berichten krijgen, maar ik ben somber over zijn toekomst. Het is trouwens eind 2013 gebeurd en niet eind 2012.

    • + 2
    • 1 nov 2015 - 14:45
  • *eind 2013.

    • + 0
    • 1 nov 2015 - 14:45
  • sailor

    Posts: 10.446

    pfff alweer bijna 2 jaar geleden , tijd gaat net zo snel als een formule 1 auto ...

    • + 0
    • 1 nov 2015 - 14:58
  • Het is hard om te zeggen maar hij had beter kunnen sterven op die berg ,schijnbaar denken ze dat met geld alles is op te lossen maar hij is waarschijnlijk gewoon een kamerplant daarvoor is de brain damage te groot.Zo jammer een groot kampioen .

    • + 1
    • 1 nov 2015 - 16:11
    • Rimmer

      Posts: 8.429

      Jij weet niks van de situatie daar en je aanname dat hij een kamerplant is stuitend voor bv mijzelf.
      Todt zegt zelf dat hij hem regelmatig bezoekt en dat hij ziet dat hard vecht om te herstellen. Dat impliceert niet dat hij als een kamerplant zot te wachten op water. Eerder dat hij dus minimaal bij bewustzijn is en vooruitgang boekt, in iedereval zichtbaar knokt.
      Daar heb ik respect voor en je opmerking dat hij beter kon sterven slaat misschien meer op jezelf of je eigen geliefde als die in een dergelijke situatie kennelijk zichtbaar knokt om vooruit te komen. Trek ik de stekker van je vader eruit goed? Onder het mom van "ach hij had beter dood kunnen zijn"
      Klets toch niet zo dom man.

      • + 0
      • 1 nov 2015 - 16:18
    • Schumacher was een man die leefde voor uitdagingen, voor kicks. In die zin kan ik Edward wel volgen. Aan de andere kant is Schumacher een echte familieman en kan ik me ook voorstellen dat hij voor zijn familie blijft vechten. Het is altijd moeilijk.

      • + 0
      • 1 nov 2015 - 16:53
    • Kennie

      Posts: 2.571

      @edward M ik ben het eigenlijk wel met je eens. De media aanpak werkt ook niet en leidt tot speculatie als iemand er ook maar IETS over zegt in de media. Todt had gewoon zijn mond moeten houden en naar Kehm moeten verwijzen wanneer er naar gevraagd werd. Kan me niet voorstellen dat hij uit zichzelf begon te vertellen over dat Schumacher hard vecht, want dat is natuurlijk evident.

      @Rimmer, ik denk dat het niet verstandig is om mensen op hun mening aan te spreken, iedereen heeft er weer een andere mening over...

      • + 0
      • 1 nov 2015 - 18:09
  • Geen nieuws betekent in dit geval slecht nieuws. Hij schijnt nauwelijks te reageren op prikkels van buitenaf, weegt 45kg en we zijn 2 jaar verder. Triest.

    • + 1
    • 1 nov 2015 - 16:18
    • Rimmer

      Posts: 8.429

      Zijn roddels van Sabia niveau. Jij weet net zo min als ik.
      Wat we wel weten is wat Sabine heeft gezegd, namelijk dat er vooruitgang is en dat hij knokt. Het zelfde zeg Todt.
      Daarnaast vertelde Massa dat hij opgelucht was na een bezoek en vertelden vrienden dat Corinna weer kon lachen en zin in het leven had. Zelfs Mick pakte zijn racen weer vol verve op. Dus roep geen dingen als je geen idee hebt. Het is kwetsend. Het steekt mij in iedergeval als hij zo bij het vuil wordt gezet zonder kennis van zaken.

      • + 0
      • 1 nov 2015 - 16:21
    • Je hebt gelijk RIMMER.

      • + 0
      • 1 nov 2015 - 17:47
  • Als je snel gekwetst bent dan geef ik jou de tip om vooral niet of forums rond te neuzen Rimmer. Zal je een hoop negatieve energie besparen.

    • + 1
    • 1 nov 2015 - 16:37
    • Rimmer

      Posts: 8.429

      Of ik spreek het gewoon uit en loop er niet meer mee ;)

      • + 0
      • 1 nov 2015 - 19:10
  • 500PK

    Posts: 138

    Misschien tegen beter weten in....maar ik hoop echt dat Schumi dit gevecht nog kan winnen.

    • + 1
    • 1 nov 2015 - 16:44
  • louc_

    Posts: 2.282

    Zo jammer dit.

    • + 0
    • 1 nov 2015 - 18:45
  • LimboF1

    Posts: 4.833

    Ik had dit graag van zijn manager willen horen in een persbericht, het zou wat meer waarde hebben. Laten we het hopen dat dit bericht op waarheid berust en hij inderdaad hard werkt aan zijn revalidatie. Maar het is ook maar net hoe je het interpreteerd, is hij bij bewustzijn en met vol verstand bezig of als kamerplantje liggend op bed.

    • + 0
    • 1 nov 2015 - 19:46

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar