Mark Webber wint Spaanse Grand Prix
- Gepubliceerd op 09 mei 2010 15:40
-
76
- Door: Dennis Roke
Start
Bij de start is het Webber die de leiding pakt voor zijn teamgenoot. Hamilton en Alonso proberen nog wat uit te richten, maar behouden hun plekken. Barrichello maakt een uitstekende start naar p12, terwijl De la Rosa een lekke band oploopt na een touche met Buemi. Senna parkeert zijn auto in de bandenstapel in de vierde bocht.
Ronde 9
Heikki Kovalainen is wel van start gegaan, maar komt al gauw binnen. Hij heeft problemen met de bodemplaat van zijn auto en komt niet meer in actie.
Ronde 18
Webber komt binnen vanuit leidende positie. Hamilton gaat met hem mee. Ze hervatten probleemloos de race.
Ronde 23
Sebastian Buemi krijgt een drive through penalty opgelegd. Hij heeft op onveilige wijze zijn race hervat na een pitstop.
Ronde 26
Karun Chandhok gaat aan de kant voor Schumacher en Button, maar ziet Massa over het hoofd. De Braziliaan raakt de achterblijver en beschadigd zijn voorvleugel. Hij kan toch gewoon doorrijden, want Massa lijkt er geen hinder van te ondervinden.
Ronde 55
De problemen voor Vettel beginnen. Hij vliegt vol rechtdoor door de grindbak en krijgt al snel te horen dat zijn remmen problemen geven. In de slotfase zal hij zelfs binnenkomen en valt daarmee terug tot de vierde plek.
Ronde 65
Juist als niemand het niet meer verwacht is er plots toch nog een uitvaller. Lewis Hamilton krijgt een lekke band in bocht 1 en zet de auto in de bandenstapel. Thuisrijder Alonso erft de tweede plek, gevolgd door de materiaal sparende Vettel.
Finish
Mark Webber wint zijn eerste Grand Prix voor 2010. Het podium wordt gecompleteerd door Alonso en teamgenoot Vettel. De volledige uitslag volgt later vandaag.
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.696 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.664 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (76)
Login om te reagerenPosts: 6
wat een saaie race,ik hoop dat iedereen genoten heeft die graag een droge race wouden zien.Hamilton velg ook nog naar de ..... doodziek ben ik ervan,maar dit soort races zijn echt slaapverwekkend ben 3x ingedut
Posts: 2.049
Wat een ongelooflijke en enorm spijtige pech voor Hamilton. Gewoon niet te doen... .
Posts: 413
Het was een saaie race maar dat was al te verwachten...Hamilton pech maar ik denk dat hij te veel gepushed heeft om Vettel bij te houden voor de pits..Vettel ook pech met Alonso als grootste winnaar van dit weekend denk ik!
Schumacher heeft Button lekker afgehouden..
Posts: 2.250
Echt nice, jammer van de pech die Vettel weer eens had, maar de crash van Hamilton maakte het goed. Wel een redelijk saaie race!
Posts: 3.145
Wat is dat voor zieke reactie?
Kind, als jij kunt genieten wanneer mensen crashen moet je je jezelf toch eens achter je oor krabben.
Ziek ...
Posts: 15.285
Zoals voorspelt, de RB\'s zijn gewoon de snelste.... geen twijfel mogelijk.
Wel een ontzettende mineur mbt Hamilton, zelfs nog iets erger dan de eerste race van Vettel. Het gebeurde in de eennalaatste ronde... jammer jammer jammer
Hij was gelukkig niet zo saai als in Bahrein, maar toch het was weer gewoon een optocht... het bleek weer eens dat er hier niet ingehaald kon worden.
Spannende momenten waren er wel:
Hamilton kwam uit de pits en wie zit er naast hem.... hahahaha
Een paar leuke aanvalsacties van Button
Een paar leuke acties van Rosberg en uiteindelijk lukte het hem
Verder hebben er een paar een goede start gehad.
Maar dat was het ook wel.
Webber: Terecht eerste
Hamilton: jammer, echt pech.
Vettel: goede race, maar pech met het materiaal, dat hebben ze dus nog niet helemaal onder controle
Alonso: helemaal niks laten zien, alleen maar rondjes gereden.
Schumacher: beter dan tot nu toe in dit seizoen, en heeft laten zien dat ie nog steeds z\'n auto breed kan maken.
Button: ook niet veel bijzonders, heeft pech gehad met z\'n pitstop en kon dus niet voorbij schumacher.
Rosberg: heeft echt over zich heen laten lopen door de eisen van Schumacher. Fout van Rosberg zelf en ook van het team.
Sutil: goede start en toch weer punten
Kubica: slechte start, maar wel wat goed gemaakt.
Barricello ten slotte: goede start en een hoop goedgemaakt ten opzichte van gisteren.
Verder dus toch weer een saaie race.... Ik had gehoopt dat Alonso toch naar binnen zou gaan voor banden, want dan zouden Hamilton en Vettel en Webber misschien ook wel gegaan zijn.... maar helaas....
Posts: 2.852
Rosberg zei duidelijk zelf, dat de updates wel degelijk een verbetering zijn en dat het hem weinig uitmaakt of hij een onder- of oversturende auto heeft. Hij zei ook dat het het hele weekend gewoon niet lekker loopt en dat dit meer met de afstelling van de auto te maken heeft dan de auto zelf. Het zou fijn zijn als mensen die commentaar willen geven op de verhouding tussen Rosberg en Schumacher zich eerst duidelijk informeren voordat er dingen worden geroepen die op niets berusten. Rosberg is absoluut niet de persoon om over zich heen te laten lopen en het team gaat echt de auto niet aanpassen voor Schumacher als ze weten dat Rosberg met de andere auto betere resultaten haalt.
Posts: 6
en dan nog een Button die na 10 aanvallen niet langs Schumacher komt,hij leek wel bang.op naar monaco. GO MCLAREN (MERCEDES)
Posts: 331
volgens mij was hij niet bang hij kwam er gewoon niet langs,Schumacher heeft gewoon goed zijn 4e plek verdedigd
mclaren1
Posts: 331
een niet al te saaie wedstrijdt
Webber mooie race gereden van begin tot einde.
Vettel ook mooi dat hij het vol heeft gehouden met zijn remmen
Hamilton ja jammer 2 ronden voor het einde linkerband plat
Alonso heeft het ook goed gedaan
Michel S ook een mooie race heeft Button toch van zich af kunnen houden
En wat Massa betreft had meer verwacht van hem
mclaren1
Posts: 10.412
super gereden door mark en alonso ook mooi de 2e plaats ondanks uit vallen hamilton.
Posts: 312
Hoe zo super gereden door Mark en Alonso!! Het enige wat ze gedaan hebben is hun rondjes gereden. Okay, Mark Webber had niemand voor zich, maar Alonso daarentegen werd door zowel Hamilton als Vettel op 4,5 - 5 seconden achterstand gereden. Het is dat beide heren met technische mankementen te kampen hadden, anders was hij als vierde geëindigd! Meneer heeft net zoals in Bahrein optimaal geprofiteerd van de pech van de rijders voor hem. Anders dan de vorige drie races was hij deze race onzichtbaar!
Posts: 1.650
Meneer heeft gewoonweg goed gereden en geen onnodige risico\'s genomen door proberen te pushen zoals Hamilton en je banden naar de vaantjes rijden ! Alonso is kennelijk heel matuur geworden en ik vind hem heel goed rijden.
Bovendien waren Alonso\'s banden in de beste staat van allemaal !
Wat de racepace betreft moet Ferrari niet onderdoen voor Mc Laren; zeker niet op het einde van de race want dan zijn ze kennelijk heel snel. Fernando heeft gewoon met zijn verstand gereden en zo word je wereldkampioen.
Ik vind Hamilton èn Alonso super coureurs maar stellen dat Alonso alle geluk van de wereld heeft is ook niet juist. Hamilton heeft toch nog problemen gehad met zijn banden op het einde van een race ?
Ferrari heeft duidelijk ingeboet en ze moeten vlug met iets afkomen ofwel is het dat dit circuit bepaalde wagens beter ligt; we zullen wel zien.
Posts: 2.049
Alonso verdiende die plaats helemaal niet en heeft ook niet echt goed gereden (gewoon zeer anoniem). Hij heeft gewoon enorm veel geluk gehad dat Vettel en Hamilton pech hadden. Ik vind niet dat Alonso hier prijzing verdient.
Posts: 15.285
Dat zijn nou net de personen die helemaal niets hebben laten zien deze race. Webber heeft het gewoon heel netjes gedaan en z\'n voorsprong goed uitgebreid zodat hij zich geen zorgen hoefde te maken. Alonso heeft alleen maar rondjes gereden, geen enkele keer ergens aangevallen, niet bij Hamilton en later ook niet bij Vettel. Hij heeft wel goed gereden, want hij heeft z\'n auto thuisgebracht, maar die 2de plaats heeft hij zeker niet aan z\'n vechtlust te danken ;)
Posts: 15.285
Aan de redactie van deze site....
Het is heel erg jammer dat we niet meteen kunnen discusiëren over de race op deze site.
Posts: 602
Waar doel je exact op?
Posts: 2.250
Ik heb het gevoel dat een echt forum hier wel op zijn plaats zou zijn, met topics enzo. Want de reactie\'s op het nieuws zijn niet echt geschikt om te discussiëren.
Posts: 15.285
Reacties op het nieuws is ook OK, maar vooral na een kwalificatie en race hebben wij toch allemaal de behoefte om ons hart te luchten??? en als het dan soms een uur (of meer) duurt voordat je reactie geplaatst wordt schiet niet echt op.
Zoals ik al eerder heb gezegd.... qua mening zou ik een gruwelijke hekel hebben aan een paar figuren hier. Maar ik vind ik ook dat die figuren hier ook horen te zijn. Wordt een beetje lastig om met alleen Hamilton-fans te praten hehehe
Neem gewoon ff de laatste paar dagen.... discussies met Alonso-fans en met Schumi-fans. Ik vind dat leuk en dat houdt het allemaal levendig. Ik heb ook geen hekel aan die mensen, wel aan hun mening, maar dat hoort er nou juist bij.
Ik hoop echt dat ze hier bij F1-today hier wat aan willen veranderen. Ik hou ervan om lekker te discussiëren met medestanders in de F1 en ook met andersdenkenden ;)
Posts: 258
Ik denk dat hij bedoelt dat de berichten eerst \"goedgekeurd\" dienen te worden voor ze verschijnen.
Als ik heel eerlijk ben begrijp ik ook niet zo goed waarom dit gedaan wordt, als ik zie wat voor beledigingen en andere rotzooi er alsnog geplaatst wordt op deze site...
Posts: 7.177
Ik denk dat hij bedoeld dat je een soort direct post iets hebt. een soort forum idee. Of een soort chat box. Tenminste dat denk ik.
Posts: 413
Mario heeft gelijk...soms komen de reacties een uur later na dat we het geschreven hebben!
Posts: 12
pff.. ik word echt gek van die mensen die per coureur aan gaan geven wat ze goed of fout doen, daar zit toch niemand op te wachten?? heel irritant!
mclaren heeft een fout gemaakt door Hamilton te laten rijden, hij gaf ruim voor et einde van de wedstrijd aan dat et niet goed meer voelde, dan vind ik dat je dat risico niet moet nemen. pech dat et vlak voor et einde gebeurd maar et was te verwachten.
Posts: 15.285
Je naam zegt al genoeg.... Sommige mensen vinden het wel leuk om coureurs te beoordelen op hun prestaties.... Dat is wat deze en andere sites ook doen. Dan zou je de F1 helemaal niet moeten volgen, want coureurs worden continu beoordeeld.
Je doet het zelf ook, want jij pakt Hamilton eruit.
Posts: 631
Dat we een uur moeten wachten voor de reactie geplaatst wordt ;)
OT: Wederom een saaie race, niet veel actie.. Hopen maar dat Monaco spannender wordt. Echt jammer van Hamilton, wat een pach heeft die gozer zeg. Dit hele Seizoen al.
Posts: 3.592
Natuurlijk een niet echt enerverende race, maar dat was te verwachten...
RB duidelijk nog steeds de snelste al reed of Vettel iets minder of Hamilton zeer goed, maar gezien de pace van Webber lijkt het me dat de setup van Vettel gewoon iets minder was. Desalniettemin reed Hamilton een zeer sterke race en was het pech voor hem dat ie uitviel. Hoewel ik geen \'fan\' van hem ben vond ik het erg sneu.
Verder was het weer kenmerkend dat door de geringe verschillen in tactiek (gewicht en banden) Button met een auto die in potentie zo\'n 6-8 tienden sneller is, niet voorbij MS komt. Al is dat ook op conto van MS zelf, die goed verdedigde.
Rosberg had gewoon van begin af aan z\'n weekend niet en ik denk niet dat we dat nu helemaal moeten toewijzen op de nieuwe onderdelen die meer voor MS zouden zijn. Natuurlijk kan het iets verschil maken, maar het was duidelijk dat Rosberg zijn setup niet voor elkaar had. Hij had verder ook gewoon een zeer slechte start en met de problemen in de pits erbij gaf het een vertekend beeld. Met goede start en geen problemen was ie gewoon rond plaats 6-8 geeindigt, en dat is ook waar mercedes ongeveer hoort te staan.
Verder Ferrari (Alonso) zeer solide en maximale eruitgehaald. Mclaren is op dit moment gewoon een fractie sneller, dus ze zijn op het moment het derde team denk ik. Massa enigsinds tegenvallend, al snap ik dat ie niet echt verder kwam... Ik bedoel, als Button al niet voorbij MS komt, dan kan Massa ook niet ff Button inhalen. Hij mag tevreden zijn met z\'n 6e plaats.
Ben benieuwd hoe het in monaco gaat met de langzame bochten, ik denk echter dat RB daar wederom flink sneller zal zijn.
Posts: 859
Webber super gereden, Alonso weer eens geluk door het uitvallen van een ander. Vrij sneu voor Hamilton.
Posts: 320
Saaie race maar toch een lekker weekendje dat heerlijk zoet smaakte voor ons Schumacher fans. Hopelijk zijn we nou weer een tijd verlost van die flapdrollen die elk topic aangrepen om te gillen dat Michael te oud was etc etc. Reed vandaag weer ouderwets goed met een tragere auto en hield de regerend kampioen en kampioenschapsleider met speels gemak achter zich zonder zelfs maar een remfoutje te maken. Mercedes heeft er goed aan gedaan om naar de feedback van Michael te luisteren en nu wordt het zaak om vlot door te ontwikkelen. Maar met de feedback van Michael weet je tenminste precies waar de pijnpunten zitten. Die kwaliteit blijkt al uit het feit dat hij in 4 races zijn wensen duidelijk kan formuleren en direct levert zodra het team daaraan kan voldoen. Het zal hem een niuwe boost geven en die vent gaat dit jaar nog menig hater laten huilen. hahahahaha Michael bedankt jongen! Ben altijd in je blijven geloven!! Gegroet namens een trouwe Schumacher fan.
Posts: 828
Helemaal niets aan toe te voegen.
Nog een trouwe Schumacher fan ;)
Posts: 15.285
Dit is echt wel een sollicitatie om MS een pijpbeurt te geven....hahhaha....
Ik ben het niet met je eens dat ze bij Mercedes GP er goed aan gedaan hebben om naar MS te luisteren.... Rosberg stond (nadruk op stond) tweede in het kampioenschap. Voor Michael zelf heeft het misschien nu goed uitgepakt, maar dat heeft niets meer met het kampioenschap te maken. Rosberg kan het waarschijnlijk nu ook wel vergeten om een goede klassering te halen aan het eind van het seizoen en Schumacher was sowieso al kansloos.
Luisteren naar Michael, prima..... als ze dat graag willen.... maar dan wel voor de auto van volgend jaar. Nu hebben ze echt het kampioenschap verneukt voor hunzelf.
Gegroet van een niet Schumacher-fan, maar wel iemand met respect voor alle coureurs ;)
Posts: 12.432
Helemaal mee eens. Jammer dat dat bepaalde mensen het niet kunnen laten toch weer olie op het vuur te gooien.
Posts: 12.432
Jou verhaal is die van de bekende roze bril en totaal gespeend van enige realiteit, maar ja, daar kan jij waarschijnlijk ook niets aan doen. Feit is dat met de vorige auto een MercedesGP coureur gewoon top 2 stond nl. Nico Rosberg. Hij gaf kennelijk zeer goede feetback om de auto steeds weer in de top van het klassement te plaatsen, daarmee wist hij de pijnpunten op dramatische wijze naar boven te brengen omtrent de tweede rijder van het team. De kwaliteit van Nico blijkt uit het feit dat hij in 4 races zijn auto zo kon afstellen dat hij hoog op de ranglijst stond en zo zichzelf en het team naar grote hoogte kon laten stijgen. Voor de rest komt jou verhaal ernstig over als die van een frustie die zich amper bemoeid heeft met de discussie over MS. Maar nu meneer vierde is geworden alleen omdat Button niet het gogme had om iets anders te proberen dan iedere keer dezelfde inhaal poging, laat jij ook een scheet. Je weet het he.....1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Posts: 320
Tja... er zijn en blijven gewoon nog steeds mensen hier die niet kunnen bevatten dat Schumacher (won laatst nog een groot kartevenement met alle toppers) nog steeds een van de meest geduchte F1 coureurs is in het veld. Nu hij op stoom begint te komen en de auto en het team hem beginnen te begrijpen zie je dat hij alweer richting podium rijdt en de, veel snellere en regerend wereldkampioen, eenvoudig 50 ronden weghoudt. Nadat hij hem eerst mooi verschalkte door mega laat in de remmen te gaan en Jenson af te knijpen. Het is zaak die auto om hem heen te bouwen en dan levert hij gewoon weer prestaties. Dat kost tijd. Er zullen nog mindere races en komen en betere. Dat is de realiteit en de enige die door een gekleurde bril kijkt ben jij.
Posts: 12.432
Jammer dat je niet inhoudelijk reageert op mijn reactie naar jou, een tekort koming van jou kant. En die gekleurde bril heb ik niet want noch dat ik een coureur of team afzeik, hemel ik ze ook niet op. Ik respekteer iedere coureur en ieder team. Maar kennelijk is lezen niet jou sterkste punt.
Posts: 11.414
Je bent cht en beetje je realiteitszin kwijt.
Schumacher werd compleet zoekgereden. Dik een minuut achterstand is gewoon het slechste wat hij dit seizoen gedaan heeft.
Waar zie je dan toch in vredesnaam dat hij \"op stoom\" begint te komen?
Dat Rosberg nou het beroerdste weekend van het seizoen beleeft wil toch niet zeggen dat Schumacher ineens \"op stoom\" komt?
Een minuut achterstand man. Bijna een seconde per ronde langzamer!
Posts: 866
Pat,het hele veld lag dik een minuut achter dus zo slecht is het toch niet van iemand van 41 jaar? :-)
je snapt toch wel dat MSC zelf ook niet blij is met een 4e plek maar t.o.v zijn eerdere resultaten van dit jaar snap ik dat er fans zijn die dat wel zijn.......
Posts: 11.414
Ja, ik zie nu ook in dat van kerpen 100% fanboy is. Ik dacht dat hij een serieuze fan was. Mijn vergissing. Sorry :)
Ik vind het zelf eerder teleurstellend dat Schumacher zo slecht kan meekomen. Als je de poll hier zag dan dachten de meeste bezoekers hier dat Mercedes het beste te voorschijn zou komen met hun nieuwe update, maar vooralsnog komt het er gewoon niet uit.
Dat is gewoon jammer. Alonso en Hamilton zijn de enige die de Red Bulls nog een beetje kunnen volgen. Het zou mooier zijn als Rosberg en Schumacher wel konden meevechten aan de kop.
Posts: 5.746
Was dit niet de eerste en anders een van de 2 races dit seizoen waarin geen safetycar werd ingezet? Zonder SC was in die andere races de achterstand van MSC nog wel groter geweest.
Mijn voorstel: laten we Mercedes/MSC pas na een half seizoen beoordelen en niet na een aantal races die gewoon niet te vergelijken zijn.
Gezien BUT niet voorbij MSC kwam, reed BUT dus helemaal bagger....
Posts: 11.414
In Bahrein zat Schumacher er \"maar\" 40 seconden achter.
De andere races had hij pech/incidenten/probelemen dus die zijn inderdaad moeilijker te beoordelen.
Ik zou inderdaad ook voorstellen om het even af te wachten, maar om in ieder geval niet de victorie te gaan kraaien als je bijna op een ronde gezet bent ...
Posts: 2.049
Er is wel 1 ding vergeten in het voordeel van Schumacher: hij heeft toch heel wat ronden moeten verdedigen en daar kun je een deel(tje) van die 1 minuut mee verklaren.
Posts: 11.414
Wie zat er in Bahrein ook alweer de hele race vlak achter Schumacher? Button ja :)
Vraag me trouwens ook af of het hem heel veel moeite heeft gekost. Er was toch maar 1 plek waar redelijkerwijs in te halen viel en daar kon hij makkelijk verdedigen.
Posts: 2.049
Hij bedoelt wss tijdens de race; een soort chatbox.
Posts: 21
Wat een saaie race,ja echt Barcelona,,,,,,,vroeger hadden we het Trulli treintje en nu een Schumacher treintje
Posts: 413
Dit bedoelt mario nou net..al een uur geleden gereageerd en het is er nog altijd niet opgekomen!
Posts: 2.181
belachelijk saaie race met n paar hoogtepunten,de remprobleem bij vettel en kapot band van hamilton, en verder niet niets meer.
Posts: 333
Eindelijk weer eens een normale race waar de auto\'s maximaal moeten presteren en waar in sommige gevallen het presteren soms in hun nadeel kan werken. Slim rijden is toch wel een vereiste dit jaar. Wat nou saai, dit is toch wel F1, de andere teams kunnen er nu gewoon ff niets aan doen dat Newey gewoon de beste auto heeft van het veld. Geen wonder dat Webber zo zelfverzekerd overkwam aan het begin van het seizoen. Maar nu is vraag of ze nog te pakken zijn dit jaar, hoe, wie of wat zal de Bulls inhalen. Toch prachtig, als je ziet hoe Schumi, Button van zich af weet te houden, in een langzamere auto. Kom maar op met die Monaco ik vind het tot nu een prachtig seizoen waar er nog altijd 4 teams keihard meedoen voor de overwinning.
Posts: 1.573
Ja F1 in normale omstandigheden is niet echt spektakelstuk meer he en daar komt die pitstops ook niet ten goede kijk als je niet toe komt met benzine bijvoorbeeld als je te veel gepusht hebt dan kan je gewoon stoppen toch echt absurd en ook maar 1 keer pitten voor banden vindt ik stom zo moet je echt die banden sparen voor die race uit te rijden anders moet je extra keer binnen en is je race voorbij daarom kun je ze beter verplichte 2 keer binnen te komen zodat ze toch iets meer kunnen pushen he. Maar ligt natuurlijk ook aan het feit dat de teams niet echt dit bij elkaar zitten. Red Bull steekt er echt bovenuit en dan Mclaren en Ferrari gevolgd door Mercedes GP die hebben echt nog wel mpaar tienden nodig om met de Mclarens en Ferrari echt moeilijk te maken en zeker nog meer als seconde op Red Bulls. Nu moet Schumi zoals hij aangeeft alleen verdedigen zie op Button en hopen op pech van nu Hamilton om plaatsen te kunnen winnen.
Posts: 10
Prachtig hoe iedereen denkt dat ze die auto speciaal voor MSC hebben gebouwd, Rosberg heeft zelfs nog toegegeven dat ze een rijstijl hebben die veel op elkaar lijkt. Ook heeft MSC voor het eerst sinds Melbourne een chassis wat goed voor elkaar is, MSC was gewoon weer ijzersterk vandaag en die Button was gelijk weer aan het janken dat MSC hem niet genoeg ruimte gaf.
Wat een jankteam is dat toch, is Hamilton niet aan het klagen dan is het dat verwende jochie Button wel weer. Jammer dat die Mercedes zo traag is, anders had MSC weer net zo kunnen domineren als in de vroegere jaren.
Posts: 336
Mis ik wat? Hoezo is Button aan het janken? Bron dat hij zegt dat hij niet genoeg ruimte kreeg?
Posts: 1.725
Helemaal geen pech wat Hamilton betreft. Hij kan gewoon niet overweg met de banden, het is niet de eerste keer dat dit hem overkomt.
Al bij al nog een vrij aardige race naar Barcelona standaard, maar het zal er niet op verbeteren volgend weekend.
Posts: 3.145
Ik weet dat jij als Ferrari fan het moeilijk hebt met het feit dat de McLaren sneller is dan de Ferrari, maar zet die rode bril even af en kijk nog eens naar het fragment. Er breekt iets in de ophanging ... Dus eerst nadenken voordat je compleet de plank mis slaat, mijn zoon van 4 heeft meer te melden dan zulke BS.
Posts: 2.049
Ik denk niet dat Hamilton teveel had gepusht met zijn banden. Ik las dat hij voorde lekke band totaal geen last had van die band en dat hij gewoon aan het cruisen was.
Misschien is hij over dat stuk voorvleugel gereden dat op de baan lag. Daardoor hoeft de band niet direct lek te zijn, maar het kan wel de band genoeg beschadigen zodat hij op een later, meer ingereden moment de geest geeft.
En ohja, blijkbaar nieuwtje voor jou: Hamilton gaat beter om met zijn banden dan Button, die juist te weinig uit zijn banden haalt.
Posts: 98
Wat een reactie weer van je zeg (over Hamilton)!!!
Kijk de beelden eens voordat je wat post.
Posts: 1.650
In de persconferentie gaf Alonso ook al aan dat hij Lewis ook niet wou laten \"cruisen\" tot het einde en hem heeft gepusht. Ook gaf hij aan dat hij zijn banden wat heeft gespaard.
Dus aan al diegene die stellen dat Alonso alleen maar door geluk staat waar hij staat : bullshit ! Die man is volgens mij heel goed en consistent bezig. Hij gaf ook aan dat ze veel nieuw updates hebben tijdens devolgende races en dat ze wisten dat ze het hier minder gingen doen.
Zeker nog niemand afschrijven; daar is het nog te vroeg voor.
Posts: 653
Button \'zeurde\' over MS in een interview bij de BBC, direct na de race. Hij vond dat MS hem te weinig ruimte gaf. Het was slechts 1 zinnetje, dus echt zeuren vond ik het overigens niet. :)
Posts: 85
Wat een opmerkingen hier betreffende de zogenaamde Schumi-Fans..... Niet negatief bedoelt maar alsof de update aan dhr S alleen te danken is, gaat een beetje ver natuurlijk...
Wat mij opvalt is dat veel mensen hier alleen maar naar 1 rijder kijken en de ander keihard kunnen afkraken omdat het hun rijder niet is. Mensen kijk F1 en geniet van de velen talenten die er rondrijden en vergelijk het onderlinge verschil tussen de rijders eens in werkelijkheid en over een langere periode dan 1 race.
Mijn mening is dat het tot dusver een redelijk spannend seizoen is met wisselende resultaten en velen pechgevallen bij bepaalde rijders waardoor ze helaas voor \"hen\" niet staan waar ze moeten staan betreffebnde puntentelling.
Gr,
Posts: 21
Vanaf de post Dennis (redactie) tot Halim werden ongv 2 uur later gepost,,,,,,,,wat is voor een forum???? heb hun ook al gemaild,krijg dus gewoon geen antwoord,dit zal ook wel niet geplaatst worden.
Ik wens dan ook iedereen verder succes op dit forum,mij zie niet weer mvg Harry
Posts: 2.567
er zijn site genoeg..........
Daaagggg!!!!!
Posts: 106
ontopic: best wel saaie race.. maar wat zijn de red bulls sterk zeg :S damn!!! en echt vet dat MSC eindelijk dan Rosberg verslaat en gewoon 4e eindigt!! prachtig om te zien dat button te schijt was en em niet kon inhalen! en helemaal eens met de post van Baron van Kerpen!!
Offtopic:
ik heb de redactie ook al eens gemaild met wat ideeen, dede ze ook niks mee..
paar punten die ik heb:
Presentatie 2009??? wtf moeten we daarmee? haal het weg en zet daar Presentaties 2010...
zit je in een topic wil je een reactie plaatse maar je moet nog inloggen, vul je alles in en dan log je in word je doorgestuurd naar de homepage :S beetje krom!
en zowiezo erger ik me soms ook aan dat je een uur moet wachtte voordat je reactie erop staat.. zet dat gewoon uit man. komt er een reactie voor die niet gepast is waarschuw diegene 1 keer, 2e keer bannen klaar. is heel simpel en niet moeilijk.
organiseer de nieuwsberichten, zet bijvoorbeeld alleen op de homepage F1 nieuws, en daar ergens in de menu een link naar andere Autosport nieuws.. net als Racexpress bijvoorbeeld. heb je tenminste alles overzichtelijk.
Posts: 15.285
@iedereen en offtopic:
Ik doel dus echt op het forum gedeelte. Ik ben nu net weer terug van mijn werk, maar ik had na de race nog een uurtje de tijd om met jullie te discussieren. En dat vind ik ook leuk. Maar die kans krijgen wij niet.
Het lijkt mij toch logisch dat alle leden hier graag willen praten met elkaar over de race METEEN na de race. Dan zit het gevoel nog heel hoog.
Zolang er niet met ziektes en/of dood wordt gegooid is er toch niets aan de hand. Voorbeeld: Alonso Freak en Marlboro FA zijn hier echt geen vrienden van mij, maar in real life kunnen het best aardige personen zijn. Maar wij verschillen van mening over een race of coureurs. Daar mogen best verhitte discussies over zijn. Maar dat lukt niet echt omdat het soms een uur duurt voordat jou reactie geplaatst is..... tegen die tijd ben ik allang bezig met andere zaken.
Verder ben ik het met Rohit eens. Je wordt hier ook te snel uitgelogd, ik ga ff schijten en ik moet weer opnieuw inloggen (beetje overdreven, maar het is wel zo).
Waar het denk ik bij velen voornamelijk om gaat is dat je graag wilt discussiëren, daarom plaats je berichten en soms probeer je daar mensen mee uit de tent te lokken (en dat is toch niet erg?). Als er iemand dus echt hatelijke dingen probeert te zeggen, dan geef je die persoon (IP) gewoon een ban!!!!
Voor zover ik weet worden er hier geen berichten met ziektes of dood op de site gegooid. Provocatie gebeurd wel, doe ik zelf ook aan mee, maar dat moet ook kunnen.
Ik respecteer iedereen hier op de site, maar ik probeer soms ook wel mensen uit de tent te lokken. Ik zie ook iedereen als potentiele vrienden om samen F1 te gaan kijken ondanks onze verschillen qua teams en coureurs.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en hopelijk kunnen we na de race in Monaco (veel crashes voorspel ik) echt lekker discussiëren.
Beschouw dit ook echt niet als een aanval op jullie, jullie doen gewoon een goeje job, het is een mooie en duidelijke site. Alleen het reactie/discussie/forum - gedeelte heb ik opmerkingen over
Ik vind jullie site heel goed, maar een paar puntjes kunnen jullie verbeteren en één ervan is dus het reactie/discussie gedeelte.
Posts: 603
\"De volledige uitslag volgt later vandaag.\"
Lange dag blijkbaar ....
Ook de stand is nog niet bijgewerkt, als je een nieuwssite runt moet er ook nieuws volledig gebracht worden en niet vele malen later.
Posts: 696
Zoals veel mensen al hebben geschreven een redelijk saie race. Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat Alonso en Webber goed hebben gereden. Zij zijn blijkbaar wel goed in staat om de wagen thuis te brengen. Ik snap dat veel mensen liever een spectaculaire rijstijl zien, maar wanneer dat betekent dat je 10 ronden voor het einde problemen krijgt (Hamilton, Vettel) dan levert het weinig op. Verder vind ik de reacties van de Schumacher fans wederom verbazingwekkend. Men is nu blijkbaar trots dat hij kansloos op een minuut is gefinished. Volgens mij was dit voor Mercedes tot nu toe het slechtste weekend dit jaar. Alle updates hebben in ieder geval er niet voor gezorgd dat de prestaties in Barcelona beter zijn geworden.
Posts: 2.049
De \"spectaculaire\" rijstijl van Vettel en Hamiton was zeker niet de oorzaak van hun problemen. De Red Bull heeft gewoon te weinig marge voor problemen en is erg fragiel. Bij Hamilton ontplofde als het ware zijn band en alles er rond heen. Dat lijkt mij geen teken dat hij teveel gevraagd heeft van de band.
Daarbij moet je ook nog aangeven dat Vettel door zijn spectaculaire rijstijl toch nog 3de is geworden, waarbij hij teamorders om binnen te komen negeerde en gewoon doorreed. Dat is gewoon mentaliteit hebben. Dus die \"spectaculaire\" rijstijlen hebben zeker wel voordelen!
Posts: 653
Mensen, hou nou eens op met het gezeur over Mercedes. Dit is pas het 1e volledig normale weekend. Ik denk dat Mercedes gewoon geen betere wagen heeft, dat ligt echt niet aan die laatste updates hoor. De vorige races waren gewoon geen goede graadmeter.
Oke, de 1e race was droog, maar toen moest iedereen nog wennen aan de banden op racesnelheid. Het is en blijft gewoon een oude Brawn welke goed is voor ongeveer p5, p6 en p7. Gister had Rosberg de pech, de vorige keren Schumacher.
Posts: 11.414
Ik snap niet dat de Schumacher fans zo blij zijn over Schumachers race. Echt indrukwekkend was de man nou niet bezig.
De einduitslag is voor Schumacher misschien dan wel wat geflatteerd omdat Hamilton pech had, Button een slechte pitstop had en Rosberg en Massa deze race problemen hadden met de setup.
Hoe dan ook, Schumacher werd in een droge race op een minuut gezet! Dat is toch wel de grootste blamage sinds zijn terugkeer of ben ik nou gek? Bovendien reed hij nu in een auto waar hij naar eigen zeggen tevreden over was.
Dat is dan toch een heel slecht teken voor als de andere rijders geen probleem hebben?
Mercedes/Schumacher heeft eerder meer achterstand opgelopen dan dat ze ingelopen zijn op de Red Bulls, Hamilton of Alonso.
Ross Brawn zei dat dit de grote update was waar ze al sinds de wintertests mee aan de slag zijn geweest. Als dat echt zo is dan zijn ze dus gewoon kansloos dit seizoen. Dat lijkt me nou toch niet iets om zo blij over te zijn?
Posts: 320
Er is op aarde niemand te vinden en misschien wel nooit geweest (Senna wellicht wel) die op deze leeftijd, na drie jaar eruit te zijn geweest, nog met de huidige F1 top mee kan rijden. Behalve Schumacher. Dus hou op met je zielige, pseudo analytische gezever en accepteer maar dat je getuige bent van F1 geschiedenis. Wat die man de laatste 5 races, ondanks pech en tegenslag, heeft gepresteert is ronduit knap en er zit nog veel meer in het vat. Dat is de realtiteit. En dat doet veel mensen pijn. Oud zeer wordt weer opgerakeld, eigen tekortkomingen worden uitvergroot. Tja, zo gaat het al 15 jaar. Dat had je kunnen weten. Forza Michael! Danke. Proud to have you back.
Posts: 2.049
Kleine update betreffende het wiel van Hamilton:
\" He drove brilliantly to split the Red Bulls, and set fastest lap, but crashed out in Turn Three on lap 64 when, the team suspected, he suffered a similar incident to Kovalainen here in 2008: it is thought that a stone jammed between the left front upright and the wheel, machining through the rim so that the tyre exploded as the wheel collapsed.\"
Bron: formula1.com
Dus alle idioten die Hamilton beschuldigen dat hij gewoon zijn band had kapot gereden: in your face!
Posts: 1.725
dat steentje kwam waarschijnlijk van de grindbak waarin hij beland is.
Posts: 2.049
Ja tuurlijk, en mijn pa heet Barack Obama. Als je goed had gekeken naar de herhaling zag je duidelijk dat de band en wielophanging gewoon ontplofde. Dat gebeurt niet met gewoon agressief rijden.
Maar ochja, redenen vinden om te zeggen dat Alonso \"beter\" heeft gereden dan Hamilton en die 2de plaats \"verdient\" heeft is ook zo gemakkelijk he.
Posts: 1.725
Ik kan best objectief genoeg zijn om Hamilton die 2de plaats te gunnen. Het maakt mij eerlijk gezegd weinig uit of Alonso 2de of 4de wordt.
Ik denk gewoon dat die bande plofte, niet door een steentje, maar door de slijtage.
Posts: 2.049
Ja, maar schumacher verdedigde wel heel sterk. Het circuit is ook niet echt inhaal vriendelijk. Je kan Button moeilijk verwijten dat hij door een (veel) tragere maar sterk verdedigende Schumacher werd opgehouden.
Posts: 1.650
Hoe het ook zij... Ik vind Hamilton en Alonso de leukste rijders om naar te kijken. Toch heb ik de indruk dat Fernando zijn banden meer spaart en of het nu een steentje was of niet, ik heb de indruk dat Jenson ook beter met zijn banden omgaat dan Lewis.
Al dat gedoe hier over hoe goed of hoe slecht Mercedes of een ander team ook is.... Ik had ook liever gehad dat Ferrari meer progressie had gemaakt maar dat is nu eenmaal F1. Jammer dat men terug de F-duct enz... gaat verbieden volgend jaar. Deze geniale uitvindingen maken de F1 nu eenmaal spannend.
En wat dat \"beter\" rijden van Alonso betreft : ik vind dat Fernando met heel veel verstand aan het rijden is. Zo heeft Alain Prost ook kampioenschappen gewonnen en ik denk dat Alonso een mengeling is van beide. Agressief maar ook verstandig en dat is mijns inziens de beste mix.
Posts: 2.049
@Werner:
\"Hoe het ook zij... Ik vind Hamilton en Alonso de leukste rijders om naar te kijken. Toch heb ik de indruk dat Fernando zijn banden meer spaart en of het nu een steentje was of niet, ik heb de indruk dat Jenson ook beter met zijn banden omgaat dan Lewis.\"
Laat ik het zo zeggen: Persoonlijk denk ik dat Button conservatiever omgaat met zijn banden. En nee, dat is niet altijd een positief ding, want soms haalt Button ook niet het meeste uit zijn banden. Ik denk dat vooral Hamilton het meest efficient omgaat met zijn banden.
Ik zou ook zeggen: kijk eens hier naar:
www.youtube.com/watch?v=CAUEe6K1fG8
Het lijkt goed erop dat de velg een stukje losschiet. verklaart ook waarom Hamilton totaal niet meer kon draaien.
Posts: 11.414
Las net een interview met Vettel waarin hij zegt dat hij zo vroeg stopte omdat hij verwachtte dat Hamilton ook vroeg zou stoppen.
McLaren had het er inderdaad openlijk over dat ze een strategie zouden volgen waarbij ze vroeg zouden stoppen om zo een plek te pakken.
Vroeg me al af waarom ze dat zo openlijk zeiden, maar achteraf kunnen we dus zeggen dat dat was om Vettel (te) vroeg te laten stoppen en Hamilton juist extra lang door te laten rijden op de zachtere banden. (over goed omgaan met de banden gesproken!)
Grappig dat ze er nog in trapten ook en nog grappiger dat het dan uiteindelijk werkte ook.
Posts: 3.091
De enige reden dat het werkte was omdat Vettel moest wachten totdat Button hem voorbij was in de pitstraat. Zijn stop was daardoor 6.2 ipv de gebruikelijke 4.zoveel. Niet dat het verder veel uitmaakt. Vettel had met geen mogelijkheid de 2e plek kunnen behouden. Eerst een vastzittende voorvleugel, daarna een lekke achterband en als klap op de vuurpijl falende remmen.
Die hele 25m clearance regel vind ik trouwens te belachelijk voor woorden. McLaren heeft er schijt aan in China en wordt ook niet bestraft dus waarom Red Bull zich er nog steeds aan houd is mij een raadsel.
Posts: 11.414
Hamilton had (net als Vettel) een probleem met de wielmoeren. Hamilton had daardoor ook een stop van 6.1 seconde.
Ik zag inderdaad dat Vettel zei dat hij door Alonso en Button werd opgehouden. Onzin natuurlijk, want Alonso en Button zaten daarvoro te ver uit elkaar. Daar had hij makkelijk tussendoor gekund.
Vettel rijdt ook pas weg als Button al helemaal op zijn plek staat. Als hij echt op Buttpon zat te wachten was hij er wel vlak achterlangs gedoken.
Hoe dan ook, ze hadden allebei een pitstop van dezelfde lengte EN ze hebben Vettel in een te vroege pitstop gewdwongen.