Ferrari beboet met 20.000 dollar voor pitlane-incident Alonso

De FIA heeft besloten om Ferrari een boete van 20.000 dollar op te leggen na afloop van de kwalificatie. Dit vanwege het incident in de derde sessie tussen Fernando Alonso en Nico Rosberg.

Rosberg reed door de pitlane, terwijl Alonso opeens uit zijn pitbox kwam gereden. De Spanjaard zag Rosberg niet, waardoor de Duitser een ontwijkende actie moest maken. Rosberg reed hierdoor bijna tegen de pitmuur aan, maar schade bleef hem bespaard. Ferrari zal nu dus een boete van 20.000 dollar moeten betalen hiervoor, terwijl Alonso ontsnapt aan een penalty.

"Ten eerste heb ik Nico helemaal niet gezien. De hoek waaronder je moet kijken als je de pitbox uitrijdt is niet ideaal dus je moet volledig vertrouwen op je monteur. Daarnaast is het goed dat ik geen penalty heb gekregen, want normaal gesproken wordt altijd het team bestraft met zo'n incident."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 15.285

    Hij heeft dan wel zo\'n grote mond over Hamilton, maar Hamilton werd toen ook weggestuurd door z\'n lollipopman. Hier gebeurde bijna hetzelfde, hij vertrouwt ook op z\'n team.
    Maar wel OK dat hij dus niet een gridstraf heeft gekregen.

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 18:43
    • als je fan bent van mclaren doe dan nie fanatiek over alonso, hamilton geeft waarschijnelijk respect voor alonso en alonso voor hamilton...

      • + 0
      • 8 mei 2010 - 22:08
      • mario

        Posts: 15.285

        Gaat hier niet over respect van mij voor teams of coureurs. Het gaat erom dat Alonso heeft gezegd dat Hamilton op moest passen met z\'n rijgedrag anders zou hij nog wel wat straffen kunnen ontvangen.
        Ten eerste vind ik dat coureurs dat soort uitspraken helemaal niet moeten doen, want dan lijkt het erop dat je je wedstrijdleiding wilt beïnvloeden.
        Ten tweede heeft Alonso zelf ook al een paar dubieuze acties uitgehaald, dus dan moet je helemaal niet gaan klagen over het rijgedrag van anderen.
        Als het andersom zou zijn geweest en Hamilton had gezeurd over het rijgedrag van Alonso had ik het zelfde gezegd hoor.
        Ze rijden allebei op het scherpst van de snede en daar hou ik wel van en als coureurs heb ik voor beide veel respect. Dat jij dat verkeerd opvat kan ik dan helaas niets aan doen, maar dat zie je meteen al wel aan jou naam. Als Alonso Freak mag er geen verkeerd woord over Alonso gezegd worden, want dan vlieg je hoog de gordijnen in.

        • + 0
        • 9 mei 2010 - 06:14
        • alonso kon hier zelf niks aandoen hamilton daar in tegen wel..

          • + 0
          • 9 mei 2010 - 11:09
          • mario

            Posts: 15.285

            Alonso kwam uit de pitbox... hij had nog ff naar links kunnen kijken... ;)
            Hamilton reed weg bij een pitstop en zag dus niets.... daarbij dat Vettel hem ook naar rechts duwde... Maar toendertijd ben ik daar ook gewoon eerlijk over geweest, dat ik vond dat ze allebei vechtersbazen zijn en allebei als eerste uit de pit wilde komen. Dat hoort er ook wel bij. Ik vond toen een straf ook niet op z\'n plaats, in ieder geval niet voor de beide rijders. Nu vind ik een straf ook niet op z\'n plaats voor Alonso, heeft ie ook niet gekregen. Het team wel, en dat zal ook wel terecht zijn, aangezien de raceleiding er wel iets meer verstand van hebben dan wij.

            • + 0
            • 9 mei 2010 - 12:55
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Wat was die Rosberg kinderachtig om diect te vragen om een penalty van Alonso. Hij weet ook wel dat je als courreur helemaal niet kan zien of er iemand aan komt vanuit de box.

    Hij is zeker gefrusteert over dat het team de wagen heeft aangepast op Schumacher zijn wensen. Begrijpelijk, maar richt je pijlen dan op Brawn.

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 19:17
  • wat lullig dit hamilton/team krijgt een waarschuwing...

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 19:34
  • bvonk

    Posts: 930

    @mario

    Met Hamilton was niet hetzelfde. In de vertraagde beelden is duidelijk te zien dat Lewis en Vettel bijna tegelijk werden losgelaten. Maar omdat Lewis slecht van zijn plek kwam en Vettel niet kwamen ze naast elkaar in de pitbaan.

    Ferrari had vandaag makkelijk kunnen zien dat Rosberg er aan kwam dus beetje dom van hun. Met 20.000 dollar komen ze er nog goed mee weg wat als Rosberg niet had opgelet waren ze veel meer geld kwijt geweest.

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 19:39
  • mario

    Posts: 15.285

    Begrijp de reactie van Rosberg wel, dat zal een andere coureur ook zeggen op dat moment.... ze zijn dan ff flink pissed.

    Misschien omdat het tijdens de race drukker is in de pit, dan tijdens de quali.... ook veel meer beslissingen die tegelijkertijd genomen moeten worden door meerdere personen.

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 19:45
  • mario

    Posts: 15.285

    @ Ben:
    Klopt ik had het niet helemaal goed verwoord. Er zijn natuurlijk ook hele andere omstandigheden tijdens een race dan in een kwalificatie.

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 19:51
  • mclaren1

    Posts: 331

    terecht het is niet Ferrari maar een of welke team die zo buiten komt rijden moet een boete of een straf krijgen
    ik kan mij ook best voorstellen dat je voor eigen publiek rijd maar dan zul je toch moeten opletten.
    mclaren 1

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 19:52
  • Mario mario mario welke dubieuze acties van Alonso....Ze team maat inhalen bij de start,of ze team maat inhalen bij de pits.....

    Laten we kijken naar Hamilton in 1 race tijd niet in meerdere...Steekt gras over om bij de pit te komen, blijft naast Vettel rijden tot het einde van de pit straat.( en dit is dus wat het gevaarlijke was) Duwt bij de herstart Webber van de baan etc etc.... dus kies maar....

    Hamilton heeft mazzel dat ie niet bestraft wordt, en dan nog schijnheilig doen bij de press conf alsof ie niet wist waar ze hem om vroegen...En later in interviews aangeven dat ie niet aggresief rijdt hahahah zo zie je maar wat voor zelf kennis zo iemand heeft......

    • + 0
    • 9 mei 2010 - 12:23
    • Supa

      Posts: 2.714

      Als er iemand bestraft moest worden dan is het Vettel.
      Hij gaf geen ruimte in de pit, en ook duwde ook hij Ham opzij waardoor Webber in de problemen kwam.

      Kijk maar op youtube!!!

      • + 0
      • 9 mei 2010 - 12:44
      • mario

        Posts: 15.285

        Je ziet al waar de reacties vandaan komen.... Dat was natuurlijk te verwachten.... Als ik zou zeggen dat Alonso twee dagen met dezelfde onderbroek zou rondlopen, krijg ik dezelfde shit over mij heen.... hahahaha
        Zoals ik zelf al aan had gegeven dat als Hamilton kritiek zou hebben op het rijgedrag van Alonso, had ik ook gezegd dat hij (Hamilton) eerst eens naar zichzelf moet kijken, maar daar lezen ze makkelijk overheen.

        • + 0
        • 9 mei 2010 - 12:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar