user icon

Ferrari stelt zich bescheiden op voor seizoensopener

  • Gepubliceerd op 19 jan 2015 14:56
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari blaast niet hoog van de toren in de aanloop naar het seizoen 2015. Eerder verklaarde president Sergio Marchionne al dat de Scuderia achter loopt op schema met het ontwerp van de nieuwe auto. De verwachtingen voor de eerste Grand Prix zijn niet hooggespannen.

Leo Turrini, een insider wat betreft informatie over Ferrari, schrijft op zijn blog Quotidiano dat de Scuderia hoopt met beide auto's in Q3 terecht te komen in Melbourne. "De meest optimistische doelstelling voor Australië, en het is onwaarschijnlijk dat ze die halen, is een podiumplek."

Pas tegen het einde van komend seizoen moet Ferrari zich kunnen meten met de overige toppers in de Formule 1. Sebastian Vettel, Jean-Eric Vergne en Esteban Gutierrez zijn reeds begonnen met hun werkzaamheden. Kimi Raikkonen brengt deze week zijn eerste bezoek van 2015 aan Maranello.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Eerlijk gezegd zie ik ze niet zeker niet de eerste helft van het seizoen al een GP winnen.
    Vettel zal daar niets aan kunnen veranderen.

    • + 0
    • 19 jan 2015 - 15:19
  • brommer

    Posts: 408

    Ok dus ze halen Q3 niet.... als de verwachtingen al zo laag zijn heb ik er echt totaal geen vertrouwen in.

    • + 0
    • 19 jan 2015 - 15:31
  • Als ze podium halen in Melbourne zou zou dat mij flink verrassen. Dan zou ik echt verbaasd zijn. Ik schat namelijk de volgende volgorde in:

    1. Mercedes
    2. Williams
    3. Redbull
    4. McLaren
    5. Ferrari

    En Lotus kan de verrassing worden van 2015 met Mercedes motoren. Grosjean is bovendien een coureur die in staat is hele mooie dingen te laten zien in een auto waar hij wat mee kan.

    • + 0
    • 19 jan 2015 - 15:33
    • v6power

      Posts: 689

      Mercedes zal zeker op de bovenste trede staan in Melbourne, of er moet al veel tegenvallen. Williams met de b-motor van Mercedes kan niet tippen aan de a-motor waar Mercedes zelf met de winst gaat lopen.

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 15:45
    • jderp

      Posts: 445

      Ik sluit me grotendeels aan bij die volgorde maar ik vind dat je toch teveel vertrouwen hebt in Honda. Mclaren zal 2015 gebruiken als ontwikkelingsjaar en het zal mij niets verbazen als ze niet eens in de top 10 eindigen in melbourne en ik acht de kans nog groter dat ze uitvallen. Mijn top 5 is:

      1. Mercedes
      2. Williams
      3. Red Bull.
      4. Force India
      5. Ferrari

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 16:17
    • met de nummers 1 t/m 3 ben ik het eens, MB/Williams/RB is ook de volgorde die ik verwacht,
      daarna word het moeilijker vind ik,
      Ik hoop iig dat Ferrari McL achter zich houd, en FI was vorig jaar ook de mindere van de Mercedes teams,
      Ik ben positief en zet Ferrari op de 4e plaats

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 16:45
    • Jderp,

      Vorig jaar zou meer dan de helft uitvallen door technische problemen in Melbourne. Kijk wat er gebeurde.

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 18:25
    • jderp

      Posts: 445

      Je hebt gelijk, slechts een derde was uitgevallen, dat valt wel mee.

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 18:59
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Overall voorspelling voor de eindstand van het constructeurskampioenschap 2015 (Melbourne is zo a-typisch dat daar geen pijl op te trekken valt):

      1. Mercedes
      2. Williams
      3. Ferrari
      4. Force India
      5. RB
      6. Toro Rosso
      7. Sauber
      8. McLaren
      9. Marussia (evt. onder andere naam)

      Ondertussen ten onder gegaan: Lotus en Caterham

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 19:00
    • Het lijkt me sterk dat Marussia aan de start zou staan en Lotus ten onder gaat. Nog sterker lijkt het me dat McLaren onder Sauber gaat eindigen.

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 23:37
  • v6power

    Posts: 689

    Kimi komt als laatste een bezoekje brengen zoals we het van hem verwacht hadden. Eindelijk blazen ze eens niet zo hoog van de toren. Ze zullen wel weten dat Mercedes in het begin van dit seizoen niet bij te benen is. Hopelijk pakken de hoge bomen niet te veel wind nu dat de motoren bij gewerkt mogen worden.

    Eigenlijk zou de FIA eens een seizoen de beperkingen aan de motor moeten negeren zoals het toerental e.d. de stand zou er op het einde helemaal anders uit zien veronderstel ik.

    • + 0
    • 19 jan 2015 - 15:40
  • Zou het niet eens een keertje beter zijn als Ferrari gewoon heel het seizoen 2015 gaat benaderen als tussenjaar? Seizoen na seizoen steken ze enorm veel tijd en aandacht in een poging om het gat proberen te dichten waardoor ze elk seizoen weer achter de feiten aan lopen. Misschien is het wel het beste dat Ferrari zich zo snel mogelijk op 2017 gaat concentreren zodra de regels duidelijk worden, wil het terug naar de top. Ik vrees voor Ferrari dat Mercedes ook in 2016 al buiten bereik is..

    • + 0
    • 19 jan 2015 - 15:55
    • Kijk naar Mercedes, die waren ook een paar jaar bezig met 2014. Enorm veel aandacht en geld in gestoken, en daar plukken ze nu de vruchten van. Ik denk dat dit voor Ferrari de beste manier is om zo snel mogelijk terug te kunnen keren aan de top. Op 2017 mikken.

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 15:59
    • Ferrari hoort elk jaar aan de top te staan met hun naam en budget. Het is pijnlijk voor zo'n groot team om 1 of 2 seizoenen te laten varen, maar soms moet je realistisch blijven en doen wat het beste is. Ook al zijn dat beslissingen die pijnlijk zijn.

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 16:03
    • 1 of zelfs 2 jaar finaal afschrijven als "tussenjaar" dat zullen ze echt niet doen, met die grote reorganisatie achter de rug en nieuwe investeringen o.a. in een nieuwe topcoureur zal het in ieder geval de bedoeling zijn een stijgende lijn te laten zien dit jaar, naar mijn gevoel doen ze dit al als ze dit seizoen een paar podiumplaatsen weten te scoren.
      Afgelopen jaar was dermate slecht dat ik niet bang ben dat het dit jaar nog minder wordt

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 16:41
    • 2014 was een hevige regelwijziging waar Mercedes het meeste heeft uitgehaald, een beetje zoals Red Bull vanaf 2009. We hebben ook gezien dat dat in andere jaren weinig zin heeft, omdat de auto's grotendeels doorontwikkelingen zijn en datgene waar het meeste op te winnen valt (motoren) toch nauwelijks te ontwikkelen valt tijdens het seizoen.

      • + 0
      • 19 jan 2015 - 18:48
  • Halverwege 2015:

    "We hebben niet de resultaten bereikt die we hadden willen bereiken. We hebben daarom besloten ons volledig te focussen op de auto van 2016 om vanaf dat moment weer mee te doen om de overwinningen en de prijzen."

    Begin 2016 nadat blijkt dat het ontwerp weer flut is:

    "We temperen de verwachtingen voor 2016. We hopen tijdens de seizoensopener in de punten te komen en verwachten niet mee te kunnen doen om de podiumplekken."

    En zo ging het nog een paar jaar door.....

    Op de lange termijn verwacht ik van bijvoorbeeld McLaren veel meer concurrentie dan Ferrari, en ondanks dat Red Bull niet met een Mercedes motor rijdt mag je die gasten absoluut niet uitvlakken. En dan hebben we Williams nog.... herrezen uit de dood:)

    • + 0
    • 19 jan 2015 - 18:31
  • LimboF1

    Posts: 5.004

    Ik begrijp niet dat na zo een rampjaar, dat ze niet veel eerder aan de auto van 2015 zijn begonnen. Het zou ook kunnen zijn dat ze teams op een dwaalspoor willen zetten, ik hoop het eerlijk gezegt.

    • + 0
    • 20 jan 2015 - 08:06

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar