Rosberg erg tevreden met eerste podium voor Mercedes

Nico Rosberg kende een sterk Grand Prix-weekend op het Maleisische circuit in Sepang. De Duitser reed een solide race en pakte uiteindelijk het eerste podium voor Mercedes met zijn derde plaats.

"Dit is een fantastisch resultaat voor ons vandaag", vertelde Rosberg. "Ik ben erg tevreden, maar mijn start verliep niet zo geweldig. Ik had veel wielspin en verloop zo wat tijd bij de start. Vanaf dat moment werd het moeilijk om de Red Bull's te volgen en Robert Kubica bleef bij mij in de buurt."

"In de tweede stint op nieuwe banden verliep het wat beter en ik ben blij dat ik Mercedes het eerste podium heb kunnen schenken. Ik moet het team bedanken voor hun werk wat ze hebben verricht, maar we zijn nog niet helemaal waar we willen zijn."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • zeer netjes.. maar even of topic vraag voor beheerders van deze site? waarom krijg ik via firefox dat mijn naam en wachtwoord niet bestaat? zelfs wachtwoord vergeten wil niet dan kent hij het mail adres niet...? nu gewoon via internet exploer wil het wel.krijg via fire fox een fout melding.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:08
  • Ja, we hebben hem tijdens de race niet gezien, maar hij scoort wel mooi een podium met een auto die normaal gesproken toch hooguit goed zou zijn voor een 7e plek.

    Het is jammer dat Rosberg wederom niet in een auto zit die kan vechten om het kampioenschap, maar misschien dat mensen nu (nu hij Schumacher zoekt rijdt) eindelijk zien hoe vreselijk goed hij werkelijk is.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:11
    • renzo

      Posts: 932

      Onder normale omstandigheden was hij vandaag idd slechts 7e geworden. De ferrari\'s en de mclarens moesten van ver komen, daarom pakte Rosberg een podium. Dus door te zeggen dat hij een podium pakt terwijl hij in een mindere auto zit is ontstaan door het misgokken van anderen tijdens qualificatie en dat heeft niet zo veel met zijn stuurmanskunst te maken.

      Ook Schumacher zoek rijden vind ik nogal overdreven. Het voordeel (voorlopig) van Rosberg is dat Schumacher er 3 jaar uit is geweest en nog zijn ritme moet pakken. Ik wil het wel eens zien als we een paar GP\'s verder zijn, zo tegen de helft van het seizoen.

      Rosberg heeft 3 jaar lang mogen groeien bij Williams dat is zijn geluk geweest, geen druk, ruimte om zich ontwikkelen.

      • + 0
      • 4 apr 2010 - 14:22
      • Ja normaal gesproken was hij niet zo hoog gekomen. Nou en? Hij laat gewoon zien een strakke race te rijden en met name het verschil tussen Rosberg en Schumacher is gewoon heel duidelijk.

        Het is inderdaad nog niet zo extreem zoals tussen Alonso en Piquet. Wat was daar de eindstand 26-1?

        Dan nog, het staat nu overtuigend 3-0 voor Rosberg. Schumacher is nog geen moment beter geweest dan Rosberg.

        Piquet heeft ook de tijd gehad om te groeien. Anderhalf seizoen (te) lang. In die tijd ging hij helaas alleen maar slechter rijden. Bij Rosberg ging dat inderdaad wel gewoon goed. Verschil was ook wel dat Rosberg al meteen in zijn eerste race liet zien dat hij goed is.

        • + 0
        • 4 apr 2010 - 20:00
        • Schumacher was vrijdagmiddag sneller dan rosberg, zaterdagochtend sneller dan Rosberg.
          En schumacher was dit weekend ook sneller op zaterdagochtend, en hij was in Q1 sneller dan Rosberg Q2 sneller dan Rosberg misschien heb je niet opgelet maar Schumacher zal in china voor Rosberg staan ik heb alle vertrouwen net als in 2006 toen iedereen roepte dat Schumacher het niet meer kon en wie kwam er terug in de titelstrijd dhr Schumacher

          • + 0
          • 4 apr 2010 - 20:30
        • renzo

          Posts: 932

          Idd zoals Michel zegt heeft Schumacher Rosberg het hele weekend gedomineerd in tijden, behalve met Q3. Rosberg weet een auto thuis te brengen helemaak gewedig, maar zoek rijden ??
          Rosberg en Schumi krijgen een gelijke behandeling, die heeft Piquet nooit gehad. Daarbij is Alonso beter dan Schumi op het moment is. Jaren geleden waren Piquet en Rosberg net zo snel tijdens tests bij Williams, dus in de basis doen deze 2 voor elkaar nniet veel onder.

          • + 0
          • 5 apr 2010 - 07:46
        • het staat overtuigend 3-0??? Kijk je ook even naar de omstandigheden. Race 1 was inderdaad in het voordeel van rosberg, daar moet ik je gewoon gelijk in geven. Race 2 was in het voordeel van schumacher, tot hij getorpedeerd werd door alonso. Race 3 weten we niet door de pech, al leek hier het voordeel voor rosberg. Dat is dus overtuigend 1-0 ipv 3-0 ;)

          • + 0
          • 5 apr 2010 - 10:48
          • Schumacher werd in Australie echt zoekgereden door Rosberg. Achteraf nog wat laf gemompel over een \"probleem\" bij de auto van Schumacher, maar dat was er gewoon niet. Sterker nog, Schumacher had de 4e snelste raceronde. Die auto was gewoon prima, maar Schumacher werd gedold door een rookie in een STR.

            Het verschil per race was dan misschien niet groot, maar het staat wel overtuigend 3-0. Zowel in de kwalificatie als de races.

            Ik geloof er geen moer van dat de Schumacher fans dat vooraf geloofd zouden hebben. Laat staan dat ze daar vanuit gegaan zijn. Schumacher zelf ook niet met als zijn grootspraak vooraf.

            Ik ben hier compleet verketterd toen ik zei dat Rosberg het nog wel eens heel moeilijk kon gaan maken voor Schumacher. Dat kon en zou niet gebeuren want bla blah 5 jaar geleden nog 7 voudig wereldkampioen blah blah beste coureur ooit blah blah Rosberg stelt niets voor blah blah

            Ik vraag me ook sterk af of ze Schumacher nog steeds als eerste rijder gaan helpen zoals ze in Bahrein deden. Daar naaiden ze Rosberg een oor aan door Schumacher als eerste binnen te laten komen. Dat kostte uiteindelijk Rosberg (en Mercedes) een podium alleen om Schumacher de blamage te besparen dat Button en Webber hem zouden passeren. Ik denk niet dat ze die fout nog een keer maken.

            • + 0
            • 5 apr 2010 - 23:14
  • mclaren1

    Posts: 331

    en terecht plaats 3 op het podium,is gegaan voor de punten en hij heeft ze verdiendt dik verdiendt.

    jammer dat MS uitviel,anders had het een andere wending gegeven in de race vooraan de top buiten de redbull\'s

    mclaren 1

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:15
  • Xtrapower

    Posts: 57

    Hihi, er gaat er eentje stil zijn hier op\'t forum! :-)

    Pracgtige prestatie en oververdiend!

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:33
  • Xtrapower

    Posts: 57

    Uiteraard: prachtige! sorry.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 13:34
  • Precies Renzo, 3 jaar lang mogen groeien en gelijk had ie.
    Betwijfel je stelling dat hij onder normale omstandigheden 7e had geworden... Je weet het nl. nooit in een race en onder normale omstandigheden was ik 10 jaar gelden al wereldkampioen geweest.... :-)

    Overigens Patrickl we hebben de top 4 de hele race niet gezien...

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 16:12
  • super voor mercedes dat er dus daadwerkelijk vooruitgang in zit. Nu de auto nog wat meer naar schumachers zin en dan kunnen ze hopelijk echt potten gaan breken

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 16:28
  • Tja Rosberg (geweldig coureur)......ik weet niet waar jullie als team willen zitten maar, als je daar de p1 en p2 mee bedoeld zie ik het somber in dit seizoen.
    Ik denk zelfs dat team Mercedes blij kan zijn met 1 of 2 overwinningen dit seizoen.
    En jah ook ik denk dat shumi, rosberg niet zomaar weg rijdt niet na een half seizoen zelfs niet na 3 seizoenen (mochten ze nog in hetzelfde team zitten).
    Wel jammer dat de Shumi fans zich blijven schuilen achter het feit dat ie 3 jaar niet heeft geraced.
    Denk wel als de wagen meer naar zijn hand staat, dat ie gelijkwaardige prestaties kan neer zetten ten opzichte van Rosberg.

    • + 0
    • 4 apr 2010 - 20:48

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (40)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar