Michael Schumacher valt uit: "Dit hoort bij het racen"
- Gepubliceerd op 04 apr 2010 11:20
-
23
- Door: Robin Smeets
"Hier had ik meer van verwacht", begon Schumacher. "Ik reed achter Adrian Sutil en was mijn banden aan het sparen, zodat ik hem rond mijn pitstop kon passeren. Maar in de zesde bocht brak er iets af aan de auto en omdat ik dit al eens eerder mee had gemaakt wist ik meteen dat ik niet verder kon."
"Je kan jezelf eraan gaan ergeren of denken dat het bij het racen hoort. Ik doe dat laatste."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.186 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 176
dit is echt op een verkeerde moment volgende keer beter
Posts: 331
idem want er was meer uit tehalen in deze race.
mclaren1
Posts: 11
Hoorde Olav Mol het gerucht noemen dat als Schumacher in Monaco niet het idee heeft dat het dit seizoen iets wordt, hij vervangen wordt door Heidfeld. Daar zal deze race ook bij horen?
Posts: 11.414
Dat zou ik wel heel erg zwak vinden. Ik geloof er eerlijk gezegd ook geen moer van.
Schumacher heeft voor 3 jaar getekend toch? Hij zal toch nauwer betrokken zijn bij de ontwikkeling van de 2011 auto en dan op zijn minst nog even afwachten of dat wat wordt.
Posts: 35
Volgens mij zei Olav Mol dat Schumacher zou kunnen roepen dat hij nog niet zo spectaculair presteert door zijn nek blessure en dat hij zich dan zou laten vervangen door Heidfeld. Hier zal echter wel niks van waar zijn en Schumacher zal het seizoen wel gewoon uitrijden ..!
Posts: 9.505
hoorde het ook ja, lachwekkend gewoon :)
Posts: 10.412
vond hem niet bijzonder rijden voor zijn uitval. heeft nu toch wel aardig wat km\'s gedraaid in tussen.
Posts: 169
Alonso fan je kan beter naar Alonso kijken 2 keer verslagen door Massa dus ja dat gaat dan ook lekker.
Ow ja hij viel uit natuurlijk twee ronde voor het einde.
Schumacher komt wel op stoom hoor zaterdagochtend sneller dan rosberg, australia vrijdagmiddag en zaterdagochtend sneller, het moet alleen bij Schumacher op zijn plaats vallen, wat voor verhaal heeft Alonso of is Massa beter dan hem naar mijn mening is Massa een klapje sneller dus ja.
Posts: 10.412
ik weet niet welke f1 jij volgt..? maar over het verschil tussen alonso en massa maak ik mij geen zorgen.race 1 massa pakken bij de start race 2 spin en kei hard terug knokken en vandaag geen koppeling meer. dus beetje raar vergelijk lijkt mij...
Posts: 169
Race 1 tussen Schumacher en rosberg 1 plek verschil.
Race 2 Schumacher neus kwijt valt terug en kom niet terug naar voren.
Race 3 Schumacher wielmoer stuk van auto.
Dus jou kritische noot over Schumacher is wat vreemd terwijl je
voor je vriendje Alonso in gelijk in de bres springt kijk even naar de sitautie wat Schumacher overkomen is dezelfde ellende als Alonso en dan toch nog ga je zulke onzin roepen vreemd.
Posts: 1.748
Mee eens Schumacher heeft gewoon veel pech gehad je zag in de Qual dat ie zeker wel snel was met name in Q2 maar in Q3 koos hij voor safe en als je dan 6 plekken achter je teamgenoot staat is vrij kansloos omdat de verschillen voorin daarvoor te klein zijn. Ik denk dat je Schumacher de tijd moet geven want ik weet dat hij sneller kan maar hij lijkt vooralsnog niet de motivatie te hebben of zeg ik het nou verkeerd want hij blijft lachen na dit soort dingen en dat is niet typisch Schumacher misschien vind hij het allemaal niet zo erg omdat hij toch alles al heeft gewonnen. Ik hoop dat ik het mis heb anders zien we Schumacer uit de achterdeur uit de f1 verdwijnen.
Posts: 169
Geduld Schumacher zal wel weer winnen hij is rustiger geworden onder bepaalde omstandigheden, maar hij is maar voor een dingen terug gekomen wereldkampioen worden.
Posts: 1.481
Misschien moet hij wel weer de \"oude\" Schumi worden.
Hij is veel rustiger geworden en misschien is dat het probleem wel :)
Ik hoop het eerlijk gezegd niet want ik was echt een \"anti-Schumi fan\", wel vet dat hij terug is trouwens.
Posts: 603
Inderdaad vreemd dat jij dit antwoord geeft !!
Schumacher is op alle punten vanaf het begin af aan al afgemaakt door Rosberg !! Geen twijfel mogelijk.
Één ronde toevallig hard kunnen rijden is niet zo moeilijk, maar hij redt het op alle punten gewoon niet bij Rosberg, gewoonweg een triest figuur zoals hij zichzelf nu laat zien.
Tsja, het zal Schumacher wel niet zijn om zichzelf straks weer te verwijderen van de grid onder het mom van; \'het team besloot wat anders\', hij kan het gewoon niet, simpel !!!
Een gros van zijn overwinningen en kampioenschappen heeft hij ook echt niet te danken aan zichzelf; mensen van de baan rammen, mensen dwars zitten en toevallig een hele goede auto hebben waar de rest niet aan kwam en het dan nog nodig hebben om je teammaat te vernederen om plaats te maken ....
Nee, zo simpele k#t kampioen kom je zelden tegen ...!!!
Posts: 9.505
over simpel gesproken
Posts: 3.592
Gast, jij hebt echt issues... Doe eens kalm en relativeer de boel eens. 10 uitroeptekens in je post is helemaal niet nodig om je mening te geven hoor.
Jij vind MS niet goed, een boel denken daar anders over, big deal...
Posts: 932
Schumacher wordt echt niet vervangen eerst een hoop geld neerleggen en dan eruit gooien ? Briatore is hier niet de teambaas.
Tja Alonso fan, voorlopig is Massa al 2 maal voor Alonso gefinished en leidt Massa het WK. Tuurlijk heeft Alonso de afgelopen 2 races pech gehad maar van zijn teammaat domineren is hier zeker geen sprake van, dat is de gelijke behandeling.
Posts: 1.306
Zo slecht is Schumacher niet. Op verschillende momenten is al te zien dat hij weer erg snel is, alleen komt het er op het juiste moment niet uit. Hij is op bepaalde momenten wat ongelukkig geweest; wellicht pure pech of toch een beetje teveel druk op de momenten dat het er op aan kwam.
Mensen die de carriere van Michael Schumacher hebben meegemaakt, weten dat Schumacher alleen maar sterker wordt van tegenvallende prestaties. Als alles op zijn plek valt, dan zal hij er echt wel staan. Al is het natuurlijk afwachten of deze oude Schumacher ook zo werkt... ;-)
Daarnaast zullen de aanpassingen aan de W01 vanaf Barcelona ook meer toegespitst zijn aan zijn rijstijl. Ik verwacht daarom ook dat het tij zeker zal keren. Schumacher moet alleen niet het geloof in zichzelf gaan verliezen.
Posts: 866
Schumacher zal hoogstens zichzelf vervangen maar die wordt echt niet gewisseld voor Heidfeld (die heeft nog nooit een race gewonnen) Er was een wielbout afgelopen en daardoor was de ophanging stuk waardoor hij geen aandrijving meer had.Schumacher live interview op de BBC dus hij kon er niks aan doen. Mick 34 ik ben het met je eens.
Had hem zeker op de 4-5 e plek zien eindigen
Posts: 10.412
jammer dat ze de handdoek weer in de ring willen gooien. 2 wedstrijden gehad en nu al dit:
\"Brawn wil voor juni een race winnen, anders laat hij het seizoen voor wat het is. Dan wordt alles op volgend jaar gezet. Dat is bekend met Brawn. Dat heeft hij bij Honda gedaan en daarom is hij met zijn eigen team in het daaropvolgende jaar wereldkampioen geworden\", aldus een insider bij het team. en \' Schumi\'
Ook over Michael Schumacher doen de eerste geruchten de ronde. De Duitser maakt dit jaar na drie jaar pauze zijn comeback, maar is tot nu toe alles behalve succesvol. Zo beweren boze tongen dat de zevenvoudig wereldkampioen het aankijkt tot en met de Grand Prix van Monaco. Is zijn situatie nog steeds onveranderd dat stopt hij met racen.
Posts: 10.412
3 dus (anders krijg je daar weer reactie op :P)
Posts: 603
Lekker vergelijk weer van die muggezifters !!!!
Alonso viel tenminste nog aan terwijl zijn bolide al lang kapot was en dat wist hij, maar hij ging er gewoon voor.
Je kan het stom vinden of niet, maar dat zijn de racers; gewoon proberen !!
Het seizoen is nog vroeg dus Alonso kon zich dat nog wel permiteren.
Schumacher liet (net als de andere 2 races) gewoon totaal niets zien, kleurloos zoals die zgn held rondreed !!!
Om zijn oren gereden en weer moeten onderdoen voor zijn teammaat die ook al geen topheld is, moet je nagaan .......
De F1 is echt niet beter af met hem op de startgrid, wat een blamage voor iemand die in intervieuws zo hoog van de toren blaast ....
Posts: 603
Wat uberhaupt nog het slechtste is: er zijn maar 4 coureurs met minder punten dan hem (afgezien van de nul-resultaten, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken). dus m.a.w. hij is (by far) het allerslechtst van de coureurs met ervaring.
En dat klopt ook wel; als meneer tegenslag kreeg werd hij lelijk en oneerlijk, nu zijn er rookies die niet eens weten hoe je zijn naam spelt en die dus ook totaal niet (uiteraard) rekening met hem houden, en dan kan hij het dus niet.