Hamilton verbaasd door set-up problemen Mercedes
- Gepubliceerd op 01 maa 2015 10:47
-
15
- Door: Jeroen Jonkers
"We hadden zaterdag geen spectaculaire dag", aldus Hamilton. "Ik reed een ronde bij elkaar, maar de baan was redelijk langzaam vergeleken met de eerste dag. We proberen alles te begrijpen, maar opeens voelde de auto slechter aan dan op de eerste dag. We hebben wat aanpassingen gedaan om te kijken hoe het zou kunnen komen, misschien iets met de baan of de banden."
"Het lijkt erop dat de baan de laatste dagen wat grip heeft verloren, dus het gevoel was niet geweldig. Nico voelde zich vrijdag ook al niet comfortabel in de auto en ik voelde me hetzelfde. We vermoeden dat de banden en het circuit zich iets anders gedragen de afgelopen dagen, en we denken dat de baan minimaal een halve seconde langzamer is dan de eerste dag", besluit Hamilton.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (15)
Login om te reageren-
Ik denk dat ze een beetje te verwend zijn geworden door vorig seizoen. Volgens analisten en ooggetuigen ziet de Mercedes er veruit het meest stabiel uit. Als iedereen in dezelfde livery zou rijden dan zou je de Mercedes eruit kunnen pikken las ik zelfs van iemand.
- + 0
- 1 maa 2015 - 10:51
-
Ben ik met je eens L.Hamilton. Maar kan die twee ook wel begrijpen. Ondanks de waarschijnlijke voorsprong ten opzichte van de rest is het goed te horen, dat ze er niet met de pet naar gooien.
- + 0
- 1 maa 2015 - 10:55
-
Dat wel ja, het is goed dat ze geen genoegen nemen met een mindere balans dan vorig jaar. Maarja dit jaar is dat waarschijnlijk gewoon een stukje moeilijker geworden omdat de auto en de 2015 banden een pak sneller zijn geworden. De F1 kan dit seizoen ronderecords doen sneuvelen. Mag het dan zo zijn dat de auto iets moeilijker te besturen is en daardoor iets minder comfortabel aanvoelt? Volkomen normaal denk ik.
Dit kun je nauwelijks een probleem noemen. Ja een pure luxeprobleem..- + 0
- 1 maa 2015 - 11:03
-
Tja, er gaan echter ook geluiden dat die Mercedes helemaal niet zo stabiel is. Dat het chassis de snelheid en kracht van de PU niet goed kan handelen. En Lewis geeft het hier zelf ook aan. "Ik reed een ronde bij elkaar", en dat klopt wel want na z'n snelle ronde miste hij bocht 1. En in de ronde daarna kon hij zich niet verbeteren door een onbalans in sector 2.
De Mercedessen hebben natuurlijk een flinke voorsprong maar ik twijfel zeer of ze die grote voorsprong ook in de hele race zullen hebben. Ook bij de betrouwbaarheid mag nog rustig wat vraagtekens geplaatst worden.
Ik denk daarom dat ze oprecht bezorgd zijn i.p.v. verwend.- + 1
- 1 maa 2015 - 11:59
-
L.Hamilton,
Ik vind het wel mooi. Zo'n goede bolide, en maar (valt mee) klagen. Uiteraard wordt alles anders naarmate de snelheid nog verder omhoog gaat. Vandaar waarschijnlijk ook de experimenten met de set-up gisteren. ik ben benieuwd naar vandaag. Welk team durfst zich wat bloot te stellen aan de werkelijke pace, die ze kunnen rijden?- + 0
- 1 maa 2015 - 12:02
-
Denk dat het heel logisch en prima te verklaren is: die auto is zo ontzettend goed dat alles wat niet goed is er direct uitspringt en dus opvalt. Zie het als Doutzen Kroes die een heel klein pukkeltje op haar gezicht heeft, dat valt bij haar meer op dan bij de vrouwen van de meesten van ons..:-)
- + 2
- 1 maa 2015 - 14:00
-
LOL@BEEMERDUDE :)
- + 0
- 1 maa 2015 - 14:35
-
Chelios: heb die van mij nog eens goed aangekeken vandaag en daar mankeert toch meer aan als ik dacht...:-)
Maar het wel een toppertje!!- + 1
- 2 maa 2015 - 00:04
-
Hahah, die Beemerdude! Mooie vent ben je! -;) Was het niet zoiets als; Het enige wat goed is in een vrouw is wat je er zelf in stopt? -:)
- + 0
- 2 maa 2015 - 15:07
-
Je zou bijna medelijden krijgen met Mercedes :)
- + 3
- 1 maa 2015 - 11:18
-
LOL @ CYPHER :-)
- + 0
- 1 maa 2015 - 11:55
-
Volgens mij kampen ze allemaal met set-up uitdagingen, tis immers een test om op het limiet het uiterste uit de auto te halen.
En ja, soms loop je tegen de grenzen van een bolide aan en daar hadden ze vorig jaar ook.
Dan praat ik natuurlijk niet over zaken die sowieso goed moeten zijn en staan los van grenzen opzoeken.- + 0
- 1 maa 2015 - 12:25
-
Op zich natuurlijk wel een positief teken dit! Betekend dat ze het waarschijnlijk niet zo makkelijk gaan krijgen en de dominantie misschien mee gaat vallen. Als het waar is wat @PETER zegt, dan kan het inderdaad nog best zwaar gaan worden. Ook als je dan hoort van mensen dat de Ferrari echt stabiel oogt, en als die dan nog wat meer vermogen en downforce kunnen vinden kan het nog best leuk gaan worden dit seizoen. Ik denk niet in het begin, maar tegen de zomerstop zal het gat wel flink geslonken zijn denk en hoop ik. Laat Mercedes er maar voor werken, laat het maar niet gemakkelijk gaan! Sterker nog, laat ze de titel dit jaar maar mislopen! Of ben ik nu teveel aan het wensen/dromen?
- + 2
- 1 maa 2015 - 13:16
-
@SWIFTMICHAEL91
Je bent aan het dromen, en dat zeg ik als Ferrari-fan.
Het feit dat ze met zo'n goede auto nog zeggen niet de optimale set-up te hebben kan voor de concurrentie alleen maar als een extra trap in de ballen worden opgevat. De enigste hoop die er nog was bestond uit de hoop dat de Mercedes al een super-set-up had en zeer licht was en daardoor die tijden kon rijden. Als dat dus niet het geval was dan weten de teams nu al dat 2015 een repeat van 2014 gaat worden, waarbij alleen de samenstelling van de achtervolgers anders lijkt te worden (Ferrari sterker) maar het gat van Mercedes tot de eerste achtervolger (alleen de naam van de eerste achtervolger wordt anders) hetzelfde blijft.- + 1
- 1 maa 2015 - 13:34
-
@RACHUNT, Daar heb je helemaal gelijk in, ook ik verwacht dat (helaas) wel. Denk wel dat het verschil nu groter lijkt dan het in werkelijk is, ik denk dat het maximaal 5/6 tienden van een seconde gaat zijn, maar ook dit blijft wel een groot verschil natuurlijk. Maar ja dromen en hopen mag altijd natuurlijk! Ook ik ben groot Ferrari-fan en hoop dus inderdaad op een rood seizoen! Maar moet wel realistisch blijven, denk dat voorlopig 2de achter Mercedes hoogst haalbare gaat zijn.
- + 0
- 1 maa 2015 - 16:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Posts: 2.195
Je zou bijna medelijden krijgen met Mercedes :)