Rosberg erg tevreden met eerste podium voor Mercedes
- Gepubliceerd op 04 apr 2010 12:24
-
14
- Door: Robin Smeets
"Dit is een fantastisch resultaat voor ons vandaag", vertelde Rosberg. "Ik ben erg tevreden, maar mijn start verliep niet zo geweldig. Ik had veel wielspin en verloop zo wat tijd bij de start. Vanaf dat moment werd het moeilijk om de Red Bull's te volgen en Robert Kubica bleef bij mij in de buurt."
"In de tweede stint op nieuwe banden verliep het wat beter en ik ben blij dat ik Mercedes het eerste podium heb kunnen schenken. Ik moet het team bedanken voor hun werk wat ze hebben verricht, maar we zijn nog niet helemaal waar we willen zijn."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 10.412
zeer netjes.. maar even of topic vraag voor beheerders van deze site? waarom krijg ik via firefox dat mijn naam en wachtwoord niet bestaat? zelfs wachtwoord vergeten wil niet dan kent hij het mail adres niet...? nu gewoon via internet exploer wil het wel.krijg via fire fox een fout melding.
Posts: 11.414
Ja, we hebben hem tijdens de race niet gezien, maar hij scoort wel mooi een podium met een auto die normaal gesproken toch hooguit goed zou zijn voor een 7e plek.
Het is jammer dat Rosberg wederom niet in een auto zit die kan vechten om het kampioenschap, maar misschien dat mensen nu (nu hij Schumacher zoekt rijdt) eindelijk zien hoe vreselijk goed hij werkelijk is.
Posts: 932
Onder normale omstandigheden was hij vandaag idd slechts 7e geworden. De ferrari\'s en de mclarens moesten van ver komen, daarom pakte Rosberg een podium. Dus door te zeggen dat hij een podium pakt terwijl hij in een mindere auto zit is ontstaan door het misgokken van anderen tijdens qualificatie en dat heeft niet zo veel met zijn stuurmanskunst te maken.
Ook Schumacher zoek rijden vind ik nogal overdreven. Het voordeel (voorlopig) van Rosberg is dat Schumacher er 3 jaar uit is geweest en nog zijn ritme moet pakken. Ik wil het wel eens zien als we een paar GP\'s verder zijn, zo tegen de helft van het seizoen.
Rosberg heeft 3 jaar lang mogen groeien bij Williams dat is zijn geluk geweest, geen druk, ruimte om zich ontwikkelen.
Posts: 11.414
Ja normaal gesproken was hij niet zo hoog gekomen. Nou en? Hij laat gewoon zien een strakke race te rijden en met name het verschil tussen Rosberg en Schumacher is gewoon heel duidelijk.
Het is inderdaad nog niet zo extreem zoals tussen Alonso en Piquet. Wat was daar de eindstand 26-1?
Dan nog, het staat nu overtuigend 3-0 voor Rosberg. Schumacher is nog geen moment beter geweest dan Rosberg.
Piquet heeft ook de tijd gehad om te groeien. Anderhalf seizoen (te) lang. In die tijd ging hij helaas alleen maar slechter rijden. Bij Rosberg ging dat inderdaad wel gewoon goed. Verschil was ook wel dat Rosberg al meteen in zijn eerste race liet zien dat hij goed is.
Posts: 169
Schumacher was vrijdagmiddag sneller dan rosberg, zaterdagochtend sneller dan Rosberg.
En schumacher was dit weekend ook sneller op zaterdagochtend, en hij was in Q1 sneller dan Rosberg Q2 sneller dan Rosberg misschien heb je niet opgelet maar Schumacher zal in china voor Rosberg staan ik heb alle vertrouwen net als in 2006 toen iedereen roepte dat Schumacher het niet meer kon en wie kwam er terug in de titelstrijd dhr Schumacher
Posts: 932
Idd zoals Michel zegt heeft Schumacher Rosberg het hele weekend gedomineerd in tijden, behalve met Q3. Rosberg weet een auto thuis te brengen helemaak gewedig, maar zoek rijden ??
Rosberg en Schumi krijgen een gelijke behandeling, die heeft Piquet nooit gehad. Daarbij is Alonso beter dan Schumi op het moment is. Jaren geleden waren Piquet en Rosberg net zo snel tijdens tests bij Williams, dus in de basis doen deze 2 voor elkaar nniet veel onder.
Posts: 9.505
het staat overtuigend 3-0??? Kijk je ook even naar de omstandigheden. Race 1 was inderdaad in het voordeel van rosberg, daar moet ik je gewoon gelijk in geven. Race 2 was in het voordeel van schumacher, tot hij getorpedeerd werd door alonso. Race 3 weten we niet door de pech, al leek hier het voordeel voor rosberg. Dat is dus overtuigend 1-0 ipv 3-0 ;)
Posts: 11.414
Schumacher werd in Australie echt zoekgereden door Rosberg. Achteraf nog wat laf gemompel over een \"probleem\" bij de auto van Schumacher, maar dat was er gewoon niet. Sterker nog, Schumacher had de 4e snelste raceronde. Die auto was gewoon prima, maar Schumacher werd gedold door een rookie in een STR.
Het verschil per race was dan misschien niet groot, maar het staat wel overtuigend 3-0. Zowel in de kwalificatie als de races.
Ik geloof er geen moer van dat de Schumacher fans dat vooraf geloofd zouden hebben. Laat staan dat ze daar vanuit gegaan zijn. Schumacher zelf ook niet met als zijn grootspraak vooraf.
Ik ben hier compleet verketterd toen ik zei dat Rosberg het nog wel eens heel moeilijk kon gaan maken voor Schumacher. Dat kon en zou niet gebeuren want bla blah 5 jaar geleden nog 7 voudig wereldkampioen blah blah beste coureur ooit blah blah Rosberg stelt niets voor blah blah
Ik vraag me ook sterk af of ze Schumacher nog steeds als eerste rijder gaan helpen zoals ze in Bahrein deden. Daar naaiden ze Rosberg een oor aan door Schumacher als eerste binnen te laten komen. Dat kostte uiteindelijk Rosberg (en Mercedes) een podium alleen om Schumacher de blamage te besparen dat Button en Webber hem zouden passeren. Ik denk niet dat ze die fout nog een keer maken.
Posts: 331
en terecht plaats 3 op het podium,is gegaan voor de punten en hij heeft ze verdiendt dik verdiendt.
jammer dat MS uitviel,anders had het een andere wending gegeven in de race vooraan de top buiten de redbull\'s
mclaren 1
Posts: 57
Hihi, er gaat er eentje stil zijn hier op\'t forum! :-)
Pracgtige prestatie en oververdiend!
Posts: 57
Uiteraard: prachtige! sorry.
Posts: 2.091
Precies Renzo, 3 jaar lang mogen groeien en gelijk had ie.
Betwijfel je stelling dat hij onder normale omstandigheden 7e had geworden... Je weet het nl. nooit in een race en onder normale omstandigheden was ik 10 jaar gelden al wereldkampioen geweest.... :-)
Overigens Patrickl we hebben de top 4 de hele race niet gezien...
Posts: 9.505
super voor mercedes dat er dus daadwerkelijk vooruitgang in zit. Nu de auto nog wat meer naar schumachers zin en dan kunnen ze hopelijk echt potten gaan breken
Posts: 8.004
Tja Rosberg (geweldig coureur)......ik weet niet waar jullie als team willen zitten maar, als je daar de p1 en p2 mee bedoeld zie ik het somber in dit seizoen.
Ik denk zelfs dat team Mercedes blij kan zijn met 1 of 2 overwinningen dit seizoen.
En jah ook ik denk dat shumi, rosberg niet zomaar weg rijdt niet na een half seizoen zelfs niet na 3 seizoenen (mochten ze nog in hetzelfde team zitten).
Wel jammer dat de Shumi fans zich blijven schuilen achter het feit dat ie 3 jaar niet heeft geraced.
Denk wel als de wagen meer naar zijn hand staat, dat ie gelijkwaardige prestaties kan neer zetten ten opzichte van Rosberg.