Kamphues nieuwe Formule 1-presentator Sport 1
- Gepubliceerd op 05 feb 2015 12:37
-
52
- Door: Jeroen Jonkers
Kamphues is ontzettend opgetogen met zijn nieuwe functie. "Ik volg sinds mijn twaalfde de Formule 1 op de voet en ik lees alle autosportmagazines", aldus de nieuwe presentator. "Men vraagt al heel lang aan mij wat ik hiermee hoop te bereiken, maar ik kan hen nu vertellen dat het allemaal niet voor niets was. Veel mensen zullen zeggen dat voetbal een belangrijke bijzaak van het leven is, maar voor mij is dat het racen."
Will Moerer, vice-president van Sport 1, is erg te spreken over zijn nieuwe aanwinst. "Kamphues heeft zich meermaals bewezen als presentator. Hij is denk ik als geen ander in staat om het beste uit ons team naar boven te halen. Onze Formule 1-uitzendingen moeten interessant zijn voor de echte fans, maar ook zeker boeiend voor de mensen die er wat minder vanaf weten. Rob kan dekn ik zorgen voor de juiste balans. Ik kijk erg uit naar de start van het seizoen, uiteraard met extra interesse voor Max Verstappen."
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.849 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen

Reacties (52)
Login om te reagerenPosts: 2
Neeeeeeeee!!!!!!!!!!
Alstublieft, meest irritante presentator zie parijs-daker JL.
Posts: 1.510
Net als je denkt dat het niet erger kan, zijn Dakar uitzendingen waren VRESELIJK.
Gewoon een toerist die zelf een dikke bak rijdt en daar graag over opschept.
Posts: 9.925
Nu nog Jos Verstappen als analist en de schilderen in de kont steken vliegen de etter in:-)
Posts: 17.675
hahaha, dat was een hoogtepuntje met Jos the Boss in de hoofdrol ja :-)
Posts: 10.089
Super! Ik vind hem altijd een fijn persoon om naar te kijken, een gezellig figuur die er ook genoeg vanaf weet, enige irritante vond ik dat die iets te vaak wou laten zien dat die echt een autosport fan is. Maar dat kan vanaf nu vanzelfsprekend worden en nu hoeft ie alleen te bewijzen dat dat ook echt zo is.
Daarnaast buitengewoon triest dat zodra iemand als auto sport presentator word gepresenteerd, alle voetbal hooligan lijkende mensen reageren op forums om even hun gal te spuwen. Ongeacht wie de lucky guy is. Sport1 en de aangestelde personen doen enorm hun best en maken er het beste van.
ik weet nog dat RTL jaren terug een commentator talentjachtje hielden, waarbij je zelf thuis, F1 fragmenten en starts kon becommentariëren en waarbij de beste werden uitgenodigd om een vrije training te doen. Zoek die uitzending voor het gemak eens op, dan zul je inzien hoe lucky we zijn met de mensen die het nu doen!
je kan sport1 ook vergelijken met 100miljoen spenderende engelse zenders.. die verwonderlijk genoeg meer nieuws naar buiten brengen... Hoe kan het toch
Posts: 1.423
Gadverdegadver, Formule kwal. Ik kan Mol niet uitstaan, ik kan van Dam niet uitstaan en ik kan Kamphues niet uitstaan. Why?????????
Posts: 1.058
Why kun jij niemand uitstaan? Zegt dat misschien iets over jou? ;-)
Posts: 13.929
Nou, tijd voor een andere sport dan. Doei!
Posts: 2.181
Ben het wel tot op hoogte eens met Trulla....maar iets anders verwoord...van Dam en Mol vind ik inmiddels gewoon slecht hun werk doen, ok van Dam altijd al....
Kamphues vind ik in de Reunie (als ik dat al eens kijk) nog best ok. Dakar heb ik niet gezien...dus zal hem de voordeel vd twijfel geven...maar heb er wel twijfels bij.
Posts: 1.423
Ik kan genoeg lui uitstaan, deze 3 niet. Geef mij maar Winkelman, Lammers of zelfs Ruud ter Weijde.
Blijkbaar zijn er nog wel Mol/Dam/Kamphues fans zoals NBTT, ja, leuk voor je, en nu? Ik zet het commentaar maar weer uit.
Posts: 983
O, gelukkig. Hij zit alleen in de studio voor- en nabeschouwing.
Dat kijk ik toch niet.
Ongelooflijk eigenlijk dat die directeuren van tv zenders maar blijven teruggrijpen op mislukte en irritante tv persoonlijkheden.
Posts: 3.846
F1 met een ''de reünie'' sausje geweldig! :{
Posts: 5.728
Voordeel van de twijfel, ik denk dat hij vast dit forum leest.
Hoop dat Jan Lammers vaak aanwezig is, die vind ik prima. Laat ze aub eens wat dieper op alles ingaan, de techniek dus maar ook historie erbij halen. Laten ze eens kijken naar oude opnamen van RTL Duitsland hoe het toen ging met Niki Lauda en Florian Konig in de RTL Studio. Dat waren mooie shows toen en goede gesprekken.
Of J.Verstappen aanschuift.....denk van niet. Hilarische scene destijds waarin beide heren toch wel vreemd gedrag vertoonden hahaha.
Posts: 2.095
Ik denk dat ze hier allemaal lezen en reageren. Zullen we eens gaan speculeren wie wie is? ;-)
Posts: 9.176
Ik wist niet dat Rob fan van Raikkonen is :-)
Posts: 10.089
Hahahahaha
Posts: 9.176
Was een grapje :-)
Maar je hebt wel gelijk. Iedereen is meteen negatief. Geef die man een kans.
Posts: 506
In ieder geval beter dan Schelvis, die weet echt niks van Formule 1.
Posts: 1.849
Hopen dat de andere "experts" ook blijven... geweldig om Gaston te zien in de uitzendig... gooooooeeeeeeiedag zeg....... nee maak liever een show als bij de BBC of Sky!
Posts: 13.929
Ik ga hem gewoon een eerlijk kans geven. Dus wat mij betreft: Welkom Rob!
Posts: 13.329
Idd, we zullen zien. Ik ben blij dat Sport1 toch blijft zoeken en investeren. Ook de extra raceklasses die ze gaan uitzenden maken mij blij :)
Posts: 17.675
+1
Ik vind het niet de leukste tv persoonlijkheid hoor maar om op dit nieuws nou zo paniekerig te reageren?
Ik vond die Schelvis helemaal niks, die had bovendien totaal geen verstand van f1, Rob is in ieder geval nog race fanaat en heeft dus passie voor de sport, ik beschouw het als een verbetering.
Bovendien moet het programma het ook altijd een beetje van de analisten/gasten hebben, zo'n Lammers vind ik altijd interessant, en misschien die Doornbos eens niet IEDERE race als gast....
Posts: 859
die Doornbos is de meest arrogante en zelfingenomen kwast die ik ken van tv, gadver.
die commentator van de vrije trainingen moeten ze ook afschieten, weet zijn naam niet eens zo snel, maar die heeft er de ballen verstand van, let ook niet op.
Posts: 13.929
HOOGIE, weet je wel wat je zegt joh? Iemand 'afschieten' van wie je de naam niet eens weet, alleen maar omdat zijn commentaar jou niet aanstaat.
Weet je wat ze met jou moeten doen: naar een heropvoedingskamp sturen. Da's een stukmilder dan een oproep doen tot liquidatie...
Posts: 17.675
nou ik vind Doornbos zeker arrogant overkomen en de waarde van zijn kennis word ook overschat.
Let er maar eens op, de gast zegt werkelijk iedere uitzending dezelfde zaken, echt vermoeiend. Koning van de open deurtjes.
Trouwens nog een tip voor sport1;
Schrap in godsnaam dat element dat Doorbos/en gast afzonderlijk bij de make-up een woordje doen over elkaar!!
Naast volkomen zinloos, is het kinderachtig tot op het irritante af
Hopelijk lezen de heren van sport1 mijn post en doen ze dr eens wat mee ;-)
Posts: 8.443
Ik zeg m'n Sky F1 HD abbo denk ik nog maar niet op....:-)
What's next bij Sport 1; Richard Krajicek als F1 co-commentator? Tenslotte gaan die tennisballen ook best hard.
Posts: 3.146
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjj
Posts: 13.929
Je pilletjes liggen in het laatje linksonderin... ;-)
Posts: 3.146
Thx. Ga ze nodig hebben... :)
Posts: 1.422
Alles beter dan die flapdrol van vorig jaar! Die had echt de ballen verstand van Formule 1!
Posts: 88
Ik heb dakar rally niet gevolgd, maar waarom nemen ze niet Frank weeink samen Tom of Tim Coronel. (Oke Frank zal wel bij de Motogp blijven, maar vind hem een goede commentator). En dan Mol lekker in de studio in A'dam.
Posts: 4.175
Kamphues vindt ik een verbetering ten opzichte van die man die vooraf de voor- en nabeschouwing deed.
Ik keek die bijna nooit, simpel omdat hij het niet interessant genoeg deed, en zijn kennis over F1 leek me ook beperkt. Kamphues heeft naar mijn idee veel meer parate kennis over de sport. Of je zijn stijl van presenteren goed vindt is een tweede. Smaken verschillen.
Ook de terugkeer van Winkelman vindt ik een verbetering. De vrije trainingen waren voor mij nog altijd een bron van irritatie door die kale pannenkoek ... Die moet maar gewoon weer dartwedstrijden van gezwets voorzien :-p
Ik moet zeggen dat Sport1 zich tenopzichte van het begin zich steeds meer verbeterd, ook de aankoop van rechten van verschillende andere klasses geven aan dat ze autosport steeds serieuzer nemen. Ik hoop dat ze over enige tijd gewoon een " Sport1 Autosport " kanaal zeerzetten, zoals ze dat bijv ook voor Golf of Tennis hebben geloof ik. Gewoon elke dag autosport programma's !
Posts: 506
Die man die de voorbeschouwing deed is Emile Schelvis, volgens mij is hij bekent in hett voetbal. Van F1 weet hij nagenoeg niks idd.
Posts: 859
Schelvis!!! juist. weet nog dat hij in een vrije training sprak over dat er een issue was ergens over en dat er 8 coureurs bij elkaar zaten en dat ging van: toen zei Alonzo - ja luister, toen Button - ja luister, ik ...... toen Heidfeld - ja luister, wij....
man, dat ging maar door en door, geloof ik 20x in 10 min. "ja luister" gehoord, vette kwal.
Posts: 8.004
Over Nederlandse commentatoren gesproken, 2 seizoenen geleden zat ik een DTM wedstrijd te kijken met als co-commentator ik meen Renger van der Zande (?), ik moet zeggen dat ik hem kundig vond en prettig om naar te luisteren. Mischien een idee voor de heren van Sport1 en dan wel op locatie langs Olav.
Al vermoed ik dat hij nu nog als coureur actief zal zijn.
Posts: 506
Renger rijd mee in de Tudor United Sportscar championship. Een soort van Amerikaanse LeMans serie.
Posts: 4.679
@mr marly: gelukkig is Renger nog als coureur actief, al had hij het bijna opgegeven. Na 2011 in de DTM begon hij een bedrijf in motorsport verzekeringen en dook dus ook als co-commentator op. Hij mocht in het GT Open in 2013 een keer invallen bij een Mercedes team en stond meteen op pole in Paul Ricard. Daarna werd hij nog een paar keer teruggevraagd in het GT Open, reed ook in de ALMS en de ADAC Masters. Beetje de route die Stef Dusseldorp heeft gekozen
Posts: 8.004
Dus Mexico, Amerika, Brazilië en Canada moeten te regelen zijn :).
Posts: 95
+1 Helemaal met je eens, ons bedrijf heeft Renger in zijn F3 periode gesponserd en de kans gekregen om van dicht races te mogen meemaken! Hele symphtieke gozer met een prettige persoonlijkheid, daarbij een hele goeie coureur!
Posts: 5
Wij noemen hem altijd Robbie Vleespet, prima aanwinst!
Posts: 17.675
ik noem hem altijd Rubberen Robbie! Of Robbie de Rukker! Maar Robbie Vleespet is ook een goeie.
Posts: 11.757
Heb toch geen Sport1 abbonement, maar heb op zich geen hekel aan Rob Kamphues. Is in ieder geval autosport-gek. Zolang ze maar een goeie commentator hebben die oplet en verstand van zaken heeft lijkt me.
Posts: 2
Zo Jammer!!!! Toch BBC of RTL kijken.
Prima en deskundig commentaar zowel in de race en in de voor als nabeschouwing SMULLEN!!!
Posts: 173
Ja, amateurisme viert hoogtij in dit bekrompen landje!
Posts: 17.675
keertje daten?
Posts: 9.176
Niet doen Jean. Die dame is zo negatief over alles, dat jij als mister positivo na de date aan de antidepressiva moet.
Posts: 17.675
@Pietje
Dank voor de waarschuwing!
Maar het kan 2 kanten op natuurlijk, de meeste dames lopen weer vrolijk door het leven na een date met Jean (ze lopen uiteraard nog wel wat moeilijk ;)
Posts: 9.176
Zo kan het ook Jean :-)
Posts: 11.757
Die zit nog te wachten tot ze een keertje door Alonso wordt gevingerd Jean. Ze wil een Samurai
Posts: 632
Niks tegen Kamphues, maar zet Jan Lammeers erbij die weet waar hij over praat.
Jan verteld geen onzin en ziet ook zowat alles wat er gebeurd.
Maar ik denk niet dat het in Lammers zijn agenda past.
Posts: 95
Sport1 bedankt, nog een extra reden om niet te bezwijken voor betaald een sport te kijken. Hulde aan de BBC, RTL+ en worldwideweb uiteraard ;-)
Posts: 11.132
Rob heeft het programma de reunie wel altijd heel leuk gepresteerd en daar kon je af toe al merken dat racen zijn passie was.
Dus dat zit wel snor met Rob bij Sport 1