user icon

Scuderia Toro Rosso plukt vruchten van upgrades

  • Gepubliceerd op 22 jun 2015 09:59
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso was in Oostenrijk beter op dreef dan in Canada. Met name Max Verstappen bivakkeerde het hele weekend goed in de top tien. De jonge Nederlander scoorde ook vier puntjes door als achtste over de streep te komen. Teamgenoot Carlos Sainz had minder geluk, hij viel uit met een technisch mankement. Buiten kijf staat echter dat de STR10 op de Red Bull Ring beter ging dan in Montreal, met dank aan enkele nieuwe onderdelen.

Teambaas Franz Tost: "De race in Oostenrijk begon goed voor ons. Beide coureurs hadden een goede start, vooral Carlos had een goede eerste ronde en werkte zich omhoog naar P9. De snelheid van Max was sterk en ondanks dat hij Bottas niet achter zich kon houden, was zijn tempo de gehele race goed. Helaas verloren we enkele seconden achter Kvyat, hetgeen ons uiteindelijk de zevende plaats heeft gekost. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als dat niet zou zijn gebeurd, we Maldonado achter ons hadden kunnen houden."

"Bij de finish kwam Max als achtste over de lijn, wat punten oplevert voor het team. Maar we kunnen niet helemaal tevreden zijn, omdat onze direct tegenstanders meer punten dan ons hebben gescoord. De snelheid van Carlos was ook goed, maar helaas had hij een technisch probleem dat we nu moeten onderzoeken. Hopelijk kunnen we voorkomen dat het de volgende race in Silverstone weer optreedt. Ik wil toevoegen dat de auto erg goed werkte dankzij de upgrades die we hadden meegebracht, dus hopelijk kunnen we blijven verbeteren op het gebied van de prestaties en de volgende race met beide auto's in de punten finishen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Droopy

    Posts: 630

    Wat waren de upgrades?

    • + 0
    • 22 jun 2015 - 10:02
    • Verse banden?

      • + 0
      • 22 jun 2015 - 10:04
    • Max reed dit weekend met een nieuwe voorvleugel en een nieuwe achterwielophanging met een verhoogde bovenste wishbone. Beter voor de aerodynamics...

      • + 1
      • 22 jun 2015 - 10:24
  • Kan er weinig aan doen maar die wagen vind ik ook gewoon de mooiste om te zien met Max erin. Je ziet gewoon dat die wagen hem in principe als gegoten zit, als een favoriet paar schoenen of broek waar je je oke in voelt. Hoe hij dat ding beheerst zoals in de regen, je krijgt niet het idee dat de wagen hem beheerst.

    Ik durf het wel aan: zet Max in een échte f1 wagen uit de jaren 80 of 90, zo'n standaard ding met koppeling, handgeschakeld enz. dus een McLaren Mp4/4 uit 1988....en hij doet het nog heel goed in tegenstelling tot heren als Ericsson, Perez, Bottas enz. enz.

    • + -2
    • 22 jun 2015 - 10:03
    • DRF

      Posts: 1.315

      Dit is de meest belachelijke post die ik ooit op dit forum heb gelezen.

      • + 1
      • 22 jun 2015 - 10:28
    • hahahaah, nu ik hem terug lees, eens moet je de eerste zijn he...!

      • + 0
      • 22 jun 2015 - 10:37
    • Rimmer

      Posts: 8.329

      Hahaha Erwin, dit was net iets te! Maar ik geloof wel dateert stoeltje hem als gegoten zit. Dat weet ik wel zeker zelfs ;)

      • + 1
      • 22 jun 2015 - 14:16
  • MaxKimi

    Posts: 199

    Ik denk echt dat Max op Silverstone en de Hungaroring voor de Williamssen kan eindigen. Dit zijn 2 banen waar TR echt dik kan scoren. In mijn ogen zijn ze op deze 2 banen het 3e team.

    • + 1
    • 22 jun 2015 - 10:11
    • wat dacht je van een regenachtig Spa :-)

      • + 2
      • 22 jun 2015 - 10:21
    • Als Spa niet nat is dan is het geen Spa :-)

      • + 1
      • 22 jun 2015 - 10:39
    • Spa mag ook bruisend zijn.

      • + 2
      • 22 jun 2015 - 10:51
  • Mika1

    Posts: 1.510

    D'r moet gewoon wat regen gaan vallen en dat moet dan maar in Engeland en België gebeuren.

    • + 1
    • 22 jun 2015 - 10:24
    • Rimmer

      Posts: 8.329

      Denk niet dat dit gebeurt want Engeland en België staan niet voor niks bekend als de meest zonovergoten delen van Europa. Regen zit er niet in helaas ;)

      • + 0
      • 22 jun 2015 - 14:20
    • lol

      • + 0
      • 22 jun 2015 - 15:13
  • rorotosso

    Posts: 9

    '... meer punten dan ons hebben gescoord.' = '... meer punten dan WIJ hebben gescoord.'

    • + 0
    • 22 jun 2015 - 11:11
    • En het klopt ook nog niets eens want STR heeft meer punten gescoord dan directe tegenstander Sauber.

      • + 0
      • 22 jun 2015 - 13:29
    • Maar minder dan Lotus..

      • + 0
      • 22 jun 2015 - 22:41
    • Cloffie

      Posts: 411

      omdat onze direct tegenstanders meer punten dan ons, hebben gescoord.

      Zins-technisch en grammaticaal niets mis mee hoor!

      • + 0
      • 23 jun 2015 - 07:13
  • vjenne

    Posts: 561

    Max heeft het bijzonder goed gedaan!

    • + 0
    • 22 jun 2015 - 11:28

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar