user icon

Hülkenberg gaat gebukt onder moeilijke periode

  • Gepubliceerd op 16 apr 2015 16:49
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Dat Force India momenteel niet competitief is trekt een zware wissel op coureur Nico Hülkenberg. De Duitser leek ooit voorbestemd voor een toekomst bij een topteam, maar de glans gaat er nu een beetje af. Niet dat Hülkenberg daar zelf veel aan kan doen, hij is ook maar afhankelijk van het materiaal en Force India was deze winter rijkelijk laat met de nieuwe VJM08.

De Indiase renstal introduceert als het goed is in Oostenrijk een B-versie van de auto. Tot die tijd is het behelpen. Hülkenberg: "We hebben deze winter in feite stil gestaan terwijl de rest zich bleef ontwikkelen. Het is gewoon een moeilijke situatie. We moeten nog even wachten op verbetering, het is zwaar. Zoals nu heb ik het nog nooit eerder meegemaakt."

"We zijn allemaal racers. Het liefst knokken we voor overwinningen en als dat onmogelijk is, wil je meedoen om punten. Zelfs dat is momenteel niet mogelijk. Toch, dit blijft de beste baan ter wereld. We staan niet waar we willen staan, maar we moeten het ook in perspectief plaatsen. Veel coureurs zijn eerder in een soortgelijke situatie geweest, dus hoe onprofessioneel zou het zijn om na drie races al het hoofd in de schoot te leggen?"

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik vrees dat dit seizoen killing is voor zijn kansen om nog een stoeltje bij een top-team te bemachtigen. Jammer, want het is een goede coureur en het lijkt mij ook wel een sympathieke kerel. Misschien toch maar eens na gaan denken over een vervolg in de lange afstands racerij?

    • + 1
    • 16 apr 2015 - 18:45
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Gelukkig heeft zijn Porsche een goede kans om Le Mans te winnen. Zou mooi zijn als troostprijs. xD

      • + 1
      • 16 apr 2015 - 21:11
    • een goede coureur, maar ik heb er persoonlijk niet zoveel mee, maakt weinig fouten maar hij haalt nooit eens iets geks uit, vorig seizoen Perez in punten verslagen maar ik vind dat Perez enkele leuke races liet zien waarin hij opviel. punten zijn natuurlijk belangrijk maar ik zie liever een coureur bij wie ik op het puntje van mn stoel zit

      • + -1
      • 17 apr 2015 - 08:02
  • wamme016

    Posts: 19

    NOTHINGBUTTHETRUTH>..... Het seizoen duurt nog lang,dus wie weet.

    • + 0
    • 16 apr 2015 - 19:09
  • Kennie

    Posts: 2.561

    Waarschijnlijk het jaar van de waarheid, er staan inmiddels aardig wat jonge gasten te trappelen om het ook eens te proberen en hij heeft ook alweer wat teams achter zijn naam staan. Lotus had beter hem kunnen nemen ipv Pastor, maargoed, achteraf makkelijk en Pastor had/heeft natuurlijk dikke centen...

    • + 0
    • 16 apr 2015 - 22:30
  • Krijg er een beetje een Jos Verstappen gevoel bij. Toptalent die absoluut beter materiaal verdient, en minimaal 1 kans bij een topteam. Echter weinig budget, en pech dat er geen deal kwam op de betere momenten van zijn carierre. Jos had bijvoorbeeld in '96 kunnen tekenen bij Mclaren, Jordan, Sauber, maar koos voor Tyrrell die helaas door het verlies van de Yamaha motor een kansloze auto had in '97.

    Hulkenberg heeft ook een dergelijk moment gehad, toen hij in de belangstelling stond bij Ferrari en Mclaren.
    Wellicht wilt Williams hem terug wanneer Massa met pensioen gaat...

    • + -1
    • 16 apr 2015 - 23:13
    • dat Jos bij McL kon tekenen is mij niet bekend, wel stond hij in 96 weer in de belangstelling na wat leuke races in die middelmatige Arrows.
      Jammer van die Tyrrell ja, de wagen zag er apart uit met die voorkant, helaas moest hij met zo'n kansloze Ford v8 klanten motor rijden, en had hij de pech dat hij Salo als teamgenoot had, die bleek razendsnel, ik denk de moeilijkste teamgenoot die hij gehad heeft

      • + 0
      • 17 apr 2015 - 07:56
    • Hij heeft volgens mij zelfs getest in een McLaren destijds. Ja Hulkenberg heeft echt pech met zn mogelijkheden, dr zijn gewoon teveel goede rijders zou je kunnen stellen.

      • + 0
      • 17 apr 2015 - 08:32
    • brabham-bt50,
      Jos heeft in 93 getest voor McLaren dacht ik. en gekozen voor Benetton omdat hij daar sneller duidelijkheid kreeg, door JJ Letho's test ongeval kon hij naast Schumi instappen, dat was natuurlijk niet best voor een nieuwkomer.
      Hulk doet me niet echt aan Jos denken overigens, qua rijstijl was Jos veel agressiever dan de Hulk (ik vond Jos eigenlijk een veel leukere coureur om naar te kijken)

      • + 0
      • 17 apr 2015 - 08:46
    • Hulkenberg is degelijk en stabiel, das een beetje saai, en hij heeft ook geen valse trucs. Bij Jos wist je nooit hoe het ging aflopen :) Ah ja zo zat t met dat testen bij McLaren.

      • + 0
      • 17 apr 2015 - 09:13
    • Kennie

      Posts: 2.561

      Voor zover ik weet zit JA goed, dat jaar bij Tyrrell was echt een drama voor Jos, alleen die inhaalactie in Canada was geweldig, voor de rest herinner ik me alleen drama's. Hulkenberg had echt nooit naar Sauber moeten gaan en daarna met hangende pootjes weer terug naar FI. Achteraf makkelijk praten, maar het was toen al een stap opzij ipv omhoog. Tot nu toe is hij ook niet echt opgevallen, ben benieuwd of hij nog wat indrukwekkends laat zien dit jaar. Helaas is de auto nu minder en zal hij moeten hopen op de B versie...

      • + 0
      • 17 apr 2015 - 21:18

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar