Hamilton: "Nooit gevraagd om status als eerste rijder"
- Gepubliceerd op 17 apr 2015 18:49
-
42
- Door: Johan van den Beld
Volgens de Mercedes-coureur is er niets waar van die geruchten: "Ik heb daar nooit om gevraagd. Vettel heeft dat misschien op papier staan, en Alonso vraagt er ook altijd om. Maar ik wil mijn teammaat verslaan op gelijke grond. Ik ken veel coureurs uit het paddock die graag een 'nummer één' status in ontvangst zouden nemen, maar ik heb dat liever niet."
Fernando Alonso reageerde overigens ontkennend op de bovenstaande uitspraken van Hamilton. Volgens de Spanjaard vraagt hij namelijk ook nooit om de topstatus bij een renstal: "In China reed Jenson met een diffuser die ik niet had, omdat er slechts één beschikbaar was. Dat was niet gebeurd als ik eerste coureur bij McLaren was geweest."
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46
Reacties (42)
Login om te reageren-
welles ... nietes ... welles ... nietes ...
Altijd het zelfde.- + 0
- 17 apr 2015 - 18:52
-
Wel raar dat hij hier naar Alonso en Vettel wijst, zonder dat hij dat ook maar kan weten...
- + -1
- 17 apr 2015 - 18:58
-
Niks raars aan, zegt alleen maar iets over zijn persoonlijkheid (dramaqueen) wat we allemaal allang weten.
- + -3
- 18 apr 2015 - 00:08
-
Hij heeft natuurlijk wel ervaring met Alonso als teamgenoot. Wellicht dat hij dat zo ervaren heeft. De courerurs praten onderling ook wel een en ander dus hij kan iets opgevangen hebben.
- + 1
- 18 apr 2015 - 08:27
-
Tja, het was toch echt Hamilton die begon te miepen in Monaco 2007. Maar los daarvan, zelfs al zou Hamilton weten dat Vettel en Alonso vragen om nummer 1 status heeft Hamilton gewoon zijn mond dicht te houden. Dus niet met een vingertje te wijzen wanneer er een vraag gesteld wordt over zijn contractonderhandelingen.
Maar nee, meneer moet weer zoeken naar een kans om zichzelf beter te laten lijken dan hij is.- + -1
- 18 apr 2015 - 10:04
-
Het gaat mij er meer om dat hij naar anderen wijst terwijl dit over hem gaat. Het is totaal onnodig om anderen erbij te betrekken, zeker als je niets kunt aantonen.
- + -1
- 18 apr 2015 - 10:16
-
Ik zie hem hooguit een jaar contract tekenen. Schermutselingen als deze zijn altijd een scheur in het vertrouwen naar elkaar. Hoopt op het tegendeel uiteraard.
- + 0
- 17 apr 2015 - 19:03
-
Hmm, als Lewis de waarheid spreekt hierover dan kan er een streep door mijn vermoeden. @Cypher. Als Alonso er nooit om heeft gevraagd dan heeft hij het wel altijd gekregen :)
- + 0
- 17 apr 2015 - 19:04
-
Maar als Alonso het altijd heeft gekregen, heeft Alonso het ook altijd afgedwongen.
- + -2
- 18 apr 2015 - 00:09
-
Klopt!
- + 0
- 18 apr 2015 - 00:10
-
Wij waren er niet bij en kennen Hamilton niet persoonlijk dus wij kunnen helemaal niet zeggen of geld de doorslag en ook niet of nu Mercedes of McLaren het meeste geld bood. Hamilton dacht dat Mercedes op de lange termijn meer succes zou hebben, meer succes betekend in de F1 een betere wagen en als het echt succesvol is ook een beter salaris. Beide kan en was waarschijnlijk het geval.
- + 0
- 18 apr 2015 - 07:47
-
@Bvonk,
ik mag hopen dat niemand hier werkelijk gelooft dat een f1 teampje als McLaren net zoveel financiele armslag heeft als Mercedes-Benz??
Als Mercedes wil dan kan McLaren echt niet mee in de biedingen hoor.
Misschien wil jij graag geloven dat succes voor de coureurs bepalend is voor de keuze van team (en dat mag jij geloven), maar ik denk dat geld bij de meesten toch op No. 1 staat, en dat is niet enkel bij Lewis het geval.
Buiten dat heb ik wel eens verhalen gehoord dat Lewis bij Mercedes vrijheden zou krijgen (uitdragen van zijn eigen imago, opzetten merchandise, etc) die hij bij McLaren niet, of in mindere maten kreeg.
Je ziet nu al een heel andere Lewis dan destijds bij McLaren, met dat hele gangster gedoe kwam hij bij ome Ron niet zo goed weg.
Mercedes heeft er klaarblijkelijk geen problemen mee dat het "gezicht" van hun merk er zo uit ziet.- + 0
- 18 apr 2015 - 08:45
-
@JEAN ALESI
Achter McLaren dat je nu maar even een teampje noemt staat Honda en zou niet weten waarom die niet evenveel financiele middelen zouden hebben als Mercedes. Succes is afhankelijk van de combinatie wagen, team en coureur, waarbij de wagen erg belangrijk is. Dat verhaal van meer vrijheid bij Mercedes klopt inderdaad, geeft alleen maar aan dat het niet om geld ging, wat mijn punt is.- + 0
- 19 apr 2015 - 08:12
-
Ja natuurlijk nooit gevraagd Lewis !, maar wel even gerefereerd naar 2007 toen hij bij McLaren samen met Alonso reed en ze alle twee 109 punten haalde en Raikkonen met 110 punten wereld kampioen werd. Lewis is nu Wereld Kampioen en dus de 1e coureur.
- + 1
- 17 apr 2015 - 19:05
-
@4mula wat blaf je nou voor onzin ?. Raikonen won ook alleenmaar omdat Hamilton & Alonso met elkaar bezig waren en Alonso & Hamilton ook alleen maar omdat Hamilton 1 DNF meer had en Versnellingbak problemen kreeg in de laatste race
- + -2
- 18 apr 2015 - 10:05
-
Je begrijpt mijn verhaaltje verkeerd. Dat is nou precies wat ik probeer te zeggen Hammilton heeft de ervaring uit 2007 dat wanneer je in een Team geen eerste man heb je aan het eind van het seizoen 1 punt te kort komt om een Mercedes drivers champion te hebben. Ferrari liet in 2007 Massa (die had kunnen winnen en had 84 punten) in zijn thuisrace in Brazilië de tweede viool spelen zodat Kimi hem kon inhaalen en met 1 punt verschil Wereld Kampioen werd.
- + 0
- 18 apr 2015 - 12:08
-
Bij Mercedes ging Hamilton heel veel geld verdienen , dan moet Hamilton toch ook weten dat Mercedes die enorme bedragen niet gaat betalen voor een coureur die dan als 2e viool gaat fungeren.
Het was al vrij duidelijk dat Hamilton de nieuwe ster van Mercedes ging worden.- + -3
- 17 apr 2015 - 19:13
-
Hou nou toch eens op met je idioterie!!! Hamilton kreeg meer aangeboden van McLaren dan van Mercedes!!
- + 2
- 17 apr 2015 - 19:28
-
Echt niet GP, Dennis wilde er niet in meegaan (dat salaris wat Mercedes bood) en heeft ook wat raar geouwehoerd over Hamilton destijds. Hij voelde zich verraden. En wat Sailor verder zegt klopt ook wel. Als ze zo overtuigd van Nico waren geweest hadden ze ook een Bottas of een Grosjean kunnen halen. Dat hadden ze net zo goed kunnen doen trouwens want die zijn alletwee ook bloedsnel
- + -2
- 17 apr 2015 - 19:34
-
McLaren heeft 2 miljoen extra geboden om hem te houden. Mercedes heeft dan aangeboden om hetzelfde te geven. Maar je hebt gelijk. Uiteindelijk kreeg hij meer bij Mercedes omdat ook nog een deel van de rechten kreeg.dat kreeg hij bij Mclaren niet. Maar in basis was er geen verschil bij McLaren en Mercedes. Hij kreeg wel minder aangeboden dan Schumacher.
- + 1
- 17 apr 2015 - 20:03
-
Het valt me op dat vooral de Hamilton -fans weinig weten over Hamilton...
- + -3
- 17 apr 2015 - 20:05
-
Ja hee Sailor, wij zitten niet allemaal bij zijn contract onderhandelingen.
- + 2
- 17 apr 2015 - 20:20
-
LOL! :)
- + 0
- 17 apr 2015 - 20:25
-
En Jij weet het wel sailor. Kijk gewoon eens op internet en je ziet op de eerste pagina al 15 verschillende bedragen De enige reden dat Hamilton wegging bij McLaren was dat ze geen winnende auto konden bouwen en als hij dan toch het verschil wilde maken ze met huin strategien verpesten voor hem. Strategien die wonder boven wonder voor Button wel altijd goed uitpakten. Ze hebben hem gewoon weggejaagd bij McLaren. En als hij een aanbieding heeft van Ferrari zal hij daar zeker niet voor het geld naartoe gaan. Elke formule 1 rijder wil eens in zijn leven voor Ferrari rijden. Maar sorry, ik was vergeten dat jij geen bal verstand hebt van F1.
- + 3
- 17 apr 2015 - 20:33
-
Nee , ik heb ik die onderhanelingen van de contract niet helemaal meegemaakt , ik ben na 10 uur onderhandelen vertrokken , het duurt me wat te lang met Hamilton.
Ik heb toen tegen Hamilton gezegd " ik hoor het wel over een half jaar of je getekend hebt kameraad " ;-)- + 0
- 17 apr 2015 - 20:38
-
En nogmaals LOL :)
- + 3
- 17 apr 2015 - 20:54
-
GP,
Toch zou ik wat beter gaan zoeken op google, voordat je gaat roepen dat mensen geen verstand hebben van formule 1.
Dat Hamilton is vertrokken naar Mercedes heeft helemaal NIKS te maken met de auto.
Mesen roepen wel vaker dat een coureur vertrekt omdat die auto niet meer goed zou zijn , en dat willen de fans ook het liefst horen , maar helaas het is allemaal de poen waar het om gaat- + -2
- 17 apr 2015 - 21:48
-
Sailor,
Onzin, veel gaan voor geld maar velen, die al barsten in het geld, gaan voor uitdaging of omdat ze het zat zijn bij een team.
Dit lastste gold voor Lewis. Had was vorig jaar duidelijk dat het tussen Lewis en mclaren niet meer klikte, plus hij zag geen toekomst met die jarenlange net niet auto en blunders bij het team. Het was ook duidelijk dat lewis net zoveel bij mclaren kon verdienen c.q. Meer bij mclaren. De meesten hier verklaarden Lewis voor gek incl Sailor, tja en daar sta je dan met je F1 expertise- + 0
- 17 apr 2015 - 22:44
-
Dat argument wat jij aandraagt is ook totaal niet aan de orde.
De enige redenen waarom Lewis is vertrokken is omdat hij uiteindelijk net iets meer zou kunnen verdienen bij Mercedes en omdat hij bij Mercedes bijna niet hoeft deel te nemen aan sponsoractiviteiten ,daar hij dat bij Mclaren in de toekomst nog steeds veel moest doen.
Dat Lewis het zat was bij Mclaren is helemaal geen sprake van geweest , dat hij de auto zat was evenmin.
Dat allemaal is nog eens allemaal netjes uitgelegd door de heren Dennis en Whitmarsh , maar die heren weten toch niet hoe het allemaal in elkaar steekt , toch? jij weet toch hoe het allemaal zit dat bij dat team in Woking , ben je uberhaupt ooit wel eens in Woking geweest eigenlijk?- + -2
- 17 apr 2015 - 23:20
-
Zou die gast dat nou gewoon zeggen om ons op stang te jagen? Want ik kan me echt niet voorstellen dat hij die onzin ook nog zelf gelooft
- + 1
- 18 apr 2015 - 00:09
-
Het is niet helemaal onzin wat hij allemaal verkondigd. Al die verhalen ging toen in de rondte. Er waren toen twee grote redenen voor Lewis om te vertrekken de sponsorverplichtingen en het feit hij bij McLaren de trofeeën die hij won niet mocht houden.
- + -1
- 18 apr 2015 - 08:38
-
Ja, ik kan het weten ,want ik ben erbij geweest
- + 0
- 18 apr 2015 - 09:14
-
@Ayrtons
Ik verklaarde Lewis destijds zeker niet voor gek.
Dat geblunder bij McLaren was gewoon een feit, dat zag iedereen dat hem dat veel gekost heeft in zn laatste jaar.
En Mercedes was natuurlijk geen achterhoede team, met alle technische know how die daar al zat, en het budget, nee ze hadden een paar mindere jaren maar het was wel duidelijk dat ze op korte termijn succesvol gingen worden.
Was een slimme zet van Lewis, en het juiste moment ook.
weinig mensen verklaarde hem echt voor gek hoor..- + 1
- 18 apr 2015 - 09:26
-
Plusje voor Sailor
- + -2
- 18 apr 2015 - 10:42
-
Dat Hamilton geen eerste-rijderclausule wil, geloof ik graag. Dat hij toevallig weet dat Alonso (die er geen had toen ze samen reden) en Vettel (waarmee ie nog niet eens in een team gezeten heeft) er een hebben, vind ik sterk.
- + 0
- 17 apr 2015 - 20:40
-
Geen idee, maar als hij dit niet zeker wist, waarom zou hij gezichtsverlies willen lijden?
Die gasten hebben iets meer betrouwbare bronnen dan wie ook.- + -1
- 17 apr 2015 - 22:47
-
Trouwens van Vettel verwacht ik het wel, immers dat is gewoon tussen duitsers en ferrari ;-) of niet eddy, rubens en massa?
- + -1
- 17 apr 2015 - 22:48
-
Want Raikkonen zou zich natuurlijk zo goed voelen bij Ferrari als ie tot tweede viool is geduwd?
Van Schumacher wist trouwens iedereen het.- + 1
- 17 apr 2015 - 23:36
-
Goede zaak van F1today die landen vlaggetjes. Bij jou had ik altijd al de gedachte "Wat een Belg" Chaspatat.be beter forum voor jou.
- + -3
- 18 apr 2015 - 05:51
-
@RUTH
Schumacher werd bij al zn teams tot 2e viool gebombardeerd, ondanks die status reed hij iedereen gewoon snot, zo zat het!
:-)- + 1
- 18 apr 2015 - 08:17
-
Dat Alonso er geen had in 2007 wil niet zeggen dat hij niet om die behandeling vroeg. Dat Ron Dennis dat toen weigerde was reden voor Alonso om de interne mails te openbaren waarmee duidelijk werd dat McLaren wel gebruik maakte van de Spygate info en dat ook de hogere heren daarvan af wisten. Iets wat ze tot dan ontkenden. Of dat de waarheid is zullen we niet weten, maar waar rook is is vuur. Waarom zou Alonso anders al na een jaar vertrekken terwijl hij een tweejarig contract had. Dat hij nu weer terug is bij McLaren spreekt dan wel weer in zijn voordeel. We will never know...
- + 1
- 18 apr 2015 - 08:49
-
Ik dacht dat Alonso de diffuser aan Button gunde. Ik betwijfel of dat ook word gegund zodra Mclaren voorin meedoet. Slecht voorbeeld van Alonso.
- + 2
- 17 apr 2015 - 21:52
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.664 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Posts: 4.935
En Jij weet het wel sailor. Kijk gewoon eens op internet en je ziet op de eerste pagina al 15 verschillende bedragen De enige reden dat Hamilton wegging bij McLaren was dat ze geen winnende auto konden bouwen en als hij dan toch het verschil wilde maken ze met huin strategien verpesten voor hem. ... [Lees verder]