user icon

McLaren's wagen voor volgend seizoen slaagt voor alle crashtests

  • Gepubliceerd op 13 dec 2014 08:49
  • comments 9
  • Door: Johan van den Beld
Ruim zes weken voor de start van de eerste testsessie in Spanje is de nieuwe wagen van McLaren geslaagd voor alle crashtests. Het behalen van deze test is nodig om de auto überhaupt te mogen gebruiken, waardoor de nieuwe MP4-30 officieel mag worden klaargemaakt voor de testsessie in Jerez.

McLaren is dit jaar een stuk eerder met het afsluiten van de proeven dan twaalf maanden geleden. Toen sloot het team slechts één week voor de eerste testsessies de benodigde crashtests af.

Het team uit Woking vangt dit jaar niet alleen met een nieuwe motor - Honda - aan, maar ook met een nieuwe coureur. Eerder deze week werd officieel bekendgemaakt dat Fernando Alonso overkomt van Ferrari, en plaatsneemt naast Jenson Button.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Hopelijk komt McLaren wel met een mooie wagen op de proppen, want die neus van dit seizoen was echt spuuglelijk.

    • + 0
    • 13 dec 2014 - 09:45
    • Zal wel een beetje stofzuiger-achtig worden a la Mercedes / Ferrari verwacht ik, de dildo neuzen zouden verdwijnen dus de wagens kunnen onmogelijk zo lelijk/walgelijk zijn als we ze dit jaar gezien hebben

      • + 0
      • 13 dec 2014 - 10:15
    • Pete

      Posts: 236

      Het zal vast wel een soort van Red Bull neus worden aangezien Promonogwattus is overgestapt van Red Bull naar McLaren.

      • + 0
      • 13 dec 2014 - 21:38
    • Alsof die platbek snuiten van MB / Ferrari zo mooi waren... Moet je nagaan hoe we al 'om' zijn nadat we begin dit jaar bijna wakker lagen van al die gruwelijk lelijke neuzen... Met weemoed denk ik terug aan de prachtige Jordan ontwerpen van de jaren 97-2000, die met die bek van de slang op de monocoque overgaand in de voorvleugel, wat een kunstwerk! Om uren naar te blijven kijken!!
      Gelukkig is de lelijkste neus van 2014 er in 2015 niet meer bij!

      • + 0
      • 13 dec 2014 - 22:55
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Klein foutje in de kop: McLaren's moet zijn McLarens.

    On: Erg benieuwd naar die auto, zowel qua design als kleurstelling. Rood-wit zou gezien de sponsoring niet logisch zijn, maar misschien doen ze het als link naar het verleden?

    • + 0
    • 13 dec 2014 - 11:00
    • Leonhart

      Posts: 277

      Ik kan er geen fout in zien, het is toch ook de wagen van McLaren? Anders klopt de hele zin niet volgens mij. Of je maakt er iets anders van zoals "2015 McLarens slagen voor crashtest"

      Om maar terug te komen: 'de kleur' van McLaren is oranje toch? En ik denk dat de kleur van Honda rood is? Deze combinatie lijkt niet erg voor de hand liggend. Misschien een zwarte basis met rode en witte accenten? Dat grijs/witte overall (met de zwarte JW sponsor rond hun middel) mag van mij wel blijven :)

      Trouwens: Zijn zij eigenlijk het eerste team die geslaagd zijn voor de crashtest?

      • + 0
      • 14 dec 2014 - 00:39
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Je gebruikt nóóit een apostrof (') na een medeklinker. Alleen na een klinker die je anders fout uitspreekt. Dus wel "Rudi's wagen", maar niet "Johan's wagen" of "André's" wagen (bij Johan en André kan geen spraakverwarring optreden als je de apostrof weglaat).

      Maar ik zie dat mijn tip niet wordt overgenomen. Jammer.

      Oranje dacht ik inderdaad ook al aan. Tenzij een grote sponsor de kleur gaat bepalen natuurlijk.

      • + 0
      • 14 dec 2014 - 11:33
    • Leonhart

      Posts: 277

      Ok, bedankt voor de opheldering. Ik dat we of moeten wachten tot de winter voor een (tijdelijke) kleurstelling, of tot er een grote sponsor wordt bekendgemaakt. Ik zou wel tekenen voor een oranje auto :)

      • + 0
      • 15 dec 2014 - 13:39
    • Rudi, dan klopt het toch? Fernando's wagen. Of Alonso's wagen. Gaat prima. Alleen met Button moet het zonder...:-)

      • + 0
      • 15 dec 2014 - 15:18

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov