Red Bull waarschuwt rivalen: "We zullen erg sterk zijn in Monaco"
- Gepubliceerd op 10 mei 2010 11:35
-
12
- Door: Robin Smeets
De vorige twee auto's van Red Bull Racing, de RB4 en RB5, waren in Monaco nooit erg sterk en dan met name in de langzame bochten. Over de afgelopen winter heeft het team de auto echter veel verbeterd en Christian Horner verwacht een sterk Red Bull-team in Monaco. "Op dit circuit waren de vorig jaar niet echt sterk, maar we hebben de auto sinds een jaar geleden erg veel verbeterd en zeker op onze zwakke punten. We denken dat we erg snel kunnen zijn in Monaco", aldus Horner.
"Vorig jaar waren de langzame bochten ons struikelblok. Met de ontwikkelingen in de winter en het begin van dit seizoen die de monteurs hebben gedaan, hebben we onze snelheid in de snelle bochten wat verbeterd, maar onze prestaties in de langzame bochten is veel beter geworden. Dat was ook goed te zien in Spanje, waar de RB4 en de RB5 niet goed uit de verf kwam. Dit jaar waren onze coureurs er erg sterk."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.791 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Dat is juist het probleem van ferari en mclaren en ook voor mercedes omdat de redbull zo goed is op het aerodinamische vlak.dus dit is geen verassing dat ze snel zullen zijn in monaco
Posts: 10.412
ach altijd een verrassing in Monaco, er kan maar zo een mindere auto winnen. of een rijder die toch weet in te halen ik zelf mocht jos er altijd graag zien rijden..
Posts: 234
Niet alleen de snelheid langzame bochten is hier belangrijk, ook de hoeveelheid downforce van je wagen. En daar heeft de RB6 plenty van.
Dat gezegd zijnde, maakte Vettel ook gewoon een erg onzekere indruk vorig jaar. Het mentale telt in Monaco ook enorm mee, en daar geef ik mensen als Hamilton en Alonso toch net een beetje voorsprong. Benieuwd wat Schumacher hier kan ook, en spijtig dat Kimi hier niet meer rijdt.
Posts: 11.414
Barcelona is wel juist een circuit waar de snelheid bepaald wordt door de auto. In Monaco is de rijder veel belangrijker.
Posts: 10.412
idd de gene met de grootste ballen halen hier toch in.en het is zaak ver van voren te starten...
Posts: 167
Ik heb Webber al een aantal keer sterk zien rijden in Monaco. Als de Red Bulls inderdaad zo snel gaan zijn als ze beweren, verwacht ik opnieuw een overwinning voor hem.
Posts: 2.567
Ik hoop dat de komende gp Red bulls te maken krijgt met tegenslagen. Beetje arrogant!!Bah!!!
Posts: 21
arrogant?
Dit is toch verschrikkelijke mooi, laat ze het vuurtje maar een beetje opstoken t.o.v de andere teams.
Ze kunnen zich niet in de underdog positie manouvreren en met zulke uitspraken zullen de andere teams alleen maar het tegendeel willen bewijzen waardoor we hopelijk meer aktie krijgen te zien.
Posts: 167
Vent waar heb je het over? Horner noemt de andere teams helemaal niet, dat maakt de schrijver van dit artikel er van. Hij mag toch uitspreken dat hij verwacht snel te zijn in Monaco? Zou lekker zijn als hij nu al zegt dat ze een rotweekend tegemoet gaan. Probeer voor de gein eens na te denken voordat je reageert!
Posts: 5.792
wat weer een domme opmerking van jou als er eeen team is die constant tegenslagen heeft is het redbull.Jij kunt beter zeggen dat je wilt dat redbull niet meer meemag doen . anders wint mclaren niet en de volgende keer mag ferarri niet mee doen of mercedes omdat ze sneller zijn als mclaren.dat is toch wat je bedoelt .ik begrijp niet dat jij van de f1 houdt of is het toch waar dat je ex fan bent maar van de gehele f1 behalve mclaren
Posts: 7.177
Snel zijn is niet alles. Afgelope jaar kwam vettel tegen de banden aan. Als je dat hebt heb je niks aan snelheid. Wel mooi mee genomen. Maar Monaco vind ik toch altijd saai vind het echt een rot baan. Zo langzaam... Bijna niet inhalen. En dan als enige heb je misschien een crash ofzo.
Posts: 1.748
Dat maakt Monaco zo speciaal. Ik vind dat Monaco voor altijd op de kalender moet blijven staan en wannabe circuits als Singapore en Valencia kunnen niet aan Monaco tippen. Het zal helemaal mooi zijn als het er nat is zeiknat dan kunnen we de coureurs op full wets langs de muren zien schuren. Wat zal dat stoer zijn zeg.