Mercedes GT S nieuwe safety car in de Formule 1

Vanaf komend seizoen zal er een andere safety car aanwezig zijn tijdens de Formule 1-weekenden. De afgelopen vijf jaar was de Mercedes SLS AMG de officiële safety car, maar vanaf 2015 zet Mercedes een GT S AMG-versie in.

De safety car wordt zoals altijd bestuurd door Bernd Maylander. Ook de medical car die wordt ingezet tijdens de races, zal een ander model zijn dan voorheen. Alan van der Merwe en dr. Ian Roberts zitten vanaf komend seizoen achter het stuur van een Mercedes C63 S. Beide wagens zijn uitgerust met een 4-liter V8 biturbo-motor.

Ik zag dit ding ook op Top Gear, vind hem echt lelijk.

  • 1
  • 7 maa 2015 - 16:20

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Illym3ns

    Posts: 236

    Kwam op een ander forum waar iemand zei: "klopt, lease-auto's worden bij ons op de zaak ook iedere 5 jaar vervangen".

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 13:45
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Bij ons op "de zaak" zijn ze over het algemeen na twee jaar volledig afgeschreven en belanden compleet met gaten in het dashboard en kapotte stoelen en 15x herstelde bumpers bij de domeinen ;)

      • + 0
      • 7 maa 2015 - 13:53
    • Haha ja van jou hoef je ook niet anders te verwachten Mercedes fanboyyy...

      • + 0
      • 7 maa 2015 - 20:21
    • Wat meer volwassenheid en inhoud zou wel op zijn plaats zijn Sander.. Kinderachtige reactie zeg.

      De technologie achter deze auto maakt hem mooier dan hij doet lijken. Maar dat begrijp jij niet omdat je niks van deze auto weet.

      • + 0
      • 7 maa 2015 - 20:35
  • Ziet er goed uit!

    http://wwwPUNTcarxmotorPUNTcom/wp-content/uploads/2015/03/Mercedes-AMG-GT-S-F1-Safety-Car-and-C63-Estate-F1-Medical-Car-2PUNTjpg

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 14:12
    • Alias

      Posts: 43

      iets minder PUNTJES graag

      • + -1
      • 7 maa 2015 - 14:27
    • Dat heeft te maken met het filter.. De eerste link kwam er eerst weer niet doorheen en dan is het altijd nog maar de vraag of hij ooit uberhaupt gepost wordt, soms pas na een paar uur en soms gewoon helemaal niet.

      • + -1
      • 7 maa 2015 - 14:32
  • Ik zag dit ding ook op Top Gear, vind hem echt lelijk.

    • + 1
    • 7 maa 2015 - 16:20
    • Echt weer zo een opa sportauto, met een Alfa Brera kont.

      • + 0
      • 7 maa 2015 - 20:20
    • @Sander

      Het is niet het mooiste meisje uit de klas, maar dit is wel een circuitmonster pur sang. Dit is de eerste Mercedes waarbij ze de nadruk op pure prestaties hebben gericht voor op het circuit. Kwa ontwikkeling van deze auto hebben ze exact gedaan wat Ferrari doet. Deze gaat in de GT3 klasse rijden.. En ik moet zeggen dat die een pak bruuter is met een verbredingskit!

      • + 0
      • 7 maa 2015 - 20:25
  • Kevin

    Posts: 5.397

    Ik vind het van de voorkant veel op de SLS lijken, maar de achterkant is echt superlelijk.

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 16:26
  • louc_

    Posts: 2.303

    Waarschijnlijk klinkt ie beter dan de F1.

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 17:14
  • v6power

    Posts: 689

    Lelijke auto.

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 19:47
  • v6power

    Posts: 689

    Lelijke auto.

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 19:47
  • v6power

    Posts: 689

    Lelijke auto.

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 19:47
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Ik vind hem wel cool, maar wat L Hamilton zegt, de GT3 versie is een stukje bruter.
    Kijk eens op Chris Harris voor een review op Laguna Seca met de GT. Leuk stukje en dan wordt er ook serieus gas mee gegeven door iemand die weet wat ie doet......
    @ SanderF1: dit heeft trouwens ook niet veel met Fanboyism te maken hoor, gewoon een dikke race versie, is altijd goed (ongeacht het merk!)........vind ik dan toch he!!

    • + 1
    • 7 maa 2015 - 21:46
  • Die wagens van destijds vond ik altijd wel geinig om het veld op te houden zoals in Imola 94, Opel Vectra, Alfa's op Monza enz enz.

    Beter dan dit, al jaren dat saaie grijs. Precies zo kil en zakelijk als die domme regeltjes. Dat ding rijdt op elk circuit, wat beter zou zijn, is op elk circuit dezelfde marshalls langs de baan, dat is vele malen belangrijker.

    • + 0
    • 7 maa 2015 - 22:38

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar