Red Bull waarschuwt rivalen: "We zullen erg sterk zijn in Monaco"

Red Bull Racing heeft haar rivalen voorafgaande aan de Grand Prix van Monaco alvast gewaarschuwd over de snelheid van de RB6. Teambaas Christian Horner denkt dat de Red Bull's veel sterker voor de dag zullen komen in Monte Carlo dan vorig jaar het geval was.

De vorige twee auto's van Red Bull Racing, de RB4 en RB5, waren in Monaco nooit erg sterk en dan met name in de langzame bochten. Over de afgelopen winter heeft het team de auto echter veel verbeterd en Christian Horner verwacht een sterk Red Bull-team in Monaco. "Op dit circuit waren de vorig jaar niet echt sterk, maar we hebben de auto sinds een jaar geleden erg veel verbeterd en zeker op onze zwakke punten. We denken dat we erg snel kunnen zijn in Monaco", aldus Horner.

"Vorig jaar waren de langzame bochten ons struikelblok. Met de ontwikkelingen in de winter en het begin van dit seizoen die de monteurs hebben gedaan, hebben we onze snelheid in de snelle bochten wat verbeterd, maar onze prestaties in de langzame bochten is veel beter geworden. Dat was ook goed te zien in Spanje, waar de RB4 en de RB5 niet goed uit de verf kwam. Dit jaar waren onze coureurs er erg sterk."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dat is juist het probleem van ferari en mclaren en ook voor mercedes omdat de redbull zo goed is op het aerodinamische vlak.dus dit is geen verassing dat ze snel zullen zijn in monaco

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 11:43
  • ach altijd een verrassing in Monaco, er kan maar zo een mindere auto winnen. of een rijder die toch weet in te halen ik zelf mocht jos er altijd graag zien rijden..

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 11:43
  • Gonfa

    Posts: 234

    Niet alleen de snelheid langzame bochten is hier belangrijk, ook de hoeveelheid downforce van je wagen. En daar heeft de RB6 plenty van.

    Dat gezegd zijnde, maakte Vettel ook gewoon een erg onzekere indruk vorig jaar. Het mentale telt in Monaco ook enorm mee, en daar geef ik mensen als Hamilton en Alonso toch net een beetje voorsprong. Benieuwd wat Schumacher hier kan ook, en spijtig dat Kimi hier niet meer rijdt.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 11:57
  • Barcelona is wel juist een circuit waar de snelheid bepaald wordt door de auto. In Monaco is de rijder veel belangrijker.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 11:59
    • idd de gene met de grootste ballen halen hier toch in.en het is zaak ver van voren te starten...

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 12:09
  • Lorenzo

    Posts: 167

    Ik heb Webber al een aantal keer sterk zien rijden in Monaco. Als de Red Bulls inderdaad zo snel gaan zijn als ze beweren, verwacht ik opnieuw een overwinning voor hem.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 15:28
  • rafael

    Posts: 2.567

    Ik hoop dat de komende gp Red bulls te maken krijgt met tegenslagen. Beetje arrogant!!Bah!!!

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 16:08
    • tjeppie

      Posts: 21

      arrogant?
      Dit is toch verschrikkelijke mooi, laat ze het vuurtje maar een beetje opstoken t.o.v de andere teams.
      Ze kunnen zich niet in de underdog positie manouvreren en met zulke uitspraken zullen de andere teams alleen maar het tegendeel willen bewijzen waardoor we hopelijk meer aktie krijgen te zien.

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 16:30
    • Lorenzo

      Posts: 167

      Vent waar heb je het over? Horner noemt de andere teams helemaal niet, dat maakt de schrijver van dit artikel er van. Hij mag toch uitspreken dat hij verwacht snel te zijn in Monaco? Zou lekker zijn als hij nu al zegt dat ze een rotweekend tegemoet gaan. Probeer voor de gein eens na te denken voordat je reageert!

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 17:31
    • felix50

      Posts: 5.792

      wat weer een domme opmerking van jou als er eeen team is die constant tegenslagen heeft is het redbull.Jij kunt beter zeggen dat je wilt dat redbull niet meer meemag doen . anders wint mclaren niet en de volgende keer mag ferarri niet mee doen of mercedes omdat ze sneller zijn als mclaren.dat is toch wat je bedoelt .ik begrijp niet dat jij van de f1 houdt of is het toch waar dat je ex fan bent maar van de gehele f1 behalve mclaren

      • + 0
      • 11 mei 2010 - 06:18
  • Snel zijn is niet alles. Afgelope jaar kwam vettel tegen de banden aan. Als je dat hebt heb je niks aan snelheid. Wel mooi mee genomen. Maar Monaco vind ik toch altijd saai vind het echt een rot baan. Zo langzaam... Bijna niet inhalen. En dan als enige heb je misschien een crash ofzo.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 19:06
    • germain

      Posts: 1.748

      Dat maakt Monaco zo speciaal. Ik vind dat Monaco voor altijd op de kalender moet blijven staan en wannabe circuits als Singapore en Valencia kunnen niet aan Monaco tippen. Het zal helemaal mooi zijn als het er nat is zeiknat dan kunnen we de coureurs op full wets langs de muren zien schuren. Wat zal dat stoer zijn zeg.

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 22:42

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar