user icon

Sauber stelt Raffaele Marciello aan als reservecoureur

  • Gepubliceerd op 31 dec 2014 11:10
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Sauber heeft naast het aantrekken van twee geheel nieuwe coureurs voor volgend seizoen, ook een nieuwe rijder vastgelegd voor de positie van test- en reservecoureur. Raffaele Marciello zal die taak vanaf 2015 op zich gaan nemen.

Marciello maakt deel uit het van opleidingsprogramma van Ferrari en reed eerder al enkele malen in een oudere bolide van de Italiaanse renstal. "Sauber heeft een rijke traditie met het ontwikkelen van talentvolle coureurs. Ik denk zeker dat dit de beste volgende stap in mijn carriére is", aldus Marciello.

Tevens maakte Ferrari bekend dat Marciello volgend seizoen ook nog in de GP2 zal racen. De Italiaan zal, net als afgelopen jaar, met Racing Engineering om de titel willen strijden.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Tot nu toe is gebleken dat testcoureur bij Sauber een ERG leuke en vruchtvolle carriere oplevert.

    Weet niet of ik blij voor hem moet zijn of juist medelijden moet hebben.

    • + 0
    • 31 dec 2014 - 11:22
    • zjeeraar

      Posts: 105

      Het verschil is wel dat Marciello ook nog GP2 gaat rijden, en ook nog onderdeel is van het Ferrari ontwikkelprogramma.

      Giedo/Frijns hadden al hun pijlen op Sauber gericht, en dat was denk ik toch een beetje dom.

      • + 0
      • 31 dec 2014 - 11:24
    • Inderdaad: als Ferrari het wil rijd Maricello in 2016 gewoon voor Sauber, gewoon een kwestie van korting geven op motoren net zoals bij Marussia/Bianchi.

      • + 0
      • 31 dec 2014 - 11:42
    • lars75

      Posts: 8.908

      denk dat die korting nu ook al is voor de lopende rekeningen of toekomstige rekeningen

      • + 0
      • 31 dec 2014 - 14:33
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Als hij net zo'n waterdicht contract heeft als Giedo.....

    • + 0
    • 31 dec 2014 - 11:46
    • Het is natuurlijk een ruilmiddel met Ferrari om minder aan de motoren te hoeven betalen. Ze zitten immers in een vrij precaire situatie...

      • + 0
      • 31 dec 2014 - 11:52
    • Precies wat Blackbook zegt. Als je als coureur door Ferrari bij Sauber wordt ondergebracht is dat een ander verhaal dan als je op eigen houtje daar met een zak geld terecht bent gekomen en verder helemaal geen machtige partij achter je hebt staan.

      • + 0
      • 31 dec 2014 - 12:49
    • Over Giedo gesproken: het is zo onwaarschijnlijk stil rondom hem dat ik nu echt serieus vermoed dat Boekhoorn bezig is Caterham in handen te krijgen...

      Mark my words!

      • + 0
      • 1 jan 2015 - 17:58
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @NOTHINGBUTTHETRUTH

      Spelen Messi e.a bij N.E.C? ,(de grote liefde van Boekhoorn ,met een belofte aan zijn vader ,dat hij N.E.C naar de Nederlandse top zou brengen),nee dus!!!
      Dan gaat er ook geen cent naar de F1 ,al blijft de media anders berichten ,Marcel geeft geen cent te veel uit ,aan wat dan ook!

      • + 0
      • 2 jan 2015 - 12:33

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Italië
  • Geb. datum 17 dec 1994 (26)
  • Geb. plaats Zurich, Italië
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar