Ferrari beboet met 20.000 dollar voor pitlane-incident Alonso
- Gepubliceerd op 08 mei 2010 18:27
-
14
- Door: Robin Smeets
Rosberg reed door de pitlane, terwijl Alonso opeens uit zijn pitbox kwam gereden. De Spanjaard zag Rosberg niet, waardoor de Duitser een ontwijkende actie moest maken. Rosberg reed hierdoor bijna tegen de pitmuur aan, maar schade bleef hem bespaard. Ferrari zal nu dus een boete van 20.000 dollar moeten betalen hiervoor, terwijl Alonso ontsnapt aan een penalty.
"Ten eerste heb ik Nico helemaal niet gezien. De hoek waaronder je moet kijken als je de pitbox uitrijdt is niet ideaal dus je moet volledig vertrouwen op je monteur. Daarnaast is het goed dat ik geen penalty heb gekregen, want normaal gesproken wordt altijd het team bestraft met zo'n incident."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 15.285
Hij heeft dan wel zo\'n grote mond over Hamilton, maar Hamilton werd toen ook weggestuurd door z\'n lollipopman. Hier gebeurde bijna hetzelfde, hij vertrouwt ook op z\'n team.
Maar wel OK dat hij dus niet een gridstraf heeft gekregen.
Posts: 59
als je fan bent van mclaren doe dan nie fanatiek over alonso, hamilton geeft waarschijnelijk respect voor alonso en alonso voor hamilton...
Posts: 15.285
Gaat hier niet over respect van mij voor teams of coureurs. Het gaat erom dat Alonso heeft gezegd dat Hamilton op moest passen met z\'n rijgedrag anders zou hij nog wel wat straffen kunnen ontvangen.
Ten eerste vind ik dat coureurs dat soort uitspraken helemaal niet moeten doen, want dan lijkt het erop dat je je wedstrijdleiding wilt beïnvloeden.
Ten tweede heeft Alonso zelf ook al een paar dubieuze acties uitgehaald, dus dan moet je helemaal niet gaan klagen over het rijgedrag van anderen.
Als het andersom zou zijn geweest en Hamilton had gezeurd over het rijgedrag van Alonso had ik het zelfde gezegd hoor.
Ze rijden allebei op het scherpst van de snede en daar hou ik wel van en als coureurs heb ik voor beide veel respect. Dat jij dat verkeerd opvat kan ik dan helaas niets aan doen, maar dat zie je meteen al wel aan jou naam. Als Alonso Freak mag er geen verkeerd woord over Alonso gezegd worden, want dan vlieg je hoog de gordijnen in.
Posts: 59
alonso kon hier zelf niks aandoen hamilton daar in tegen wel..
Posts: 15.285
Alonso kwam uit de pitbox... hij had nog ff naar links kunnen kijken... ;)
Hamilton reed weg bij een pitstop en zag dus niets.... daarbij dat Vettel hem ook naar rechts duwde... Maar toendertijd ben ik daar ook gewoon eerlijk over geweest, dat ik vond dat ze allebei vechtersbazen zijn en allebei als eerste uit de pit wilde komen. Dat hoort er ook wel bij. Ik vond toen een straf ook niet op z\'n plaats, in ieder geval niet voor de beide rijders. Nu vind ik een straf ook niet op z\'n plaats voor Alonso, heeft ie ook niet gekregen. Het team wel, en dat zal ook wel terecht zijn, aangezien de raceleiding er wel iets meer verstand van hebben dan wij.
Posts: 9.887
Wat was die Rosberg kinderachtig om diect te vragen om een penalty van Alonso. Hij weet ook wel dat je als courreur helemaal niet kan zien of er iemand aan komt vanuit de box.
Hij is zeker gefrusteert over dat het team de wagen heeft aangepast op Schumacher zijn wensen. Begrijpelijk, maar richt je pijlen dan op Brawn.
Posts: 10.412
wat lullig dit hamilton/team krijgt een waarschuwing...
Posts: 930
@mario
Met Hamilton was niet hetzelfde. In de vertraagde beelden is duidelijk te zien dat Lewis en Vettel bijna tegelijk werden losgelaten. Maar omdat Lewis slecht van zijn plek kwam en Vettel niet kwamen ze naast elkaar in de pitbaan.
Ferrari had vandaag makkelijk kunnen zien dat Rosberg er aan kwam dus beetje dom van hun. Met 20.000 dollar komen ze er nog goed mee weg wat als Rosberg niet had opgelet waren ze veel meer geld kwijt geweest.
Posts: 15.285
Begrijp de reactie van Rosberg wel, dat zal een andere coureur ook zeggen op dat moment.... ze zijn dan ff flink pissed.
Misschien omdat het tijdens de race drukker is in de pit, dan tijdens de quali.... ook veel meer beslissingen die tegelijkertijd genomen moeten worden door meerdere personen.
Posts: 15.285
@ Ben:
Klopt ik had het niet helemaal goed verwoord. Er zijn natuurlijk ook hele andere omstandigheden tijdens een race dan in een kwalificatie.
Posts: 331
terecht het is niet Ferrari maar een of welke team die zo buiten komt rijden moet een boete of een straf krijgen
ik kan mij ook best voorstellen dat je voor eigen publiek rijd maar dan zul je toch moeten opletten.
mclaren 1
Posts: 125
Mario mario mario welke dubieuze acties van Alonso....Ze team maat inhalen bij de start,of ze team maat inhalen bij de pits.....
Laten we kijken naar Hamilton in 1 race tijd niet in meerdere...Steekt gras over om bij de pit te komen, blijft naast Vettel rijden tot het einde van de pit straat.( en dit is dus wat het gevaarlijke was) Duwt bij de herstart Webber van de baan etc etc.... dus kies maar....
Hamilton heeft mazzel dat ie niet bestraft wordt, en dan nog schijnheilig doen bij de press conf alsof ie niet wist waar ze hem om vroegen...En later in interviews aangeven dat ie niet aggresief rijdt hahahah zo zie je maar wat voor zelf kennis zo iemand heeft......
Posts: 2.714
Als er iemand bestraft moest worden dan is het Vettel.
Hij gaf geen ruimte in de pit, en ook duwde ook hij Ham opzij waardoor Webber in de problemen kwam.
Kijk maar op youtube!!!
Posts: 15.285
Je ziet al waar de reacties vandaan komen.... Dat was natuurlijk te verwachten.... Als ik zou zeggen dat Alonso twee dagen met dezelfde onderbroek zou rondlopen, krijg ik dezelfde shit over mij heen.... hahahaha
Zoals ik zelf al aan had gegeven dat als Hamilton kritiek zou hebben op het rijgedrag van Alonso, had ik ook gezegd dat hij (Hamilton) eerst eens naar zichzelf moet kijken, maar daar lezen ze makkelijk overheen.