Rosberg klaar voor gevecht met Ferrari
- Gepubliceerd op 29 maa 2015 12:10
-
24
- Door: Jeroen Jonkers
"Alles wat ik kan zeggen in naam van mijn team, is 'kom maar op Ferrari'," aldus Rosberg na afloop van de race. "Ik weet niet precies de details van onze strategie, maar het was een complexe situatie."
"Ik weet zeker dat we goed werk hebben geleverd, maar mijn felicitaties aan Sebastian. We zullen de volgende race terug moeten slaan", besluit de Duitser. In de strijd om de titel staat Rosberg momenteel derde, tien punten achter teamgenoot Lewis Hamilton.
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (24)
Login om te reageren-
Rosberg is door Vettel uitgenodigd voor de debrief in China
- + 2
- 29 maa 2015 - 12:14
-
Dan zul je toch waar meer gas moeten geven.
Maar als Ferrari die stijgende lijn kan vasthouden , kan ook Lewis het vergeten.
Maar het blijft nu nog even koffiedik kijken , maar spannend is het zeker- + 0
- 29 maa 2015 - 12:14
-
Nou Lewis zit altijd nog in de beste uitgangspositie, maar de Ferrari ST15T is nog veel beter dan ik durfde te hopen, absoluut waar, super goede move van Vettel naar Ferrari, en je ziet; timing is alles. Lullig voor Fernando die al die jaren geen loon naar werken kreeg maar nu lijkt Ferrari op het punt te kunnen gaan oogsten.
Ik hoop wel dat Kimi en Nico ook een beetje kunnen aanhaken met 4 potentiele winnaars iedere race.
Red Bull lijkt te ver teruggevallen, zitten ergens middenin te boeren- + 0
- 30 maa 2015 - 08:16
-
Misschien moet hij zich eerst eens prepareren voor het gevecht met zijn teamgenoot.
- + 1
- 29 maa 2015 - 12:17
-
Hamilton heeft bijna een hele vrijdag gemist en was nog veel sneller, Hamilton hoort bij de topcategorie. Rosberg duidelijk niet.
- + 0
- 29 maa 2015 - 12:18
-
Nu had rosberg wel wat pech deze wedstrijd , hij moest in de pitsstraat wachten op Hamilton , waardoor Rosberg uiteindelijk in een drukker verkeer zat dan Hamilton.
Uiteindelijk eindigde Rosberg maar een dikke 3 seconden achter Hamilton over de eindstreep- + 0
- 29 maa 2015 - 12:26
-
Mooi achterlicht heeft die Ferrari hè?
- + 4
- 29 maa 2015 - 12:19
-
Laat Rosberg eerst maar eens Hamilton verslaan.
Wat mij wel weer duidelijk werd vandaag, is dat Hamilton mentaal gewoon de mindere van Vettel is. Alles moet goed zijn bij Hamilton om optimaal te presteren, is dit niet het geval dan slaat de paniek toe en hoor je hem piepen over de boardradio, 1 stop, 2 stop, jongensss, wat moet ik nu doen:D- + 1
- 29 maa 2015 - 12:19
-
Hold on, heb je Vettel nooit horen piepen vorig jaar of begin 2012? Ik vond Hamilton trouwens een waardige verliezer. Hij stond gewoon met een big smile op het podium.
- + 1
- 29 maa 2015 - 12:32
-
Hamilton was niet aan het piepen. Het team heeft gewoon stomme fouten gemaakt waar hij terecht over ontstemd was. Zonder die blunders van het team was hij winnaar geworden. De pace van de Mercedes is nog steeds beter dan de Ferrari. Ferrari is gewoon veel slimmer geweest en Mercedes arrogant dom. Ze dachten waarschijnlijk dat ze zelfs op de harde band veel sneller waren dan de Ferrari. Hun eigen dikke schuld dat Ferrari ze hier verslagen heeft maar zeker niet de schuld van de rijders.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:47
-
Ferrari heeft een hele grote stap vooruit gemaakt maar ze zijn er nog niet.
Red Bull had het in het verleden ook vaak lastig op dit soort karakteristieke circuits ten opzichte van Ferrari, Mercedes en vooral McLaren toen Red Bull de downforce king was.
Vanaf Spanje neemt Mercedes misschien weer duidelijker de overhand zoals Red Bull ook altijd deed.- + -1
- 29 maa 2015 - 12:23
-
Uhm, Vettel heeft nu al 4 keer op Sepang gewonnen. 3 daarvan waren dus met de goede downforce van de Red Bull.
Iedereen zegt altijd dat Maleisië meer om top speed gaat maar ik betwijfel dat. Er zitten aardig wat hoge snelheids bochten in.
Mercedes had het hier vorig jaar ook niet zo makkelijk als in andere races. Ik herinner me nog dat Vettel voor een groot deel van de race Rosberg kon bijhouden.- + 0
- 29 maa 2015 - 13:04
-
Sepang valt nog enigzins mee inderdaad. Puur vanwege die sector 2 maar als je naar China en Bahrein kijkt bijvoorbeeld. dan zie je ook al aan de resultaten dat de Red Bull het daar in het verleden erg moeilijk heeft gehad.
- + -2
- 29 maa 2015 - 13:39
-
Vergeet niet, dat ook Ferrari vanaf Spanje veel updates meeneemt, Aerodynamisch zullen die zich ook verbeteren. Dit kunnen ze waarschijnlijk met de nieuwe motorupgrade makkelijk doen, met meer downforce. Mercedes moet er nog niet al te zeker van zijn dat ze vanaf daar weer de overhand kunnen hebben. Kan dit seizoen nog wel leuk gevecht worden tussen Ferrari en Mercedes. Gaat nu puur om de ontwikkeling, hoeveel beter kan Mercedes nog en hoe snel en goed kan Ferrari zich verbeteren.
- + 0
- 29 maa 2015 - 13:49
-
China had Red Bull het vooral altijd moeilijk met een goede bandenstrategie, niet zozeer met de rest. Maleisië heeft Vettel in 2010, 2011 en 2013 gewonnen. Vorig jaar werd ie derde. In Bahrein won Vettel in 2012 en in 2013. In 2010 had hij ook gewoon gewonnen als hij geen pech had gehad, in 2011 werd er niet gereden. Dus waar jij dat nu weer vandaan haalt?
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:00
-
Oh vandaar dat Red Bull ook meerdere malen is afgetroefd in de kwalificaties op die circuits.. Door de bandenstrategie, yeah right.. Je kunt niet ontkennen dat Red Bull het daar een stuk moeilijker heeft gehad als in Europa en aan het einde van het seizoen.
- + 0
- 29 maa 2015 - 17:02
-
We gaan nog eens even naar de resultaten kijken...
2010: Pole positie in Bahrein, Maleisië en China: Vettel, Webber, Vettel
2011: Vettel, Vettel (geen Bahrein)
2012: Vettel, Hamilton, Rosberg
2013: Rosberg, Hamilton, Vettel
Dus waar haal jij je gelijk? In 2012 is het wel bekend dat de Red Bull aan het begin van het seizoen niet altijd de beste wagen was, dat was overigens ook niet na Spanje zo, pas ergens naar het einde van het Europese seizoen toe.
En 2013 was het jaar dat Mercedes bijna elke race een pole pakte de eerste helft, maar hun banden opvraten tijdens de race. De jaren daarvoor was Red Bull ook in de kwalificatie gewoon oppermachtig op die circuits. 8 van de 12 poles op de circuits waar ze het volgens jou zogenaamd moeilijker hebben.. Juist ja.- + 0
- 29 maa 2015 - 20:19
-
pfff.
Die is weg straks.
Ik durf de volgende voorspelling wel aan.
2016 2 oude teammaatjes van McLaren worden weer verenigt.
én dat zal niet bij McLaren zijn.- + -4
- 29 maa 2015 - 12:52
-
Deze race gaat de boeken in als het begin van de tactische missers van Mercedes. Ik snapte de banden keuzes helemaal niet meer. Hamilton begreep ook niet waarom hij de harde banden kreeg terwijl de rest op zacht veel sneller was. Pitten tijdens de 1e safety car was ook een tactische misser. Laat dan 1 van de 2 pitten en de ander door rijden.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:14
-
Helemaal mee eens. Zelfs Hamilton zelf begreep er helemaal niets meer van na zijn tweede stop. Weer een harde band?? En wat een belachelijke boodschappen kreeg hij toch. Nogal logisch dat geirriteerd geraakte.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:50
-
Ze hadden blijkbaar geen goed setje andere banden meer liggen van Hamilton.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:57
-
Van mij mogen ze nog wel even doorgaan zo:)
- + 0
- 29 maa 2015 - 16:56
-
Rosberg iets met het achterlicht van je Mercedes?
- + 0
- 29 maa 2015 - 16:40
-
Heb ik iets gemist?
- + 0
- 29 maa 2015 - 16:57
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Posts: 3.846
Mooi achterlicht heeft die Ferrari hè?