Fernando Alonso: "Red Bull is nog veel te snel voor iedereen"

Volgens Fernando Alonso is Red Bull Racing dit weekend niet ter verslaan. De Spanjaard antwoordde op de vraag of iemand de Red Bull-coureurs dit weekend kan verslaan met: "Op basis van de trainingen vandaag, nee."

"Ze zijn erg snel en het is erg moeilijk voor iedereen om zo'n tijden te rijden als zij doen", vertelde Alonso. "Dus vingers gekruist houden en hopelijk kunnen we nog iets aan de auto verbeteren waardoor we dichterbij ze kunnen komen of misschien maken ze nog wel ergens een foutje bij de set-up. Onder normale omstandigheden zal het heel erg moeilijk zijn om Red Bull te verslaan dit weekend."

Reacties (5)

Login om te reageren
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Op basis van de tweede vrije training heb ik hem gelijk en vind beetje vreemd dat Webber zegt dat mclaren spelletje speelt...
    maar ja morgen zien we wel!

    • + 0
    • 7 mei 2010 - 19:37
    • De rijders van Red Bull zijn over het algemeen bescheiden wanneer het om de prestatie van de wagen gaat. Fernando Alonso daarentegen kan soms te positief zijn en klinken. Niet zo lang geleden riep hij te verkondigen dat Ferrari binnen twee races over de snelste wagen zou beschikken en dat Ferrari favoriet is voor de titel. Nou, ik hem nieuws voor hem: die Red Bull zal naarmate het seizoen vordert meer en meer afstand nemen (zie seizoen 2009) en de McLaren\'s en Mercedes zullen meer en meer een bedreiging gaan vormen voor de Ferrari\'s! Ik ben benieuwd of hij Ferrari nog steeds als topfavoriet ziet voor de titel.

      [sarcasme mode aan]
      Gezien zijn kwaliteiten om een wagen sneller te maken en te ontwikkelen, moet het geen enkel probleem zijn om de Red Bull in te halen. Hij wist immers McLaren een halve seconde sneller te maken!! ROFL
      [Sarcasme mode uit]
      Petje af voor de mannen van Red Bull. Ze hebben van een kwakkelende team (lees Jaquar) een gevreesde topteam gemaakt. Zo zie je maar dat niet alleen het hebben van veel geld tot successen leidt, maar ook het aantrekken van de juiste mensen en het inslaan van het juiste pad. Jammer dat Toyota dat niet doorhad. Een team die ook hard op weg is om een bedreiging te vormen voor de gevestigde middenmoot waaronder Renault en Williams is Force India. Wie herinnert zich nog de uitzendingen waarin Olaf Mol ze denigrerend Flop India noemde!!

      • + 0
      • 7 mei 2010 - 19:51
  • xvettelx

    Posts: 78

    RedBull racing was in 2009 al bloedsnel dus het was te verwachten dat ze dit jaar ook 1 van de snelste zouden wezen. :D

    • + 0
    • 7 mei 2010 - 20:45
  • kieko

    Posts: 435

    Red bull ziet meteen zijn waarde stijgen naarmate het seizoen vordert, wel indien zij deze vorm kunnen vasthouden. Voor Vettel toch een goede keus geweest om bij red bull te gaan rijden.
    Ik zie Alonso nog geen wereldkampioen worden dit jaar, mischien volgend jaar dan maar.

    • + 0
    • 7 mei 2010 - 20:58
  • sanderndk

    Posts: 586

    Sarcasme aan sarcasme uit, Alonso heeft gewoon gelijk de redbull is een klap sneller op ieder front.

    • + 0
    • 8 mei 2010 - 08:28

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar