Bottas vindt Williams een ander team dan vorig jaar
- Gepubliceerd op 03 feb 2015 15:37
-
13
- Door: Jeroen Jonkers
"De benadering is anders", vertelt Bottas tegenover Autosport. "Het team heeft veel meer vertrouwen, omdat we weten dat we goede resultaten kunnen behalen en dat we een sterk team zijn. We kunnen vechten voor pole positions en hopelijk overwinningen, en dat voel je aan alles. We zijn zoveel verbeterd gedurende vorig seizoen. Het voelt als een compleet ander team."
Ondanks het vertrouwen, is het team van Williams nog niet in de top van de tijdenlijst te vinden. Dat is geen probleem vindt Bottas, er is nog genoeg werk te verrichten buiten de spotlights. "Er is geen reden om nu al een run op snelheid te doe. Het is nu veel belangrijker om de auto te leren kennen en data te verzamelen voor de mensen in de fabriek, zodat zij kunnen proberen de auto te verbeteren."
Ook is het volgens de Fin nog te vroeg om iets zinnigs te zeggen over de verbeteringen aan de Mercedes-krachtbron. "We zijn nog bezig met zaken als afstellingen en dergelijke. We hoeven nu nog niet alles uit de motor te halen, maar het voelt nog niet heel anders dan vorig jaar. Het gaat beter en beter, en we weten dat wanneer de tijd er rijp voor is, er potentieel aanwezig is. Ik heb vertrouwen in de wijzigingen die Mercedes heeft volbracht aan de motor en het zou allemaal goed moeten zijn", besluit Bottas.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.608
- Podiums 61
- Grand Prix 216
- Land FI
- Geb. datum 28 aug 1989 (36)
- Geb. plaats Nastola, FI
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,73 m
135.044 reacties op Cadillac F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Valtteri Bottas
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 1.776
Nu ik de tijden zie, krijg ik het idee dat Mecedes GP en Williams aan het inhouden zijn en dat Sauber en Ferrari voor de show even een snele tijd op de lijst willen hebben. Bij Sauber begrijp ik et wel want er moeten sponsors komen en bij Ferrari moet het vertrouwen terug komen. De Williams heeft dezelfde benadering voor de neus als Red Bull, ben benieuwd waar het verschil in zal zitten.
Posts: 7.033
Je moet wel heel naïef zijn als je denkt dat Ferrari op basis van deze eerste 3 testdagen opeens een WK auto heeft gebouwd. Toch lijken ze te bestaan als je hier en daar wat rond leest :)
Ben het er wel mee eens dat Ferrari er een stuk beter voor lijkt te staan als vorig jaar. De auto oogt stabieler, strakker en sneller. Maar verder moeten we wachten tot Melbourne voordat we duidelijkheid krijgen over de verhoudingen, als het om de knikkers gaat.
Mercedes is en blijft torenhoog favoriet voor Melbourne.
Posts: 7.033
Trouwens @core2duo. Stop met het zeggen van Mercedes GP. Dat was voor het laatst in 2011 toen Schumacher nog in de Mercedes reed :) Meer mensen, en zelfs op f1today blijven ze zo Mercedes noemen in de livetiming.
MERCEDES AMG PETRONAS FORMULA ONE TEAM. Afgekort, Mercedes of Mercedes AMG ;)
Posts: 689
Ik vind Mercedes GP ook nog steeds het team dat verslagen zal moeten worden in Melbourne maar dan zal het spannend worden tussen de teams achter Mercedes GP, Williams, Ferrari en Red Bull Racing
Posts: 13.929
@ L.HAMILTON: Wij mogen Mercedes precies zo noemen als wij willen. Daar heb jij niets over te zeggen.
Posts: 11.757
Als Paddy Lowe de betrouwbaarheid van de MercedesGP bolide tenminste niet om zeep heeft geholpen. Dat gun ik bijv. Hamilton niet, maar die blaaskaak des te meer :)
Posts: 7.033
NOTHINGBUTTHETRUTH, klopt maar het klinkt zo dom...
Posts: 4.805
@L. Hamilton
Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje neerbuigend doet naar je mede-forumleden. Ik denk niet dat hier mensen zijn die daadwerkelijk denken dat Ferrari nu de lakens uitdeelt. Wel heerst er een voorzichtige euforie onder de tifosi omdat vorig jaar zo'n k*tjaar was en dit jaar in ieder geval een stap voorwaarts lijkt te zijn qua vermogen, wegligging en daarmee de handling (zeer belangrijk met dit rijdersduo). Mogen "we" daar niet gewoon blij mee zijn, ook al zullen we naar verwachting ergens rond P3/4 staan?
Een Vettel en Kimi in goede doen met een fijn rijdende auto zou ik in ieder geval alvast een hele vooruitgang vinden. Het kampioenschap is een driejarenplan, "we" zijn echt niet zo naïef dat we dat nu opeens vergeten zijn na drie testdagen.
Posts: 3.229
Laatste nieuws:
Vanwege kostenbesparing en vanwege de goede betrouwbaarheid rijdt Mercedes de Europese GP's over de weg naar het circuit ;-)
Posts: 4.805
Goede betrouwbaarheid? Ze hebben héél veel ronden afgelegd, maar zijn ook voor de tweede dag op rij stilgevallen.
Posts: 3.229
Is er toch nog een die hapt ;-)
Posts: 9.887
"Een ander team"....... oei.... vorig jaar presteerden ze wat boven verwachting naar mijn idee, wellicht dat een verandering juist de andere kant op zal werken dit jaar.
Posts: 9.887
Ps. ik denk overigens sowieso dat Williams vorig jaar hun goede prestaties na afloop vooral goed heeft moeten vieren, want ik denk dat zowel Ferrari, RB, als mogelijk ook McLaren Williams in de loop van het seizoen voorbij gaan streven.