user icon

Dennis: "Betrouwbaarheid grootste uitdaging voor Honda"

  • Gepubliceerd op 23 dec 2014 14:02
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Ron Dennis is onder de indruk van de nieuwe Honda-motor waarmee McLaren vanaf komend seizoen zal gaan racen. Desondanks benadrukt de Brit na de eerste tests met de krachtbron wel dat het voor Honda een uitdaging zal worden om de betrouwbaarheid in orde te krijgen en houden.

"De grootste uitdaging van onze nieuwe partner Honda zal het halen van de deadlines en de betrouwbaarheid zijn", begon Dennis. "Ik ben behoorlijk onder de indruk van de prestaties van de motor, maar die data kan ik nu natuurlijk niet met iedereen delen."

Ondanks de lichte zorgen van Dennis is Honda's motorsportbaas Yasuhisa Arai tevreden over het huidige pakket van de Japanse fabrikant. "De nieuwe reglementen zijn erg complex. We hebben in Abu Dhabi enkele tests uitgevoerd en hebben daarmee veel data verzameld. Ik heb erg veel vertrouwen in onze samenwerking en ik weet zeker dat we in staat moeten zijn om in Melbourne meteen voor de overwinning te kunnen strijden."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Kennie

    Posts: 2.572

    Ben benieuwd wat McLaren kan volgend jaar! Vroeger was het altijd eenvoudiger om een snelle auto betrouwbaar te maken dan een betrouwbare auto sneller. Als hun data uitwijst dat ze snel zijn, maar nog niet zo betrouwbaar kunnen ons denk ik wel opmaken voor een paar mooie plofferds (als het de motor zelf is). Ben erg benieuwd waar ze staan, maar denk dat ze eigenlijk vooral met 2016 bezig gaan, ik verwacht er niet zo heel veel van, kan het alleen maar meevallen.

    • + 0
    • 23 dec 2014 - 14:20
  • In 2016 misschien wel alles de prullenbak in. Zullen ze bij Honda en Mercedes leuk vinden als er een compleet andere motorformule komt.

    • + 0
    • 23 dec 2014 - 14:49
    • Compleet anders wordt het niet volgens mij, de huidige V6T zou wel aan de basis staan van dat concept begreep ik.

      • + 0
      • 23 dec 2014 - 15:07
    • v6power

      Posts: 689

      Als ze in 2016 een andere motorformule hebben is Mercedes de grootste pineut, Honda zo nog niet.

      • + 0
      • 23 dec 2014 - 21:11
  • "We hebben in Abu Dhabi enkele tests uitgevoerd en hebben daarmee veel data verzameld"

    zoveel hebbe ze toch nie gereden in abu dhabi

    • + 0
    • 23 dec 2014 - 15:36
    • Niet veel gereden en enkele tests gaan toch samen? ;)

      • + 0
      • 23 dec 2014 - 15:41
  • bekende PR talk. Ik ga niet met gebalde vuist in de lucht zwaaien en schreeuwen dat het een lachertje wordt in 2015, maar ik geloof niet dat ze in 2015 direct vooraan meedoen, al hoop ik het tegendeel.
    McL hoort net als Ferrari voorin mee te strijden. Leuk hoor een off season van 1 vd groten, en 2 off seasons kan ook nog wat leedvermaak opleveren, maar zelfs als voormalig Ferrarihater smacht ik inmiddels echt naar Ferrari die om P1 meedoet! McL verwacht ik niet dat ze er direct bijzitten.

    • + 0
    • 23 dec 2014 - 17:11
  • floris

    Posts: 800

    nou nou, die durft.

    • + 0
    • 23 dec 2014 - 17:45
    • alhoewel, met bar, was honda in zen eerste jaar ook direct wk

      • + 0
      • 23 dec 2014 - 18:11
    • Bar is nooit wereldkampioen geweest en Honda heeft sinds begin jaren 90 al geen titel meer gehaald, dus hou je onzin aub nou een keer voor je...

      • + 0
      • 23 dec 2014 - 18:35
    • ives

      Posts: 1.236

      Laat je toch niet steeds vangen, @RUTH ;-)

      • + 0
      • 23 dec 2014 - 19:43
    • En verder heeft Honda niks met Zen te maken. Of doel je soms op dat boekje van Robert M. Pirsig, BENGELKE?

      • + 0
      • 23 dec 2014 - 22:27
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Het zou zomaar kunnen dat het een schot in de roos is.
    Honda heeft in 2014 mooi de ontwikkelingen kunnen volgen en alle hi-tech toepassen want zij hebben niet te maken met motor-freeze.

    Vettel zou weleens kunnen balen

    • + 0
    • 27 dec 2014 - 23:22

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar