user icon

Max Verstappen werkt volop aan fysieke inhoud

  • Gepubliceerd op 18 dec 2014 08:23
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Max Verstappen is vorige week op een soort trainingskamp afgebeuld. Van 9 tot en met 12 december heeft hij in het trainingscentrum van Red Bull in Thanau gewerkt aan zijn fysieke inhoud. De jonge Nederlander beschikt sinds kort ook over een persoonlijke trainer die hem stuurt in zijn trainingsprogramma, zodat hij optimaal voorbereid de Formule 1 betreedt

Max Verstappen: "In het DTC (trainingscentrum van Red Bull in Oostenrijk, red.) begonnen we 's morgens met trainingen op de fiets of loopband die erg intensief waren. In de namiddag waren het vaak geen echte trainingen, maar werd bijvoorbeeld mijn reactievermogen op een computer getest en werd mij uitgelegd hoe ik het beste kan trainen."

"Tijdens de trainingen werd ik volgeplakt met elektroden en werden elke dag de bloedwaarden in de gaten gehouden. Ook zijn er metingen gedaan om te kijken of er dingen beter kunnen qua postuur. Het kan zijn dat die dingen uiteindelijk problemen op gaan leveren."

Op de vraag van www.verstappen.nl of hij ook met de aanwezig psychologen gesproken heeft en met hen een programma doorlopen heeft, antwoordt Max lachend: "Ik heb er wel even mee gepraat, maar er stond gelukkig geen programma met die mannen op de planning."

In de komende maanden zal de jonge Nederlander zich vooral buiten de auto voor moeten bereiden op zijn eerste Formule 1-race. Tot begin februari wordt er niet getest. "Ik moet nog op alle vlakken vooruitgang boeken. Maar het zwaarste zal het voor mijn nek worden. Als mijn nek sterk genoeg is, zal ik de minste problemen hebben. Ik train mijn nek gewoon dagelijks thuis met gewichten."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • De komende maanden? Als er begin februari alweer getest wordt, dan gaat het dus alleen over januari. En dat is maar één maand.

    • + 0
    • 18 dec 2014 - 10:20
    • szixxx

      Posts: 4.754

      December is nog niet voorbij NBTT ;-)

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 10:31
    • Ja SZIXXX, maar er staat de KOMENDE maanden. En dat klopt dus niet, want december is al bezig en in februari wordt er alweer getest. Daartussen zit alleen maar januari.

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 11:01
    • NBT, niet zo pietluttig worden. (LOL)

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 12:31
  • sloggerke

    Posts: 646

    Heeft Max vanmorgen gegeten? Wat prefereert Max op zijn boterham?
    Gaat zijn stoelgang een beetje normaal? Slaapt hij goed? Wanneer zal hij zich voor de eerste maal moeten scheren?

    • + 0
    • 18 dec 2014 - 10:50
    • Heb jij niets beters te doen? Verveel je je weer eens? Wanneer geef jij toe dat je een jaloerse Belg bent?

      ;-)

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 11:02
    • Je hoeft die berichten niet te lezen hoor!

      en jij vond het bovendien belangrijk genoeg om er ook nog eens op te reageren.

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 11:37
    • M23

      Posts: 714

      Ik lees ze hoor, die berichten over Max. Maar mij bekruipt ook de gedachte regelmatig van; zucht, daar hebben we het dagelijkse Max-nieuwtje weer, waar zal het nu weer over gaan.
      Maar ja het is komkommertijd, de site moet vol en Max is hot, zullen we maar zeggen.

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 13:27
    • Dat klakkeloos kopiëren van de site van Verstappen.... zucht

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 14:03
    • een hoop sites doen niet anders dan persberichten en ANP berichten kopiëren.

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 15:11
    • Wat een geblaat weer van sommigen. Een vraag van iemand hier kon zijn "Is Max wel sterk genoeg en traint hij wel?", maar nee het moet weer eens andersom zijn.

      Tja, Doornbos faalde en meerderen. Wat doet Jérôme d'Ambrosio tegenwoordig? Als Max net zo faalt, de zon gaat nog steeds op en onder. Who cares!

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 17:07
  • Heb altijd gedacht dat dit niet gezond is voor jongeren die nog in de groei zijn, zoals de meeste 17 jarige :) Iemand die meer weet hierover?

    • + 0
    • 18 dec 2014 - 17:00
    • Gary Harststein (Ex F1 dokter) heeft een tijdje terug al gezegd dat hij wat dat betreft geen problemen verwacht.

      • + 0
      • 18 dec 2014 - 17:47

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit