user icon

Max Verstappen zet flinke stap richting zijn rijbewijs

  • Gepubliceerd op 12 jan 2015 09:27
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Max Verstappen is eind vorige week geslaagd voor het theoretische deel voor zijn rijbewijs. Hij gaf bij 47 van de 50 vragen het juiste antwoord en dat was ruim voldoende om het te halen. De 17-jarige Nederlander moet echter nog wel even wachten voordat hij zijn praktijkexamen kan doen. In België moet je daarvoor minstens 18 jaar zijn.

"Het viel me mee om het theorie-examen te halen", aldus Max Verstappen op www.verstappen.nl. "Donderdag heb ik er zeven uur voor geleerd en vrijdag ben ik ervoor geslaagd. Ik leer vlot, dus ik vond het niet moeilijk. In België moet je minimaal achttien jaar zijn om voor je praktijkexamen op te mogen gaan. Wel mag ik nu onder begeleiding autorijden, maar alleen in België."

Ondertussen is de voorbereiding op zijn debuut in de Formule 1 in volle gang. "Sinds januari ben ik hard aan het werk met mijn personal trainer. Elke dag heb ik twee sessies van twee uur in de sportschool. Dat is best zwaar, maar onder andere door crosstraining gaat het de goede kant op met mijn nekspieren, armen, buik en rug. Dat ik voldoende kracht ontwikkel, is nu het belangrijkste. Het is pittig, maar ik heb het er graag voor over."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • tsja, als een seizoen f1 al niet genoeg motivatie voor training biedt dan weet ik het niet meer.
    Ik sta zelf ook iedere avond in de sportschool, mocht Red Bull me eens bellen dan ben ik er in iedere geval klaar voor!

    • + 0
    • 12 jan 2015 - 09:45
    • Ik ben ook iedere avond van plan te gaan sporten, dus als Jean ook afvalt mogen ze mij bellen...:-)

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 09:48
    • zou het helpen als ik een selfie van mijn gespierde torso naar Helmut Marko doormail met de boodschap dat ik er klaar voor ben? :P

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 10:01
    • jderp

      Posts: 445

      Ik zal een rondje op de lokale kartbaan naar ze opsturen dan kunnen ze mijn rauwe talent met eigen ogen beoordelen. Ben alleen bang dat Max gelijk de laan uit vliegt dus ik wacht er nog maar even mee.

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 12:50
  • Kevin

    Posts: 5.020

    Komkommertijd?

    • + 0
    • 12 jan 2015 - 10:12
    • Inderdaad. En nog eens twee dagen te laat ook, want dit nieuws was zaterdag elders al te lezen. Ik refereerde er in het Jarno Truli-draadje al aan.

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 10:38
    • komkommertijd ja, overigens; wisten jullie dat ze bij VW niet geïnteresseerd zijn in F1 deelname, en dat het uitgesloten is dat Kubica terugkomt in de f1? Die punten missen ze volledig op deze site..

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 11:14
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      En mijn tegeltje komt niet door de filter.
      Mijn tegeltje over kwamkwammer, tijd en de addoratie van deze WK.
      Dat in combinatie met het voortijdig lozen een een bepaald vloeistof deed mijn tegeltje hangen in das filter.

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 13:28
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      "Het toekomstig vermelden van de eerste voortijdig lozing van een bepaalde vloeistof"
      Had hierboven moeten staan.

      • + 0
      • 12 jan 2015 - 13:30
  • Gard

    Posts: 863

    Wat een reacties. Het gaat het niveau van de vroegere kleuterschool nauwelijks te boven.
    In een woord kinderachtig en dat noemt zich F1 fan.

    • + 0
    • 12 jan 2015 - 17:16

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.407
  • Podiums 86
  • Grand Prix 244
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar