user icon

Red Bull Racing wel op zoek naar nieuw personeel

  • Gepubliceerd op 05 okt 2015 11:03
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1-toekomst van Red Bull Racing hangt aan een zijden draadje door de onzekere situatie rond de motorleverancier voor 2016. Ondertussen heeft de Oostenrijkse renstal op de eigen site wel advertenties geplaatst om nieuw personeel te werven.

Red Bull Racing heeft 19 vacante functies, waaronder een aantal stageplaatsen. De viervoudig kampioen bij de constructeurs zoekt nieuwe engineers, programmeurs, data-analisten en een receptionist(e). Die laatste positie is een dienstverband voor bepaalde tijd van twaalf maanden.

Het is op zijn minst vreemd dat een team dat mogelijk verdwijnt uit de Formule 1 nog zo actief op zoek gaat naar nieuwe teamleden. Tenzij Red Bull naar buiten toe harde woorden bezigt en achter de schermen allang besloten heeft om gewoon door te gaan in de koningsklasse van de autosport.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Jenssie

    Posts: 736

    Ik ben wel benieuwd naar de primeur van F1today betreffende de motoren voor TR volgend jaar...

    @redactie: Hoelaat kunnen we dat nieuws verwachten?

    • + 1
    • 5 okt 2015 - 11:06
  • JVRacing

    Posts: 90

    Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat ze doorgaan, achter de schermen zijn ze al veel verder dan wij weten. Zou enorme kapitaal vernietiging zijn als ze zomaar de stekker eruit trekken. Die Mateschitz is echt niet achterlijk ook al heeft hij zoveel geld.

    • + 1
    • 5 okt 2015 - 11:09
    • Mee eens. Hij zal het eerder verkopen dan simpelweg de stekker eruit trekken. Daarnaast zullen er vele verplichtingen zijn welke gewoon doorlopen en dat zal een 'stekker-eruit' scenario hééél kostbaar maken. Denk aan huur- en looncontracten, contracten met leveranciers en sponsorcontracten.

      • + 0
      • 5 okt 2015 - 14:44
  • Vergis je niet in de handel en wandel van grote bedrijven hoor. Daar worden soms vlak voor reorganisatie waarbij honderden mensen hun baan verliezen toch nog mensen aangenomen...

    • + 0
    • 5 okt 2015 - 11:14
  • Qball

    Posts: 34

    Vanavond meer informatie? Ik begrijp dat Christian Horner vanavond op Servus TV komt om 20.15 uur.
    Dit het is het Red Bull sportprogramma waar ook Max in is aangekondigd.

    http://wwwPUNTservustvPUNTcom/at/Medien/Sport-und-Talk-aus-dem-Hangar-7105

    • + 0
    • 5 okt 2015 - 11:15
  • @F1TODAY.... Jullie hebben gisteren beloofd te vertellen welke motoren er volgend seizoen in de Toro Rosso wagens komen.
    Mogen jullie dat pas bekend maken na de uitzending van Hangar 7 vanavond of komen jullie al eerder met dat nieuws? Wij zitten allemaal in spanning.

    • + 0
    • 5 okt 2015 - 11:21
  • Adjo83

    Posts: 904

    F5.....F5....F5......F5.....F5....F5..

    • + 0
    • 5 okt 2015 - 11:40
  • Ze moeten gewoon een goede Ferrari tuner zoeken, kun je gewoon dat blokje van 2015 er in lepelen.

    • + 0
    • 5 okt 2015 - 15:22
  • Insure

    Posts: 1.236

    @ Qball

    Als er iets bekend wordt gemaakt dan zet ik in op de aankondiging van Ferrari motoren voor Red Bull. Het is sinds de uitbarsting van Marko vorige week al een week stil geweest. Ik voorspel of een motoren deal of een overname door Horner en Tost.

    Bij het terugtreden van een team heb je geen week radiostilte. Het is vanaf vorige week Maandag al behoorlijk stil geweest. Zelfs Marko hield zijn muil. Het uittreden van Red Bull lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

    Dat doe je bovendien niet via een TV talkshow. Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Het lijkt mij meer op goed nieuws. Voor zover ik het kan inschatten.

    • + 0
    • 5 okt 2015 - 18:29
  • mediF1

    Posts: 2.807

    Allemaal politiek er is nog niemand aan genomen toch.

    • + 0
    • 6 okt 2015 - 01:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar