user icon

Arrivabene achtte Marciello ongeschikt voor F1

  • Gepubliceerd op 20 jan 2016 11:50
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Raffaele Marciello heeft het opleidingsprogramma van Ferrari moeten verlaten en dat is gebeurd op voorspraak van teambaas Maurizio Arrivabene. De Italiaan zag geen toekomst in zijn landgenoot, die komend seizoen weer in de GP2 racet, dit keer voor Russian Time.

Marciello deelde aan Autosprint mede: "Ik heb nooit een geweldige relatie met Arrivabene gehad. Hij heeft het nooit in mij zien zitten, achtte me ongeschikt voor de Formule 1 en daarmee is een einde gekomen aan mijn tijd bij Ferrari. Je kunt niet iedereen tevreden stellen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Nou, dat wordt dan nog een jaartje ploeteren in de GP2 en daarna maar een kantoorbaantje zoeken...

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 12:00
    • Neen dit jaar kampioen worden en laten zien dat ze bij Ferrari ongelijk hadden.

      • + 1
      • 20 jan 2016 - 12:04
    • Zou mooi zijn als hij komend seizoen voor de titel kan vechten met oa Sirotkin, Lynn, Latifi en King.

      • + 0
      • 20 jan 2016 - 14:53
    • Kantoorbaantje? Denk eerder achter de vuilniswagen aanlopen.

      • + 0
      • 20 jan 2016 - 16:49
  • Amen en arriverdeci!

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 12:01
  • Charrel

    Posts: 601

    Ben benieuwd hoe Raffaele Marciello dit jaar gaat presteren! Russian Time is een sub top team in de GP2, hopelijk kan hij overwinningen scoren en vechten voor de titel.

    In Oostenrijk en België zal ik bij het team zijn in de pitbox, eens beoordelen of het iets is voor volgend seizoen. Heeft 1 race gewonnen en ook beetje F1 ervaring, dat is nooit mis.

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 12:18
  • Ik heb die switch vorig jaar niet begrepen. Hij zat in 2014 bij Racing Engineerg, waarom in 's hemelnaam plaatste Ferrari hem dan bij Trident!? Louter en alleen omdat het team Italiaans is soms, had dan Rapax gekozen naast Sirotkin, hadden ze meer punten mee gepakt dan met Visoiu. Hopelijk doet ie het met Russian Time beter en let ie vooral beter op virtuele safetycars (twee keer top 5 laten glippen doordat ie het signaal dat VSC ten einde kwam mistte)

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 13:05
  • Wat ik aan vorig jaar niet begreep was dat Ferrari Marciello bij Trident plaatste. Racing Engineering is toch echt een klasse beter. En als het louter om de Italiaanse vlag achter de teamnaam gaat, hadden ze ook Rapax kunnen kiezen.

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 13:07
  • Maximo

    Posts: 6.834

    Dit toont aan dat het de juiste keuze was van de "Verstappens" om de kans bij TR te pakken toen de mogelijkheid zich voordeed.

    Marciello kan echt wel een potje rijden als F3 kampioen, maar 2 mindere seizoenen (waar de oorzaak niet per se voor bij hem hoeft te liggen) en klaar is Kees.

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 13:13
  • Met een mega-sponsor komt ie wel aan een stoeltje

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 13:52
  • Patrace

    Posts: 2.727

    Wow, ik had nooit naar buiten gebracht dat Arrivabene hem ongeschikt achtte voor de Formule 1. Ik zou het mooi algemeen houden met iets van 'verschil van inzicht in de volgende stap richting de Formule 1', of iets dergelijk. Nu geeft hij zichzelf een stempel van 'ongeschikt' waardoor andere teambazen zich ook zullen afvragen of er verder nog iets met hem aan de hand is.

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 14:39
    • Als je dat doet is het ook vrij helder dat je ongeschikt wordt geacht..
      Nu lijkt het alsof slechts 1 persoon het niet in hem zag zitten.

      • + 0
      • 20 jan 2016 - 15:09
  • Krantenwijkje??

    • + 0
    • 20 jan 2016 - 19:12
  • Misschien moeten ze Frijns maar eens in hun opleiding opnemen, als ze een topper willen. Maar dat zal wel nooit gebeuren, zeker nadat hij Ferrari's oogappeltje Bianchi in de laatste FR 3.5 race de baan af kegelde.
    Maar als ze echt een groot talent willen, die bovendien nog "vrij rond loopt" ...

    Heel veel meer bijzondere talenten zijn niet beschikbaar op het moment. Of ze moeten echt een aantal jaar wachten om er weer eentje vanuit de karting te kweken. Maar ik denk eigenlijk dat Ferrari hun junior opleiding een beetje gaat ontmantelen de komende jaren, en als ze echt een groot talent kunnen strikken, er puur om die rijder iets om heen gaan bouwen. Geen "Academy" meer.

    • + 0
    • 21 jan 2016 - 01:12

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 17 dec 1994 (26)
  • Geb. plaats Zurich, IT
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar