user icon

Raikkonen: “Ik zal Bottas zo weer aanvallen”

  • Gepubliceerd op 23 okt 2015 11:32
  • comments 14
  • Door: Kees Schooneman

Kimi Raikkonen zegt geen spijt te hebben van zijn actie tijdens de Grand Prix van Rusland. De Fin tikte landgenoot Valtteri Bottas aan in de laatste ronde van de race. Raikkonen kreeg vervolgens een tijdstraf van 30 seconden, waardoor hij terugviel naar de achtste plaats.

Spijt heeft de Ferrari-coureur niet: “Ik zou het zo nog een keer doen. De aanrijding met Bottas maakt geen verschil. Mijn manier van racen zal niet veranderen. Er was wat discussie achteraf en er is een straf uitgedeeld, maar ik zou het morgen zo weer doen.”

“We kwamen tegelijk de bocht in en raakte elkaar. Dat komt soms voor. Dat is racen. Ik voel me niet schuldig en slaap er niet minder om. Zoals ik al heb gezegd, ik zou het zo weer doen. Je moet heel snel een beslissing maken. Ik nam de keuze om het gat in te duiken. Ik probeerde nog te remmen, maar ik kon geen kant meer op. Bottas had mij daar blijkbaar niet verwacht.”

“Achteraf zeuren heeft geen zin. Ik denk dat fans graag een inhaalpoging zien. Dat is veel beter dan achter elkaar aanrijden en geen actie te ondernemen”, aldus Raikkonen.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • CTRA

    Posts: 3.571

    Van het weekend dan maar bij Lewis om nog een vorm van spanning te creëren.

    • + 2
    • 23 okt 2015 - 11:34
  • baziz

    Posts: 500

    Nou ben ik benieuwd naar de commentaren, het is niet de eerste keer dat Kimi iemand de race uit crasht dit jaar.

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 11:44
  • Doe dat dan vooral maar en hopelijk krijg je dan zo'n zware straf dat je er wel spijt van krijgt.

    • + -2
    • 23 okt 2015 - 11:46
    • v6power

      Posts: 689

      Waarom zou Raikkonen er spijt van krijgen, hij heeft niets te verliezen.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 13:04
    • ehm... Sympathie?...

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 14:03
  • sailor

    Posts: 10.290

    Die stempel wat Kimi nu heeft , daar komt Kimi toch niet meer van af , dus kan hij net zo goed weer zo'n actie doen.

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 12:05
  • Aanvallen mag, aanrijden niet

    • + 1
    • 23 okt 2015 - 12:25
  • Kennie

    Posts: 2.566

    Wat een domheid zeg, valt me zwaar van hem tegen. Hij is echt wel verstandiger geweest en als hij het op dezelfde manier wéér zou doen krijgt hij weer een straf. Geen idee of het ook consequenties heeft voor zijn superlicentie, maar hij is wel erg naïef om dit te zeggen. Was ooit zwaar Kimi fan, maar het is al jaren aan het afbrokkelen, zelfs die uitstekende jaren waarin hij weer veel krediet had opgebouwd is alweer pleite. Hij is zwaar over the hill en heeft het zelf niet door. Pijnlijk. Hij teert echt op de succesjes uit het verleden.

    • + -1
    • 23 okt 2015 - 12:26
    • Edgar

      Posts: 1.470

      Nou noem wereldkampioen worden maar een succesje, er zijn er meer die het niet zijn geweest of ooit zullen worden. Een fan/supporter ben je trouwens door dik en dun, dus vraag jezelf af of je ooit wel echt fan bent geweest of gewoon een meeloper.

      • + 2
      • 23 okt 2015 - 13:11
    • Kennie

      Posts: 2.566

      Wow Edgar, dank je voor je reactie. Het geeft goed jouw zwart/witte belevingswereld aan: Fan door dik en dun of een meeloper. Gelukkig zie ik de wereld niet zo zwart/wit en mag jij zeggen wat je wil. Je hoeft het niet met me eens te zijn gelukkig, maar ik ben inderdaad iemand waarbij ik nooit iemand die-hard gesupport heb (behalve Senna en Hakkinen), ik ben liefhebber van het spelletje en hou van competitie op het hele vlak (vooraan, achteraan, of het interessante middenveld) Mijn sympathiën fluctueren en soms mijn mening ook.

      Ik wil knokpartijen zien en soms verander ik van mening, gelukkig maar, want iemand die nooit van mening is veranderd heeft niks geleerd.

      Het ga je goed Edgar, we komen elkaar vast nog wel eens tegen hier.

      • + 1
      • 23 okt 2015 - 13:31
    • Edgar

      Posts: 1.470

      met 1 ding ben ik met je eens, wie niet van mening veranderd, denkt niet na, die geef ik je.

      je kan mijn belevingswereldwereld zwart/wit vinden, dat mag hoor, want die van jou is zo kleurrijk als Pipi Langkous door het zuurstokkenbos he.

      Wat Kimi betreft, prijs ik de opmerking dat hij het zo weer zou doen, ik ga er gemakshalve vanuit dat hij het aanvallende gedeelte bedoeld.
      het was zijn schuld ja, maar als hij niks deed dan was het weer een uitgerangeerde coureur die niks toevoegt.

      Dus pick your choice als "fan": do or die actie of een mak lammetje?

      Ga je goed, tot gauw ;)

      • + 1
      • 23 okt 2015 - 16:03
    • Kennie

      Posts: 2.566

      Wat moet ik hier nu mee, tegen een mix van een aanname, waardeoordeel en fanboyisme kan niemand op.

      Ik zou als ik een keuze moeten maken tussen wat jij noemt do or die of mak lammetje kiezen voor mak lammetje. Het levert meer punten op het scorebord op en minder strafpunten op je SL.

      • + 0
      • 23 okt 2015 - 23:32
  • Ik vond het wel een giller in de persconferentie tussen Kimi & Bottas ze maakte er allebei geen probleem van maar Bottas vond Kimi wel schuldig en Kimi zei een race ongeluk was en dat hij het de volgende keer weer zou doen. Er was een paar dagen terug iemand die dit interview zo voorspelde allebei niet kwaad.

    • + 2
    • 23 okt 2015 - 12:35
  • PaultjeH

    Posts: 91

    Wel vreemd trouwens dat Kimi slechts een kleine tijdstraf kreeg.

    Hulkenberg en Max kregen wel een gridstraf.....

    • + 0
    • 23 okt 2015 - 13:46

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar