Lauda mogelijk niet meer te zien als TV analist bij RTL Duitsland

Niki Lauda weet niet zeker of hij ook volgend jaar nog als analist te zien zal zijn bij de Duitse zender RTL. De Oostenrijker weet niet of hij nog wel zin heeft zijn tijd te verdelen tussen Mercedes en de TV zender.

Afgelopen Grand Prix in Rusland was Lauda ook al niet te zien bij de Duitse zender. Lauda zegt daar het volgende over: “Ik heb een overeenkomst met RTL dat ik één race mag missen. Ik heb besloten dat in Sochi te doen.”

De Duitse krant Bild meld dat Lauda komend weekend weer terug is bij de zender. Of de drievoudig wereldkampioen ook volgend jaar nog te zien is bij RTL kon Lauda nog niet zeggen: “Mijn contract loopt door tot het einde van dit jaar. Ik weet niet of we ook volgend jaar nog samen zullen werken. We hebben dat eigenlijk nog niet besproken.”

RTL Duitsland weet ook nog niet of ze Lauda een nieuw contract willen geven. De prijs voor de Formule 1-rechten zou namelijk behoorlijk hoger zijn. Lauda krijgt volgens geruchten 1 miljoen euro per jaar voor zijn taken bij de zender. Dat kan mogelijk een rol spelen. Ook speelt RTL met het idee om de Formule 1 achter de decoder te plaatsen, zodat er meer inkomsten mogelijk zijn. Maar dat idee wordt waarschijnlijk niet uitgevoerd.  

Inderdaad, daarnaast is het duitse commentaar zo dood en zonder emotie,... vreselijk.

  • 1
  • 23 okt 2015 - 15:02

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Twee keer naar RTL gekeken bij gebrek aan beter. Zo frustrerend die reclameblokken van bijna 5 min. Tien liever de BBC

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 14:41
    • Thuru

      Posts: 347

      Inderdaat. die reclame blokken zijn uiterst irritant, kunnen ze beter voor de race en na de race een ultra lange reclame blok doen van bijvoorbeeld 10 minuten ofzo. Maar helaas..

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 14:53
    • Inderdaad, daarnaast is het duitse commentaar zo dood en zonder emotie,... vreselijk.

      • + 1
      • 23 okt 2015 - 15:02
    • AUDI_F1

      Posts: 3.888

      Als ik hun verslag hoor dan rijden er maar 4 coureurs in 3 teams rond. De rest wordt maar ingevult door reclame.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 15:18
    • inderdaad, ik heb alleen de duitse zender wel is aan als BBC niet uitzend, en dan met een livestream van sky geluid hard en geluid van de tv uit werkt ook prima :P

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 15:21
  • Thuru

    Posts: 347

    Slechte zaak dat RTL het achter decoder zet. Anyway komende race zullen veel mensen op veronica de race volgen en alle races die op BBC worden uitgezonden. We zullen het zien hoe het loopt.

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 14:42
  • erikworld

    Posts: 931

    Lauda volgt volgend jaar Ecclestone op toch? Nou dan heeft hij geen tijd meer.

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 21:04
  • YES!!!!

    • + 0
    • 24 okt 2015 - 16:08

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar