Mercedes GT S nieuwe safety car in de Formule 1
- Gepubliceerd op 07 maa 2015 13:39
-
20
- Door: Jeroen Jonkers
De safety car wordt zoals altijd bestuurd door Bernd Maylander. Ook de medical car die wordt ingezet tijdens de races, zal een ander model zijn dan voorheen. Alan van der Merwe en dr. Ian Roberts zitten vanaf komend seizoen achter het stuur van een Mercedes C63 S. Beide wagens zijn uitgerust met een 4-liter V8 biturbo-motor.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (20)
Login om te reageren-
Kwam op een ander forum waar iemand zei: "klopt, lease-auto's worden bij ons op de zaak ook iedere 5 jaar vervangen".
- + 0
- 7 maa 2015 - 13:45
-
Bij ons op "de zaak" zijn ze over het algemeen na twee jaar volledig afgeschreven en belanden compleet met gaten in het dashboard en kapotte stoelen en 15x herstelde bumpers bij de domeinen ;)
- + 0
- 7 maa 2015 - 13:53
-
www.formula1.com/w(...)nual/15c168_033.jpg
- + 0
- 7 maa 2015 - 14:03
-
Haha ja van jou hoef je ook niet anders te verwachten Mercedes fanboyyy...
- + 0
- 7 maa 2015 - 20:21
-
Wat meer volwassenheid en inhoud zou wel op zijn plaats zijn Sander.. Kinderachtige reactie zeg.
De technologie achter deze auto maakt hem mooier dan hij doet lijken. Maar dat begrijp jij niet omdat je niks van deze auto weet.- + 0
- 7 maa 2015 - 20:35
-
Ziet er goed uit!
http://wwwPUNTcarxmotorPUNTcom/wp-content/uploads/2015/03/Mercedes-AMG-GT-S-F1-Safety-Car-and-C63-Estate-F1-Medical-Car-2PUNTjpg- + 0
- 7 maa 2015 - 14:12
-
iets minder PUNTJES graag
- + -1
- 7 maa 2015 - 14:27
-
Dat heeft te maken met het filter.. De eerste link kwam er eerst weer niet doorheen en dan is het altijd nog maar de vraag of hij ooit uberhaupt gepost wordt, soms pas na een paar uur en soms gewoon helemaal niet.
- + -1
- 7 maa 2015 - 14:32
-
Ik zag dit ding ook op Top Gear, vind hem echt lelijk.
- + 1
- 7 maa 2015 - 16:20
-
Echt weer zo een opa sportauto, met een Alfa Brera kont.
- + 0
- 7 maa 2015 - 20:20
-
@Sander
Het is niet het mooiste meisje uit de klas, maar dit is wel een circuitmonster pur sang. Dit is de eerste Mercedes waarbij ze de nadruk op pure prestaties hebben gericht voor op het circuit. Kwa ontwikkeling van deze auto hebben ze exact gedaan wat Ferrari doet. Deze gaat in de GT3 klasse rijden.. En ik moet zeggen dat die een pak bruuter is met een verbredingskit!- + 0
- 7 maa 2015 - 20:25
-
Ik vind het van de voorkant veel op de SLS lijken, maar de achterkant is echt superlelijk.
- + 0
- 7 maa 2015 - 16:26
-
Waarschijnlijk klinkt ie beter dan de F1.
- + 0
- 7 maa 2015 - 17:14
-
Lelijke auto.
- + 0
- 7 maa 2015 - 19:47
-
Lelijke auto.
- + 0
- 7 maa 2015 - 19:47
-
Lelijke auto.
- + 0
- 7 maa 2015 - 19:47
-
Het kon mooier, vooral de achterkant. Deze auto gaat ook in de GT3 rijden en die ziet er wel fantastisch uit!
www.youtube.com/watch?v=Ov9Ow1IacT8- + 0
- 7 maa 2015 - 20:12
-
Wow, wat een brute voorkant
- + 0
- 8 maa 2015 - 23:01
-
Ik vind hem wel cool, maar wat L Hamilton zegt, de GT3 versie is een stukje bruter.
Kijk eens op Chris Harris voor een review op Laguna Seca met de GT. Leuk stukje en dan wordt er ook serieus gas mee gegeven door iemand die weet wat ie doet......
@ SanderF1: dit heeft trouwens ook niet veel met Fanboyism te maken hoor, gewoon een dikke race versie, is altijd goed (ongeacht het merk!)........vind ik dan toch he!!- + 1
- 7 maa 2015 - 21:46
-
Die wagens van destijds vond ik altijd wel geinig om het veld op te houden zoals in Imola 94, Opel Vectra, Alfa's op Monza enz enz.
Beter dan dit, al jaren dat saaie grijs. Precies zo kil en zakelijk als die domme regeltjes. Dat ding rijdt op elk circuit, wat beter zou zijn, is op elk circuit dezelfde marshalls langs de baan, dat is vele malen belangrijker.- + 0
- 7 maa 2015 - 22:38
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Posts: 506
Ik zag dit ding ook op Top Gear, vind hem echt lelijk.