user icon

'Onzin' dat Ferrari stekker uit de opleiding trekt

  • Gepubliceerd op 31 aug 2015 08:37
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Het opleidingsprogramma van Ferrari staat niet op de nominatie om te verdwijnen. Dat verklaarde teambaas Maurizio Arrivabene aan Autosport als reactie op de verhalen dat de Scuderia overweegt om de stekker uit de Ferrari Driver Academy te trekken.

De Italiaanse renstal zette de opleiding in 2009 op, maar zes jaar later is het nog altijd wachten op de eerste coureur die het tot de hoofdmacht schopt. Dat gebrek aan tastbare resultaten betekent echter niet dat Ferrari ermee gaat stoppen. Arrivabene: "Onzin. De Ferrari Driver Academy blijft gewoon bestaan. Volgend jaar en zo lang als we ermee door kunnen gaan."

Ferrari heeft momenteel Raffaele Marciello, Antonio Fuoco, Lance Stroll en Guan Yu Zhou als talenten onder zijn hoede. Arrivabene: "Aan het einde van het seizoen beslissen we wie mag blijven, welke nieuwe jonge coureurs we aantrekken en voor wie geen plek meer is in het programma."

De Ferrari Driver Academy leverde dan geen coureurs voor de Scuderia zelf af, maar wel aan andere Formule 1-teams. Jules Bianchi behoorde lange tijd tot het programma en Sergio Perez ook eventjes voordat hij besloot om bij McLaren te tekenen. Voor de hoofdmacht kiest Ferrari meestal voor routine. In de afgelopen twintig jaar was Felipe Massa de enige jonger dan 27 die voor het team geracet heeft.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • "In de afgelopen twintig jaar was Felipe Massa de enige jonger dan 27 die voor het team geracet heeft."

    Nou, daar gaat maximaal verandering in komen hoor! ;-)

    • + -2
    • 31 aug 2015 - 09:26
    • redo

      Posts: 57

      Geef mij eens een goede reden waarom Max voor Ferrari zou moeten kiezen als Red Bull volgend jaar met Mercedes motoren rijdt.

      • + 2
      • 31 aug 2015 - 09:38
    • REDO Als dat door gaat, kan Max idd beter bij RBR gaan rijden, vind ik ook.

      • + 0
      • 31 aug 2015 - 10:01
    • ToTheMax

      Posts: 425

      Alleen als ze bewijzen echt mee te doen voor het kampioenschap in 2016

      • + 0
      • 31 aug 2015 - 10:04
    • Om de simpele reden dat Mercedes natuurlijk niet zit te wachten op het moment dat ze de wereldtitel verliezen aan een klantenteam.

      • + 1
      • 31 aug 2015 - 10:29
    • Hoezo ?

      • + 0
      • 31 aug 2015 - 12:36
    • lars75

      Posts: 8.908

      Omdat het niet alleen om de motoren gaat maar om alles daar om heen!

      Want nog een jaar STR zal Max wel willen, maar daarna (mits de resultaten zo blijven of beter worden) wil hij toch een stap hoger. Als dat binnen RedBull kan en zij kunnen het juiste pakket bieden, dan zal het daar zijn.
      Maar blijven Ricciardo en Kvyat zitten waar ze zitten en is er geen plek, dan is de kans groot dat hij elders gaat shoppen om de volgende stap te maken.

      • + 0
      • 31 aug 2015 - 16:47
  • szixxx

    Posts: 4.754

    @Redo: Omdat het Ferrari is vind ik best een goede reden ;-)

    • + 2
    • 31 aug 2015 - 10:44
  • Bij bijna ieder topic maar aanhalen dat Max in 2017 voor de Scuderia gaat rijden. Het komt echt compleet mijn neus uit, dat jullie er zelf niet schijtziek van worden.

    Zelfs als het al waar zou zijn is het toch te zot om daar ieder topic mee te vergallen.

    Laten we nou vooral genieten van de huidige prestaties van Max. Ik vind het uitstekend dat hij volgend jaar nog een jaartje in de STR kan zitten en als hij het jaar erop naar Red Bull doorstroomt zou ik al super blij zijn!

    • + 3
    • 31 aug 2015 - 11:14
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Zelfde als wat ik gisteren getypt heb. Helemaal hiermee eens!

      • + -1
      • 31 aug 2015 - 11:17
  • pacoramon

    Posts: 565

    Zo jammer dat ferari nooit voor een talent heeft gekozen maar altijd de oudere rijders zelfs bij de 2e stoel

    • + 0
    • 31 aug 2015 - 11:28
  • Denk toch wel dat Bianchi doorgeschoven zou zijn, maar het heeft niet zo mogen zijn.

    Het duurt natuurlijk ook wel even voordat een talent door alle klasses heen klaar is voor de F1. Afgezien van Verstappen dan wellicht, maar doorgaans toch wel en met de nieuwe regels zeker.

    • + 0
    • 31 aug 2015 - 11:35
  • Max naar Ferrari

    #Max2017

    • + 0
    • 31 aug 2015 - 13:35
  • swalmennl

    Posts: 39

    Welke opleiding ????

    • + 0
    • 31 aug 2015 - 14:29
  • lars75

    Posts: 8.908

    Nou dan vrees ik voor Marciello en Fuoco. Beiden zeer goede coureurs maar ook beiden veel te wisselvallig in resultaten en dan zonder veel hoge uitzonderingen om de tegenvallers te compenseren. Marciello had dit jaar gewoon bij de top 4 in het GP2 moeten staan.

    Stroll zal in verband met de positie van zijn vader en toch wel redelijke resultaten mogen blijven. Die Zhou heb ik niet echt kunnen plaatsen wat ze daar mee moesten. Best aardig maar er waren betere beschikbaar!

    Laat ze Leclerc maar oppakken en naar de top tillen.

    • + 0
    • 31 aug 2015 - 16:45
    • Ik vind dat de Ferrari Young Drivers het de laatste jaren echt niet goed doen.
      Als je die vergelijkt met de Red Bull Young Drivers merk je wezenlijk verschil.
      Enkele jaren terug schitterde Marciello nog in de F3 maar in de GP2 lijkt hij terug naar af.
      Voor het begin van het seizoen in de GP2 had ik voor Vandoorne de grootste tegenstand van Marciello, Evans en Lynn verwacht en niet voor Rossi, Haryanto en Sirotkin.
      Ook Fuoco is ondermaats dit jaar. Enkel Stroll geef ik nog F1 kans omwille van zijn jeugdige leeftijd, zijn prestaties als rookie in de F3 en de financiële hulp van zijn vader.
      Maar, zoals je zegt ....Leclercq dat kan een topper worden net als Ocon.
      Frankrijk in de lift dus.

      • + 0
      • 1 sep 2015 - 12:46

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar